Mégsem állította le motorfejlesztéseit a Hyundai

Azt a Hyundai is pontosan tudja, hogy a jövő mindenképpen elektromos, ennek ellenére a vállalat egyik képviselője úgy nyilatkozott, hogy sem a benzines, sem az üzemanyagcellás fejlesztéseit nem fogják egyhamar befejezni. 

Az általában jól tájékozott és megbízható nagy koreai híroldalak tavaly karácsony és szilveszter között arról kezdtek el cikkezni, hogy a hazai Hyundai csoport úgy határozott, bezárja a belsőégésű motorokkal foglalkozó fejlesztőközpontjait. A hírt aztán nemcsak a koreai, hanem a globális sajtó is felkapta, amivel éppen a vállalat szolgáltatott táptalajt azzal, hogy karácsony előtt egy hatalmas átszervezés zajlott le a cégcsoporton belül, ami tovább erősíthet egy ilyen stratégiai döntést.   

Nemrég azonban a Hyundai Motor Group egyik képviselője hivatalosan nyilatkozott az üggyel kapcsolatban. A Motor1.com szakportál e-mailben kereste meg Michael Stewartot, a Hyundai Motor America vezető csoportmenedzserét, aki így nyilatkozott: „A Hyundai Motor Group képviseletében a közelmúltban megjelent sajtóspekulációk nyomán megerősíthetem, hogy a vállalatcsoport nem állítja le belsőégésű motorjai fejlesztését. A csoport elkötelezett amellett, hogy globálisan erős hajtáslánc-portfóliót biztosítson az ügyfelek számára, amely magában foglalja a rendkívül hatékony motorok és a zéró károsanyag-kibocsátású villanymotorok kombinációját."

Vagyis a Hyundai még nem számolt le teljesen a régi belsőégésű motorokkal. A döntés nem túl meglepő, ha figyelembe vesszük a tavaly szeptemberi hivatalos bejelentést, miszerint a csoport autómárkái leghamarabb 2035-től válnak teljes mértékben tisztán elektromossá Európában. Valószínűleg az öreg kontinens lesz a világ első olyan régiója, ahol a benzin- és dízelmotorok már nem lesznek kaphatóak a személygépkocsikhoz, feltéve, hogy az EU hagyományos meghajtású járművek betiltására vonatkozó javaslatát meg is szavazzák.

2035-ig pedig még elég hosszú az út és mivel az évtized második felében életbe lépnek az Euro 7-es környezetvédelmi előírások, a Hyundainak továbbra is dolgoznia kell belsőégésű motorjain ahhoz, hogy azok még tisztábbak és hatékonyabbak legyenek. 2040-re pedig az ázsiai márka célja, hogy a legtöbb jelentős globális piacán kizárólag elektromos járműveket értékesítsen. Akkortájt, azaz 18 év múlva az akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás elektromos járművek fogják az éves eladások 80 százalékát kitenni. 

Ha pedig már az üzemanyagcelláról is szó esett, a The Chosun Ilbo 2021 utolsó napjaiban közzétett jelentése szerint a Hyundai leállította a következő generációs üzemanyagcellás technológia fejlesztését. Ez azonban szintén hamisnak bizonyult, mivel a Maeil Business üzleti lap hivatalos választ kapott a cég szóvivőjétől, aki cáfolta a pletykát: „Az autógyártó tagadja a spekulációkat, a következő generációs üzemanyagcellák fejlesztésére és a Genesis flotta villamosítására vonatkozó ütemterve érintetlen marad."

Összefoglalva: a Hyundai csoport teljes frontos támadással nyomul előre azáltal, hogy a legkülönböző piaci preferenciáknak megfelelő hajtásláncok széles választékát kínálja. A  belsőégésű motornak ugyan meg vannak számlálva a napjai, ám a váltás nem egyik napról a másikra fog megtörténni.

Forrás: motor1.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei