Forgalomba állt a Hyundai első üzemanyagcellás teherautója Németországban
A németországi Hylane vállalat bejelentette, hogy első sorozatgyártású hidrogén-elektromos teherautója, amelyet a Hyundai Motortól kapott, nemrég megkapta a német forgalomba helyezési engedélyét.
A Hyundai XCient Fuel Cell modellje a haszongépjármű-kölcsönző vállalat épülő üzemanyagcellás járműflottájának kezdetét jelenti, amely kezdetben 44 teherautóból fog állni. Az első hidrogénüzemű teherautó jóváhagyásával a Hylane úttörő szerepet vállalt a német utakon közlekedő teherforgalom széndioxid-mentesítésében.
„Az első hidrogénüzemű teherautó jóváhagyása Németországban nemcsak fontos mérföldkő a Hylane számára, hanem a németországi mobilitási fordulat építőköve is. Az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében következetes munkát kell végezni a nehéz teherszállítás széndioxid-mentesítésével is. Számomra a hidrogénüzemű teherautók használata ennek egyik ígéretes módja” – mondja Sara Schiffer, a Hylane ügyvezető igazgatója.
A Hyundai XCient Fuel Cell 180 kW-os hidrogén üzemanyagcellás rendszerrel van felszerelve, amely két 90 kW-os üzemanyagcellás kötegből áll. A hajtás 350 kW-os villanymotorja 2237 Nm maximális nyomatékot generál, miközben az XCient Fuel Cell hatótávjaa körülbelül 400 kilométer. Az üzemanyagcellás rendszer ellátásához szükséges hidrogént hét tartályban tárolják, amelyek a hőmérséklettől függően 8-20 perc alatt feltölthetők.
A most leszállított XCient jármű egy zárt felépítménnyel került felszerelésre, beleértve a hátsó emelőt is. „A hidrogénüzemű teherautó első hivatalos jóváhagyásával a Hyundai úttörő munkát végez, amely csak olyan partnerekkel és ügyfelekkel együtt lehetséges, mint a Hylane” – mondja Beat Hirschi, a Hyundai Hydrogen Mobility vezérigazgatója. „Mindannyian ugyanazt a célt követjük: gyorsan, következetesen és intelligensen cselekedjünk a nettó zéróérték elérése érdekében, még nagy teherforgalomban is. Mától egy kicsit közelebb vagyunk ehhez a célhoz.”
A Hylane járművét a Szövetségi Digitális és Közlekedési Minisztérium finanszírozta az alternatív, klímabarát meghajtású könnyű és nehéz haszongépjárművek, valamint a kapcsolódó tartály- és töltőinfrastruktúra támogatásáról szóló irányelv részeként. A jövőben a HyLane járműflottája különböző gyártók, köztük az MAN és a Daimler hidrogénüzemű teherautóit fogja tartalmazni.
A közúti teherszállítás széndioxid kibocsátása a jelentős műszaki fejlesztések ellenére tovább emelkedett az elmúlt években Németországban. A Szövetségi Környezetvédelmi Ügynökség szerint az egy teherautóra jutó CO₂-kibocsátás csaknem harmadával csökkent 1995 és 2020 között, de összességében 17 százalékkal nőtt ugyanebben az időszakban. 2020-ban csaknem 46 millió tonna CO₂-t bocsátottak ki.
Ez a közlekedési ágazat összes kibocsátásának körülbelül egyharmadának felel meg.Amíg a személygépkocsik számára az elektromos hajtás a legvalószínűbb megoldás a jövőre nézve, a hidrogénüzemű üzemanyagcellák jelentik a legnagyobb reményt a haszonjárművek számára.
Forrás: ecomento.de, efahrer.chip.de