A Hyundai szerint a hibridek vezetnek át a villamosított jövőbe
A koreai autógyártó amerikai vezetője és globális főnöke szerint a jelenkor egy átmeneti időszak, ahol az autóiparnak hibridekre és plug-in hibridekre is szükség van a villamosított jövő eléréséhez.
A Hyundai Motor Group, amely magában foglalja a Hyundai, Kia és Genesis márkákat is, egyike azon globális autógyártóknak, amelyek jelentős összegeket fektettek be új generációs elektromos járművek fejlesztésébe. Jose Muñoz, a Hyundai globális vezérigazgató-helyettese a Los Angeles-i Autószalonon elárulta, hogy az elektromos járművekbe történő befektetések már nyereségesek és az Egyesült Államok növekvő piaci részesedésével együtt megtérülnek.
Az ügyvezető azonban azt is megjegyezte, hogy Egyesült Államokban az átmeneti járművek, például a hibridek is jelentős mértékben hozzájárulnak a vállalat növekedéséhez. Miközben a Hyundai Motor Group a második legnagyobb villanyautó-márka az Egyesült Államokban a Tesla mögött, a jövőorientált járművek széles választéka is gyorsan növeli a márka piaci részesedését, és rekordnyereséget hoz a kereskedőknek – mondta Muñoz megjegyezve, hogy a Hyundai ezt az egy átmeneti időszaknak tekinti.
„Mi a Hyundainál gondolkodtunk azon, hogyan irányítsuk az átállást. Az ügyfeleinktől kapott információk alapján nem mindenki áll készen arra, hogy egy pillanat alatt áttérjen egy elektromos járművekre" – mondta Muñoz, aki egyben a Hyundai és a Genesis Motor Észak-amerikai vezérigazgatója is. Hozzátette, hogy az autógyártó minden alapot lefed az új hajtási technológiák terén és azzal érvelt, hogy a Hyundai hibridek vásárlói a jövő Hyundai elektromos járműveinek vásárlói is egyben.
„Úgy határoztunk, hogy egyszerre fektetünk be a hibrid, a hibrid plug-in és az elektromos termékekbe. Ez nagyszerű hódító eszközt adott számunkra, amellyel más márkák vásárlóit is elcsábíthatjuk. Vásárlóink is gondolnak a jövőre, de biztosak akarnak lenni benne."
Muñoz azt mondta, hogy a Biden-kormányzat inflációcsökkentési törvénye által a szövetségi elektromos járművek ösztönzőiben bekövetkezett alapvető változások „rendkívül kiábrándítóak voltak számunkra”, mivel az elektromos járművek ösztönzőinek elvesztése csapást mért a Hyundai villamosítási stratégiájára. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a törvényt augusztusban jelentették be, miután a Hyundai Motor Group már elkötelezte magát, hogy 2025-ig 10 milliárd dollárt költ az Egyesült Államokban elektromos járművek projektjére, beleértve egy új georgiai üzemet is.
Az autógyártó és a koreai kormányzat képviselői jelenleg a Biden-kormányzattal tárgyalnak, miközben a kormányhivatalok kidolgozzák az új ösztönző program pontos szabályait – tette hozzá Muñoz. A Hyundai hároméves átmeneti időszak bevezetését javasolta ösztönzőinek fokozatos megszüntetésére, amely időt adna az amerikai összeszerelő üzem és a vegyes vállalat akkumulátorgyárának felépítésére.
Forrás: insideevs.com