Nehezen indult a Hyundai raliszezonja Monte-Carloban

A Hyundai Motorsport a 2022-es FIA rali-világbajnokság nyitófordulóját, a Monte-Carlo ralit a teljes csapat számára kihívásokkal teli hétvégét követően Thierry Neuville hatodik helyezésével zárta.

A rali utolsó, vasárnapi itinerje az Alpes Maritimes útjaira vezetett, ahol két szakaszt kétszer is teljesíteniük kellett a pilótáknak. Ott Tänak szombat esti visszavonulása után mindössze két Hyundai Motorsport legénység állt rajthoz az utolsó reggelen, így a cél az volt, hogy mindkét megmaradt Hyundai i20 N Rally1 autót célba juttassák.

Oliver Solbergék abban a reményben kezdték a napot, hogy még több értékes tapasztalatra tehetnek szert a csapattal töltött első WRC-hétvégéjükön. Sajnos az előző két nap problémáinak rossz hatásai miatt Solberg rosszul érezte magát és hiába teljesítette a vasárnapi nyitószakaszt, egészségügyi okok miatt visszalépett a rali folytatásától.

Neuville eközben a Power Stage szakaszt tűzte ki célul azért, hogy ezen a megeröltető hétvégén legalább néhány extra pontot tudjon szerezni. A belga pilóta, aki a teljes rali alatt bizonyította eltökéltségét, szakaszgyőzelmet aratott a Briançonnet/Entrevaux-n át vezető első szakaszon. Ezután mindent beleadott a Power Stage-en, így végül három pluszpontot sikerült is megszereznie.

„A rali végén csalódottság és frusztráció maradt bennünk” – mondta Neuville. „Nehéz hétvégén vagyunk túl. Az életemért küzdöttem a Power Stage-en, mindent beleadtam, ezért csalódott voltam az időhátrány miatt. Hatalmas munka folyt a színfalak mögött, hogy felkészüljünk erre a rendezvényre, így nehéz elfogadni, hogy jutalom nélkül távozunk. Nem adjuk fel. Igyekszünk megtartani a csapat motivációját és továbbra is hajtunk. Az akarat határozottan megvan és ez a fontos. Különféle területeken fogunk dolgozni, de a legfontosabb a megbízhatóság. Sokkal erősebbnek kell lennünk az elkövetkező versenyeken."

„Az utolsó napot is reményekkel kezdtük. A tervünk az volt, hogy a nap során minél több kilométert tudjunk teljesíteni – az autónak, a csapatnak és magunknak – csak vezetni és jól érezni akartuk magunkat” – mondta Solberg. „Hetedikek lettünk az SS14 után, de a szakaszt követően megegyeztünk a csapattal arról, hogy visszavonulunk, mert nem éreztük jól magunkat az elmúlt pár napban tapasztaltak után. Hosszú, kemény hétvége volt, de elégedett vagyok azzal, amit elértem. Még ha trükkös is volt, akkor is beállítottunk néhány jó rész- és szakaszidőt. Mindig van pozitívum, amit magaddal vihetsz. Nagy köszönet a csapatnak is, hosszú napok teltek el és az elhivatottság fantasztikus. Csapatként együtt fogunk drukkolni, és a következő alkalommal javítani fogunk!"

„Határozottan kemény verseny volt ez számunkra” – mondja Julien Moncet, csapatigazgató-helyettes. „Csalódott vagyok a teljes csapat miatt, akik ennyire küzdöttek, a raliban és a műhelyben egyaránt. Erre reagálnunk kell. Sport szempontjából nem vagyok elégedett, mert azért vagyunk itt, hogy nyerjünk és az eredmény nem a várakozásainknak megfelelően alakult. Ennek ellenére rengeteg rendszert ellenőrizhettünk az új Hyundai i20 N Rally1 versenyautónkon és a legnehezebb pillanatokban mindig ki tudtunk valami jót is hozni az autóból. Amikor az autó problémamentesen száguldott, kiváló versenyidőket tudtunk felmutatni, így a tempó megvan. Viszont a lehető leggyorsabban kell megoldanunk a problémáinkat." 

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei