Utód nélkül marad a Hyundai i30 N

Miközben Európában egyre közeledik az Euro 7 környezetvédelmi szabvány bevezetése, a Hyundai N sportrészlegének korábbi vezetője szerint elképzelhető, hogy kivezetik az összes belsőégésű motorral szerelt N modellt a piacról.   

A Hyundai mindössze néhány éve, 2017-ben mutatta be legelső N sportautóját, amely az i30 kompakt modellre épülve hatalmas sikert ért el. Az autót kizárólag Európában, a Hyundai nosovicei üzemében elsősorban Európa számára készítik, de pl. olyan távoli kontinensekre is eljutott, mint Ausztrália, vagy Costa Rica. Az autóból a kompakt mellett sportos Fastback kivitelt is bemutattak.  

A Nürburgringre hangolt i30 N második nemzedéke azonban több mint valószínű, hogy belsőégésű motorok nélkül jelenik meg, mivel a közvetlen leváltására szánt modell várhatóan elektromos lesz – ez alapvető lépés az olyan régiókban, mint például Európa, ahol folyamatosan szigorodnak a károsanyag-kibocsátási határértékek. Ennek ellenére a jelenlegi verzió még néhány évig tovább létezik és olyan piacokra korlátozódik, mint például Ausztrália, ahol eladási slágerként továbbra is finomítja a márka megítélését.

Sőt, Albert Biermann műszaki tanácsadó, valamint az N sportmárka alelnöke, Till Wartenberg szerint az Elantra N limuzin – amely az i30-tól eltérő műszaki alapokon nyugszik, Koreában készül és eltérő életciklusban jár – tovább fog élni és új generációt is terveznek belőle. Mindkét vezető részt vett a tavaly év végén a dél-ausztráliai The Bend Motorsports Parkban már negyedik éve megrendezett Australian N Fesztiválon, ahol több mint 200 N-es autó és tulajdonosaik gyűltek össze egy hétvégi pályanapra.

„Az Elantra N helyzete meglehetősen biztos, így a következő generációs modellt egy újonnan fejlesztett benzinmotorral szereljük fel, ahogy ez már a távlati terveink között szerepel” – mondta Biermann. „Ausztráliában jó helyzetben vagyunk. Más piacokon, így például Európában jó esély van arra, hogy ahol az Euro 7-es szabályozások közelednek, nem lesz több belsőégésű motoros N modell. Ha egy C szegmensbe tartozó elektromos N modellről beszélünk, akkor ez lehet egy ferdehátú, de eltarthat egy ideig, amíg odajutunk és készre fejlesztjük.”

A mostani kétliteres négyhengeres turbómotor helyett Biermann egy 2,5 literes négyhengerest említett meg, amelyet már a Hyundai Sonata és Santa Cruz modelljeibe, vagy a Kia Stinger és néhány Genesis modellbe már beépítenek a különböző piacokon. Ez a négyhengeres nem egy kizárólagos N-motor, de 304 lóerős teljesítményével és 422 Nm nyomatékával elegendő erőt kínál ahhoz, hogy egy N-modellben is bőséges menetdinamikát biztosítson. Ráadásul határozottan erősebb, mint a korábban beépített kétliteres négyhengeres és akár nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltóval is rendelhető. Sőt, a fronthajtás mellett összkerékhajtású konfiguráció is lehetséges.

A Hyundai 2023-ban dobja piacra első teljesértékű akkumulátoros elektromos N modelljét, amely az IONIQ 5-re épülő N változat lesz és a vállalat dedikált E-GMP villanyautó-platformjára épül. Az autó nagy valószínűséggel a Kia EV6 GT kétmotoros hajtásláncához hasonló kivitelben érkezik, amely 430 kW (585 LE) teljesítményt és 740 Nm forgatónyomatékot termel – ami 3,5 másodperc alatti 0-100 km/h-s gyorsuláshoz elég. A Hyundai ugyanezt a hajtásláncot illesztette az RN22e prototípusába, ami egy tisztán elektromos N „guruló labor”, amely állítólag az IONIQ 6 „Streamliner” limuzin meg nem erősített N változatát is hajtja majd és a pletykák szerint szintén 2023-ban kerülhet piacra.

Kevesen vitatkoznának azzal a megjegyzéssel, hogy az i30 N négy rövid év alatt kultikussá vált. És nemcsak Ausztráliában. A Hyundai N részlege szerte a világon rendez hasonló N Fesztiválokat, ahol az igazi N tulajok élvezik a lehetőséget, hogy összegyűljenek a pályán, valamint olyan különleges élményekért, mint a „Show 'N Shine”, vezetési programok és gyors körök – Ausztráliában a Hyundai TCR-pilótájával, Josh Bucan-nal és Brendan Reeves rali pilótával.

Nehéz elhinni, de Ausztrália szerepe jóval meghaladja a várt szintet, amikor a Hyundai N sportautókról van szó. Ausztrália a harmadik legnagyobb piac az N eladások volumene és első a lakosságarányra vetítve. Ez megdöbbentő statisztika és bizonyíték az N autók képességeire és tulajdonosaik márka iránti elkötelezettségére.

Forrás: carexpert.com.au, auto-motor-und-sport.de

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei