Első képeken a frissített Hyundai i20
A Hyundai többek között keményen dolgozik kisautóinak frissítésén, így a korábban már elcsípett i10 után ezúttal az eggyel nagyobb i20 kompakt félidős ráncfelvarrásáról is sikerült néhány fotót készíteni.
A Hyundai még a pandémia kapujában, 2020 elején mutatta be i20 kisautójának legújabb, harmadik generációját, ami pedig azt jelenti, hogy a típus jövőre immár hároméves lesz, így megérett az idő a modell félidei frissítésére. A Hyundai népszerű és megfizethető kisautója egy olyan kategóriában küzd, ahol éles a verseny, éppen ezért létfontosságú, hogy naprakész maradjon. A dél-koreai gyártó teljes kapacitással dolgozik az átdolgozott i20 fejlesztésén, amelynek eredményeit most láthatjuk először.
A 2024-es modellévű új Hyundai i20 modellről először október végén jelent meg egy távoli kémfotó, amely azonban nem igazán mutatta meg a változásokat. Most azonban fényes nappal csípték el az új modell prototípusát, így ezúttal egy teljesebb képet kaphatunk arról, mi változik a ráncfelvarrás során. A Hyundai dél-koreai fejlesztőközpontja közelében lefotózott új i20 azért is keltett feltűnést, mivel a márka ezen típust nem árusítja Ázsiának ezen részén, azt elsősorban Európa, illetve India számára fejleszti török és indiai gyártással.
A lefényképezett prototípus jellegzetes Hyundai terepszínbe öltözött. A külső felületeinek nagy részét ponyvák borítják, így a formai újítások szinte egyáltalán nem látszanak. Mivel ez csak egy félidős „facelift", a formatervezési változtatások nagyrészt a frontrészre koncentrálódnak. Frissítésre kerül a hűtőrács és a lökhárító és valószínűleg a fényszórók betétei is új mintázatot kapnak.
Hátul is várhatunk újdonságokat, bár ezek nem lesznek annyira szembetűnőek, mint elöl. A fő változás az új hátsó lámpák lesznek, amelyek minden bizonnyal megőrzik külső formájukat és csak a belső elrendezés frissül. Nem zárhatjuk ki a hátsó lökhárító módosítását sem, ám sajnos az álcázás alig enged valamit láttatni a lehetséges változásokból.
A motorháztető alatt nem számíthatunk nagy forradalomra. A Hyundai megőrzi a típus mechanikai alapjait, ezért az új i20 továbbra is néhány benzinmotorral lesz elérhető. A 48 V-os lágyhibrid technológia (MHEV) hangsúlya viszont várhatóan tovább növekszik a facelift során, amely a motorok hatékonyságának javítását szolgálják. A választott motortól függően kézi vagy automata váltó is elérhető lesz.
Ha minden a tervek szerint alakul, az új Hyundai i20 bevezetésére valamikor 2023 második felében kerülhet sor és 2024-es modellként lesz kapható az európai márkakereskedésekben.
Forrás: motor.es