19 hónap alatt 17 új Hyundai modell érkezik

A Hyundai ausztrál márkavezetője nemrég egy interjúban beszélt a márka régiós helyzetéről, ám elárult néhány részletet a vállalat közeljövőben várható globális újdonságaival kapcsolatban is. 

Azután, amit a Hyundai Motor Australia operatív igazgatója, John Kett „kihívásokkal teli évként” jellemez, amikor a márka az ellátási problémák miatt az ötödik helyre süllyed Ausztráliában, a Hyundai 2023-ra és azt követően is újabb kiütéssel készül az új vagy felfrissített modelljeivel, zéró károsanyag-kibocsátású típusaival és teljesen csatlakoztatott autóival.

„Idén a harmadik helyen álltunk volna, ha nincsenek ellátási problémáink" – mondta Kett a Hyundai Santa Fe hibridváltozatának ausztráliai bemutatásakor, amely a Hyundai helyi kínálatának első benzines-elektromos hobbiterepjáró modellje. „Az idei helyzetünk közel sem volt ideális, de mivel a dolgok most változnak, a technológiára, a járművek vezetési élményére és a tulajdonosi büszkeségre kívánunk összpontosítani abban a tervben, amelyben 17 új modellt mutatunk be a következő 19 hónap során.”

Kent elmondta, hogy a Hyundai épp átalakuláson megy keresztül és ennek során folyamatosan megújul, folyamatosan csökkentve a paletta károsanyag-kibocsátását azért, hogy 2045-re elérjék a zéró emissziós járműkínálatukat. „Az elkövetkező két év során a Hyundai hat zéróemissziós járművet fog piacra dobni, amelyek megerősítik a márka elektromos járművek piacán betöltött szerepét."

Miközben mindez kibontakozik, a vállalat arra törekszik, hogy két éven belül teljes mértékben „összekapcsolt autók" kínálata legyen elérhető Ausztráliában az okostelefon-alkalmazások által vezérelt Bluelink telematikai technológia révén, amely az év elején a Palisade nagy hobbiterepjáró modellben debütált a kontinensen.

Az újságírók kérdésére Kent azt mondta, hogy a hibrid lesz a negyedik generációs Santa Fe utolsó változata, amely először 2018-ban érkezett, 2020-ban ráncfelvarráson esett át és 2024-ben teljesen új generációt kap. A bemutató során a Hyundai Australia terméktervező csapatának tagjai elmondták, hogy az új generációs Santa Fe modell belsőégésű motoros platformra fog épülni, nem pedig a Hyundai által egyre gyakrabban használt E-GMP villanyautó-platformra.

Amikor feltették az örökös kérdést egy Ausztráliának különösen érdekes lehetséges egytonnás Hyundai pick-up kisteherautóval kapcsolatban, a terméktervezők körültekintően fogalmaztak. „Jelenleg gondolkodunk, milyen specifikációval készítsük el a hajtáslánc és a méret tekintetében? Például „egy nagy pick-up akkora, mint egy Ford F-150 típusú amerikai modell, vagy egy ilyen egytonnás típus, ahogyan azt itt Ausztráliában megszoktuk, valamint dízel, benzines, elektromos vagy hibrid legyen?”

Egyik leírás sem egyezik viszont a Hyundai észak-amerikai piacán kapható Santa Cruz modell leírásával, amely a Tucson és a Santa Fe hobbiterepjárókkal, valamint a Sonata limuzinnal osztozik egy platformon. "Óriási piaca van az olyan karosszériavázra szerelt modelleknek, amelyekben a Hyundai még nincs jelen, és szívesen vennénk, ha lenne ilyen, de jelenleg más területekre koncentrálunk" – mondta a szóvivő, talán a Santa Cruzra utalva.

Arra a kérdésre, hogy egy alacsony vételárral rendelkező elektromos autó várható-e, a szóvivő azt mondta: „Számos lehetőséget vizsgálunk és olyan vevői profilt tartunk szem előtt, amely egy városbarát, kicsi, könnyű autóra vonatkozik, ami egyben korlátozott hatótávot és gyors feltöltést is feltételez.”

A Hyundai egy júliusi közleményében megerősítette, hogy már fejlesztés alatt áll az i10 Európában elérhető típusának elektromos változata, amely potenciálisan a jobbkormányos piacokra is adaptálható lesz. "A Hyundai egy megfizethető árú elektromos autót fog készíteni Európa számára, valószínűleg az i10 kisautó alapján" – áll a közleményben.

A meglévő i10-re épülő kisméretű Hyundai villanyautó a közelmúltban megszűnt Ioniq kompakt elektromos alkatrészeinek újrahasznosításával csökkentené a bekerülési költségeket. Ez azt jelentené, hogy egy 100 kW teljesítményű és 295 Nm nyomatékkal rendelkező villanymotor hajthatja meg az első kerekeket és egy 38 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyerné az energiát, amely egy 100 kW-os egyenáramú gyorstöltővel akár 54 perc alatt újratölthető.

Mindeközben az autógyártók, köztük a Hyundai is bizonyos fokig visszautasítja az ausztrál kormányzat által a belsőégésű motorok 2035-re történő betiltásával kapcsolatos törvényjavaslatot. A helyi kormányzat arra törekszik, hogy 2030-ra az eladott új személygépjárművek 80-90 százaléka zéróemissziós modell legyen, a szigorúbb tilalom pedig várhatóan öt évvel később lép életbe. Helyi források szerint a Hyundai és mások Canberrában tartózkodó munkatársai lobbiznak a politikusok előtt a betiltással kapcsolatban, ami szerintük a jelenlegi időtávon belül nem kivitelezhető.

Forrás: hgoauto.com.au

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését