A Hyundai Casper sikere mutatja, van piaca a kisautóknak is

A Hyundai havi 3-4 ezer darab Caspert értékesít, amióta tavaly szeptemberben megjelent a kiskompakt crossover a koreai piacon, amivel az idei év első kilenc hónapjában 47 százalékkal, 98 520 autóra növelte a kiskompakt szegmens eredményeit Dél-Koreában.

A kiskompakt autók az utóbbi időszakban egyre kevésbé voltak népszerűek a folyton gyarapodó hobbiterepjárók megjelenése közepette, ami miatt az autógyártók egyre kevésbé szerettek volna újakat fejleszteni. A Casper megjelenése előtt csak három koreai kiskompakt modell volt elérhető – a Kia Morning és Ray, valamint a GM Korea (Chevrolet) Spark kisautói –, és ezeket nem is újították meg az elmúlt öt-hat évben. A legrosszabb hír az, hogy a GM Korea azt fontolgatja, hogy leállítja a Spark gyártását annak alacsony jövedelmezősége miatt.

Az autógyártók régóta panaszkodnak a gyenge keresletre, ám az új Hyundai Casper bebizonyította, hogy tévednek. A kicsit nagyobb, kompakt autókból is korlátozott a választék. A Hyundai 2019-ben leállította a kompakt Accent koreai gyártását (a modell Indiában, Mexikóban és – a háború kitöréséig – Oroszországban tovább készül), és helyette hazai üzemeiben inkább kompakt hobbiterepjárókat (Venue, Kona) gyárt.

Ehelyett az autógyártók a nagyobb kategóriás limuzinokra és hobbiterepjárókra összpontosítottak, amelyek egyúttal magasabb haszonkulcsot is garantálnak. Így a Mercedes-Benz, a BMW, a Hyundai és mások a visszaeső eladási darabszámok ellenére is rekordnyereséget értek el az elmúlt két évben a nagyobb crossoverek és hobbiterepjárók értékesítési arányának emelkedésével.

„A japán autógyártók, mint a Daihatsu és a Suzuki a kisméretű kompaktok gyártására specializálódtak és tudják, hogyan csökkentsék a költségeket, a Toyota pedig tanulmányozza a know-how-jukat. A koreai autógyártóknak olyan módszereket kell kutatniuk és kifejleszteniük, amelyekkel nyereségessé tehetik a kiskompaktokat és kompaktokat" – mondta Jeong-gyu Park, a Hanyang Egyetem munkatársa.


A Koreai Földügyi-, Infrastruktúra- és Közlekedési Minisztérium adatai szerint Dél-Koreában ez év októberében 6,38 millió közép- és nagyméretű, 2 liternél nagyobb motorral szerelt autót tartanak nyilván, ami 44,5 százalékkal több, mint 2015-ben. Ugyanebben az időszakban az 1,6–2 literes motorral szerelt kisebb méretű autók száma mindössze nyolc százalékkal, az 1 liternél kisebb motorral szerelt autók száma pedig 20,2 százalékkal nőtt. Pedig 10 személygépkocsiból hat, vagyis 58,8 százalékuk csak egy utast szállít, 27 százalék pedig kettőt.


A járműtulajdonosok 78,8 százaléka pedig lemondott arról a programról, hogy a hét bizonyos napjain otthon hagyja autóját a környezetszennyezés csökkentése érdekében. Egy olyan ország esetében, amely jellemzően egyre több energiát fogyaszt a gazdaság fejlődésével, egy bizonyos szinten túl ezt meg kell állítani és Koreának a kisebb autókat kell népszerűsítenie az energiafelhasználás minimalizálása és a környezet kímélése érdekében. Cheon-wook Kim, a Yonsei Egyetem professzora szerint: „Korea nem tudta levetkőzni a nagy autóktól való függőségét részben azért, mert az autógyártók vonakodtak a kisebb autók bemutatásától."

Forrás: english.chosun.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei