Robotizált víziójában a Hyundai újra feltalálta a kereket

A Hyundai Motor a 2022-es CES kiállításon bemutatta vízióját egy olyan világról, ahol bármi és minden lehet robot és azt ígérte, hogy olyan jövőt teremtenek, ahol a digitális élmények szorosan összefonódnak a fizikai világgal: ezt a koncepciót nevezik „metaverzumnak”.

Korea legnagyobb autógyártója egy Las Vegas-i előadáson mutatta be ötleteit a CES 2022 megnyitása előtt, amely az elmúlt héten személyesen és online is zajlott. Eui-sun Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke egy négylábú Spot robot kíséretében lépett színpadra, hogy megtartsa a bemutatót. A Hyundai szerint a hétköznapi tárgyak automatizálását lehetővé tevő robotok és önjáró modulok bemutatásával a vállalat célja, hogy az élettelen tárgyaknak is mobilitást biztosítsanak és végül életre keltsék mindazt, amit a vállalat Metamobility-nek nevezett el.


„Mi a Hyundainál a robotika erejét hasznosítjuk, hogy nagyszerű dolgokat érjünk el. Olyan jövőbeli mobilitási megoldásokat képzelünk el, amelyeket a fejlett robotika tesz lehetővé –mobilitási megoldásainkat akár a metamobilitásra is kiterjesztjük” – mondta Chung. „Ez a vízió korlátlan mozgásszabadságot és előrehaladást tesz lehetővé az emberiség számára.”  

 A „metamobilitás” korszakában a robotok és az összekapcsolt autók olyan médiumként működnek majd, amely összeköti az embereket a virtuális világgal, vagy a fizikai világ digitális ikertestvére lesz. A bemutató középpontjában egy autóipari rendszer állt, amelyet a Hyundai Plug & Drive-nak nevezett el. A moduláris rendszer több elektromos komponenst egyesít azért, hogy az olyan objektumok, mint a konténerek és az asztalok kis emberi beavatkozással vagy anélkül önmagukat irányítsák.

Egy modul egyetlen motoros kerékből, kormány- és fékrendszerből áll, érzékelő szenzorokkal és felfüggesztési hardverrel kombinálva. A rendszer egy fejlett aktuátorral van felszerelve, amely lehetővé teszi az egymást követő 360 fokos elforgatásokat a belső vezetékek megcsavarodása nélkül.

Az autógyártó számos módot mutatott be a moduláris platform felhasználására – beleértve a személyes mobilitási koncepciót – ahol a platform egy olyan együléses jármű alapját képezi, amely négy, 5,5 colos kerekekkel felszerelt Plug & Drive modulon fut. A jármű kormánykerék helyett joystick segítségével is működtethető. A bemutató során lejátszott felvételeken egy bottal járó idős hölgy látható, amint felszáll a járműre a házában és azzal közlekedik. Egy másik lehetőség az ülés elhagyása, helyette pedig tárolóhelyek kialakítása a négykerekű mobilitási alapon, amelyhez fiókok vagy ajtók segítségével lehet hozzáférni és a felhasználási lehetőségek széles skáláját kínálja a logisztikától és a szállítástól akár a szállodai portaszolgálatig.

A kültéri szállításhoz a cég MobED néven egy külön modult vezetett be, amely a miniatűr elektromos járművekre lett kialakítva. A platform alapja 50 kilogrammos lesz, egy 2 kilowattórás akkumulátorral és négy kerékkel rendelkezik, független felfüggesztéssel és kormányzással. Harminc kilométeres óránkénti sebességre lesz képes és egyetlen töltéssel négy órán keresztül üzemeltethető.

A megválaszolandó kritikus kérdés az, hogy a vízió mikor válhat valósággá. Chung pozitívan nyilatkozott erről, bár nem volt hajlandó megadni ennek időtávját. „Nem tudom, de ez a metaverzumtól is függ" – mondta újságírói kérdésre a bemutató után. „A technológia nagyon gyorsan fejlődik. Így a közeljövőben a robotikával együtt metaverzummá kapcsolódhatunk össze."

Chung ugyanakkor azt jósolta, hogy a valós és a fizikai világ metszéspontjában dolgozó robotok korai alkalmazására a gyártóüzemekben kerülhet leghamarabb sor. „A gyári munkások akár otthonról is dolgozhatnak majd" – mondta. „A kiterjesztett valóság szemüvegével ellenőrizni tudják a gyártási folyamatot és a berendezések állapotát."

A Hyundai Motor szóvivője szerint a bemutatott moduláris termékek mindegyike a fejlesztés korai szakaszában van és messze van a tömeggyártástól. „A MobED egy prototípus, a Plug & Drive rendszer pedig még inkább egy koncepció” – mondta a szóvivő. „Eltart még egy ideig, amíg hivatalosan is kereskedelmi forgalomba kerülnek."

A fejlesztés korai szakasza ellenére a cég nagyon bízik a robotikában, újradefiniálja a robotok szerepét, mint olyan médiumot, amely a konkrét feladatok elvégzésén túl a digitális és a valós világot közelíti egymáshoz. „Egy lépéssel továbbhaladva a metaverzum által nyújtott magával ragadó „jelen lenni” proxy élménytől a robotok saját fizikai érzékszerveink kiterjesztéseivé válnak, a metamobilitás segítségével lehetővé téve számunkra, hogy átformáljuk és gazdagítsuk mindennapjainkat” – mondta Song Chang, a Hyundai Motor Group Transportation-as-a-Service (TaaS) részlegének elnöke.

A bemutatón lejátszott film egy olyan elképzelt jövőt mutat be, ahol egy apa és lánya átlátszó kijelzőkkel borított, autonóm Hyundai kisbuszba pattan be. A nagyméretű kijelzők, amelyek a hagyományos buszok ablakait váltották fel, a Mars egy digitális ikertestvérére vitték őket, ahol a Boston Dynamics által kifejlesztett, kutyák által ihletett Spot robotja ténylegesen leszállt. Úgy érezhették és tapinthatták a Vörös Bolygó felszínét, mint Spot a Marson, ami a virtuális valóság jelenlegi koncepcióján túlmutató technológiát sugall és amely csak egy tér digitális ábrázolását kínálja.

A robotika nagy hangsúlya tükrözi a vállalat stratégiai elmozdulását az automatizáltabb járművek, például az elektromos járművek, a repülő taxik és a drónok felé. Chung elnök világossá tette, hogy a vállalat fokozatosan növelni fogja a városi légi mobilitási megoldásokból, beleértve a repülő taxikból, drónokból és robotikából származó bevételek arányát. A váltással kapcsolatban az egyik legfigyelemreméltóbb lépés a walthami, massachusettsi székhelyű Boston Dynamics tavalyi felvásárlása volt.

„Olyan jövőt látunk, ahol a robotok nem csupán feladat-orientált eszközök, hanem többek, mint egyszerű gépek” – mondta Marc Raibert, a Boston Dynamics alapítója és elnöke a bemutatón. "Hiszünk egy olyan jövőben, ahol a robotok hétköznapi életünk hasznos, megbízható társaivá válnak."

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei