A Hyundai nagyszabású akku-újrahasznosítási üzletbe kezd

A Hyundai Motor Group a vállalat egészére kiterjedő hulladékakkumulátor-üzletág létrehozását kezdeményezte Dél-Koreában és globálisan azért, hogy a növekvő villanyautó-állományból származó akkumulátorok újrahasznosítását megoldja.

A vállalatcsoporthoz tartozó Kia a közelmúltban szerződést írt alá hulladékakkumulátorok szállításáról egy német állami tulajdonú vasúttársasággal, a Hyundai Motor pedig a Hyundai Mobis és a Hyundai Glovis vegyesvállalatában a hulladékakkumulátor-üzletággal foglalkozó munkacsoportot hozott létre.

A Kia Europe vállalat szerződést kötött az Európában értékesített elektromos járműveiből összegyűjtött hulladék akkumulátorok szállításáról a német állami tulajdonú Deutsche Bahn (DB) vasúttársaság energiatároló rendszerét (ESS) megépítő Encore vállalat számára. A DB Németország és páneurópai régió legnagyobb vasúttársasága. 

Az Encore már jelenleg is folytatja Európában a hulladékakkumulátorok összegyűjtését újrahasznosítás és újrafelhasználás céljából, amelyhez a DB infrastruktúráját is igénybe veszik. A Kia és az Encore a múlt hónapban Berlinben helyezte üzembe a használt akkumulátorokat hasznosító ESS prototípusát. A helyi Kia márkakereskedők által visszavett Soul EV akkumulátorokból készített prototípus teljes kapacitása 72 kWh, töltése pedig napenergiával önállóan működik.

Az ESS modult kifejezetten arra tervezték, hogy éjszaka alacsony áron vásároljon és tároljon villamos energiát, amikor alacsony a kereslet és megtakarítsa a többletenergiát, amikor csúcsidőben szükség van rá. Konkrétan ez az egyetlen alternatíva, amely képes tárolni a környezetbarát erőművekből, például nap-, szél- és vízerőművekből származó villamos energiát, amelyet az energiatermelés kiegyenlítettlenségei miatt nehéz tárolni.

A Hyundai Motor Group egy koreai munkacsoport létrehozásával már készíti a hulladékakkumulátor-üzletág mintáját. A cél az, hogy roncstelepektől és kereskedőktől a logisztikáért felelős Hyundai Glovis vállalaton keresztül hulladékakkumulátorokat szerezzenek be, valamint a Hyundai Mobis vállalaton keresztül régebbi járművekhez és csereakkumulátorokhoz újragyártott akkumulátorokat hasznosíthassanak. 

„Nagy vállalatok lépnek be a hulladékakkumulátorok újrahasznosítási piacára, hogy létrehozzák a fenntartható erőforrások körforgását és jobban hozzájáruljanak a szükséges akkumulátoranyagok és erőforrások biztosításához" – mondta egy iparági szakember.

Ha az akkumulátorokat újrahasznosítását diagnosztizálják és teljesítményük 80–90 százalékos marad, az újragyártási folyamat után ismét felhasználhatják azokat az elektromos járművekben. Amennyiben a maradék teljesítmény csupán 60-70 százalékos szinten van, akkor olyan berendezésekben használják fel újra, mint pl. az ESS.

A Hyundai Motor folyamatosan kutatja a használt akkumulátorok újrahasznosítását, hogy azokat kiegészítő eszközként, például napenergia-termelésként használhassák fel. Azok a hulladékakkuk, amelyek maradékteljesítménye 60 százalék alá esett, újrahasznosítási folyamaton mennek keresztül a nyersanyagok, például a nikkel és a kobalt visszanyerésével új akkumulátorokban történő újrafelhasználás céljából.

A használt akkumulátorok begyűjtését és szállítását a Hyundai Glovis végzi. A Hyundai Motor Group egy akkumulátor-szállító platformkonténer aktív hasznosítását tervezi, amelyre a Hyundai Glovis tavaly szabadalmat jegyeztetett be. A konténer az akkuk szállításának hatékonyságát és biztonságát is növeli, mivel lehetővé teszi az akkumulátorok több rétegben egyszerre történő szállítását.

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei