Levetette vastag álcáját a vadonatúj Hyundai IONIQ 6

Mindeddig csak vastag álca alatt láthattuk a Hyundai IONIQ 6 prototípusokat, most azonban egy tréleren sikerült egy alig álcázott tesztpéldányt lefotózni, amelynek hátsó kialakítása feltűnően hasonlít a Prophecy tanulmányéra. 

A Hyundai Motor mostanában meghökkentően más, újszerű formaterveivel igyekszik kitűnni a tömegből, ami a számos tervezői szakmai díj tudatában nemcsak öncélú feltűnősködésnek, hanem valódi új értékteremtésnek tűnik. Gondoljunk csak az új Tucson hobbiterepjáró, vagy a Staria buszlimuzin egyedi, semmivel nem összehasonlítható formavilágára. És persze itt az IONIQ 5, amely a vállalat első önálló E-GMP platformjára épülő, kockaformájú nagyméretű crossover, ami arányaival a kompakt Pony modellt igyekszik elénk vetíteni. 

Ahogyan a Hyundai IONIQ 5 a 2019-es Frankfurti Autószalonon bemutatott „45” tanulmányautót mintázza, úgy az idén érkező IONIQ 6 is egy korábbi tanulmány, a 2020-as – végül elmaradt Genfi Autószalonra időzített – Prophecy tanulmány szériaváltozataként fog érkezni. Az új 6-osról már korábban is jelentek meg kémfotók az interneten, ám ezeken az autót a szokásos vastag fekete álcaponyva mögé bújtatták, így rejtve el az autó jellegzetes vonásait, formáit a kíváncsi szemek elől. 

Most azonban úgy tűnik, a gyáriak változtattak a stratégián és inkább egy mintás álcafóliával igyekeznek elrejteni az autót, ám ezzel az autó sziluettjét, valamint a teljes hátsó formaterv kialakítását végre láttatni engedték. Ami pedig hasonlóan sokkoló, mint annak idején az IONIQ 5 volt, ami a gyáriak szerint 90 százalékban tartotta meg a tanulmány formáját. Albert Biermann szerint az IONIQ 6-nál ugyanez az arány ugyan csak 70 százalék, de ahogy a fotókon láthatjuk, a legfontosabb jellegzetességek megmaradtak.

A tréleren elcsípett prototípusról ugyanis nemcsak az látszik, hogy az autó sziluettje a kupolaszerű tetőívnek köszönhetően mennyire áramvonalas, ám mögötte a Prophecy jellegzetes hátsó szárnymegoldása is feltűnik, ami nemcsak egyedivé teszi az autót, de egyben kiemeli sportos jellegét is. Alatta jól látható a pixelmintás hátsó lámpatest egy darabkája is, amely az IONIQ villanyautó-márka egyik jellegzetessége. Ezeket leszámítva csak az áramvonalasított felnik azok, amik megkülönböztetik az autót a Prophecy tanulmánytól.

Az IONIQ 6 modellt az eredeti tervek szerint már 2022 márciusában gyártásba akarták venni, ám a Hyundai csoport vezetője, Eui-sun Chung nem volt megelégedve az autóval, így a tervezők átdolgozták annak formáját és technológiáját is. Ennek keretében az autó új első és hátsó kialakítást kap, amivel az egész autó az eredetileg tervezettnél 20 mm-rel hosszabb lesz, miközben megkapja a Kia EV6-ban már használt (és elvileg az IONIQ 5 modellbe is bekerülő) nagyobb, 77,4 kWh-s akkucsomagot. Mindezek a változtatások jótékonyan hatnak majd az autó hatótávjára, amely akár a 600 kilométert is elérheti, ezzel viszont a gyártás tényleges kezdetét valamikor júniusre tolták ki.

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei