Giugiaro mester a Hyundai meghívására Koreába látogatott

A 85 esztendős Giorgetto Giugiaro, aki a Hyundai Motor Pony Coupe újraalkotási projektje miatt látogatott el Koreába, azt tanácsolta a Hyundai tervezőinek, hogy az egyéni kreativitás mellett legyen közös mérnöki érzékük is.

Giugiaro a Hyundai Motor Group Humán Erőforrás Fejlesztési Központjában november végén megtartott Design Talk Show beszélgetésében azt mondta: „Az autótervezés egy csodálatos dolog, amely több tízezer alkatrészt ruház fel művészi érzékkel. Eredményt kell tudnunk létrehozni."

Az ok, amiért a műszaki értelmezést hangsúlyozta a tervezőknek, a reális szabályozási terület, amit a tömeggyártás miatt szem előtt tartva. Giugiaro hozzátette: „A tömeggyártás folyamatában rengeteg szempontot kell figyelembe venni, így például a hossz, a dőlésszög és a lámpa biztonságát és közben az erre vonatkozó előírások folyamatosan változnak. Ezért az autó megtervezése bonyolultabb, mint egy kanapé tervezése."

Giugiaro szavai erősen kapcsolódnak ahhoz a stílushoz, amelyet mindig is követett. Szokásos formatervezése alapján olyan tervezést követett, amely mind formailag, mind funkcionálisan kielégítő. A Giugiaro által tervezett Hyundai Pony modelljét, a Volkswagen első generációs Golfját, a Saab 9000-es modelljét és a Lancia Deltát olyan modellekként ismerték el, amelyek nem hordoznak dekoratív elemeket, és a termelékenységre és funkcionalitásra összpontosító formatervezési filozófiát tükrözik. Mivel a 20. században nagy befolyást gyakorolt az autótervezésre, a szakma „a 20. század legjobb autótervezőjének” választotta Giugiaro mestert.

Giugiaro azt is hangsúlyozta, hogy a technológia fejlődésével felértékelődött a formatervezők szerepe is. „Én sokáig egy ceruzával dolgoztam, de a tervezők manapság ennél már többre képesek” – mondta. „Kreatív technológiával számos dolgot véghez visznek, például a virtuális környezetben megjelenítéskor problémákat tárnak fel és az autókat még a tömeggyártás előtt a virtuális világban tesztelik."

Giugiaro novemberben azért látogatott Dél-Koreába, hogy együttműködjön a Hyundai Motor vállalattal. Látogatása során találkozott és beszélgetett a Namyang Kutatóközpont tervezőivel és bejárta azt az ulszani gyárat is, ahol a Pony először került sorozatgyártásba. Giugiaro elmesélte a Pony és Pony Coupe formatervezésének folyamatát, koncepcióit, gondolatait és személyes élményeit. A legendás formatervező később egy interjút is adott a koreai Motorgraph magazinnak:

Hogyan kezdődött kapcsolata a Hyundai Motor vállalatával?

1973-ban a Hyundai Motor alapítója és néhai elnöke, Ju-young Chung ellátogatott az olaszországi Torinóba. Chung elnök egy autót akart tervezni a Hyundai Motor számára, de azt a feltételt állította, hogy ennek sorozatgyártáshoz kell vezetnie. Akkoriban kissé zavarban voltam, mert Koreában nem volt megfelelő autóipar. Ezt követően Koreába utaztam és meglátogattam az ulszani üzemet, ahol a Hyundai Chosun Heavy Industries (ma Hyundai Heavy Industries) egy nagyon nagy hajót épített épp. A helyszínt személyesen látva éreztem a Hyundai és Chung elnök erős akaratát.

A Hyundai Motor Groupnak van egy mondása, a „Hyundai Sebesség”, vagyis az ötleteket gyorsan a gyakorlatba is átültetik és úgy hallottam, hogy ezt a szellemiséget Giugiaro is befolyásolta.

Először az 1960-as években kezdtem el tervezni. A cég, ahol akkor dolgoztam, teljes mértékben rám bízta a döntési jogkört, így gyorsan tudtam dönteni. Ez a tapasztalat nagyon hasznos volt a Hyundai Motor vállalat különböző mérnökeivel való együttműködésben. Ennek eredményeként rövid időbe telt, mindössze 8 hónapig tartott az üres papírtól a tényleges autógyártásig terjedő időszak.

Van saját filozófiája, amelyet tükröz a járművek tervezése során?

Egy autó sokkal bonyolultabb, mint egy kanapé vagy üveg elkészítése. Ennek az az oka, hogy számos dolgot figyelembe kell venni a nemzetközi jóváhagyás eléréséhez. A lámpa hosszát vagy a lökhárító szögét mindössze centiméterekben kell beállítani. Fel kell vérteznünk magunkat a megfelelő tudással. Hajlamos vagyok a mérnökök, építészek és technikusok munkaismeretére hagyatkozni, de még mindig igyekszem valami megkülönböztető dolgot csinálni.

Úgy tűnik, megfontoltnak tűnik, hogy a tervezés során valóban tömeggyártásra alkalmas termék készüljön.

A kreativitásomat a mérnöki tudomány alapozza meg. Ezért minél több a munka, a tervezőnek bizonyos mértékig annál inkább meg kell értenie a technikusok területét. Ez megteremti a termék jövőképét és biztosítja a kiváló minőséget. A túl mély beavatkozás azonban problémákat okozhat.

A Pony Coupe egy kissé ismeretlen autó a fiatalabb generáció számára.

Ha Ön autórajongó, szeretne vezetni, és egy kupé tulajdonosa lenni. A Pony Coupe egy ilyen tiszta autó. A Hyundai Motor DNS-e a legszebb módon testesült meg ebben az autóban. Ezért úgy gondoltam, hogy a kupét még egyszer helyre kell állítani. Szeretném hangsúlyozni, hogy a Pony Coupe újraalkotása egy módja annak, hogy megmutassuk a Hyundai Motor jövőjét.

Szeretne valamit mondani a feltörekvő autótervezők számára?

Az autók és a galériákban kiállított festmények nagyon eltérőek. Az autók mindig úton vannak és mindenhol megtalálhatók az utakon szerte a világon. Nagy öröm látni az általam megtervezett autókat az utcákon. Az autók több tízezer alkatrészből állnak és ezek együttes tervezése művészetnek tekinthető. Szeretném, ha büszkék lennének arra, hogy erre a művészeti területre lépnek. Emellett az ipari szempontot is figyelembe kell venni. Még egy utolsó dolgot szeretnék nekik üzenni:. „Gyorsan és tömören”.

Forrás: motorgraph.com, motorgraph.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését