Kívül kocka, belül elegáns lesz az új Hyundai Santa Fe

A jövőre bemutatkozó vadonatúj generációs Hyundai Santa Fe radikálisan átalakul, amelynek külső megjelenését a Galloper sarkos formavilága, míg a belső terét leginkább a nemrég bemutatott Grandeur limuzin inspirálta. 

A vadonatúj Hyundai Santa Féről készült eddigi kémfotókon azonnal feltűnt a karosszéria dobozos formavilága, amelyről a koreai gyártó formatervezői nemrég nyíltan kijelentették, hogy leginkább a vállalat első igazi terepjárója, a Galloper modell alapján mintázták meg. Ezek után most megjelent néhány fotó, amelyen az új modell belső tere látható, amelyet a korábbiaknál is elegánsabbá, prémium minőségűvé tettek.  

A fotókon látható utastér első pillantásra is hasonlít a novemberben bemutatott új Grandeur limuzinra, amely a Hyundai legnagyobb lépcsőshátú modelljeként prémium minőségű anyagokat és a legújabb kényelmi és biztonságtechnikai funkciókat kínálja. A hasonlóságra rögtön a kormánykerék közepének kialakítása utal a legjobban, amely lefelé elnyújtott négyzetalakja valóban hasonlít a Grandeur retrohangulatú volánjához. Ehhez kapcsolódnak fent kétoldalt a limuzinban is látható formájú vezérlőrendszer irányítógombjait tartalmazó küllők.

Mögöttük látható a digitális műszeregység sötét kijelzője, ami egybeolvad a műszerfal közepén álló, enyhén a vezető felé ívelő központi érintőkijelzővel. Ahogyan a korábban bevezetett modellek esetén, ezen kijelzők mérete legalább 12,3 colos lesz, ahogyan az új Grandeur-ben is. A képernyő alatti keskeny légbeömlők a teljes műszerfalon egészen az utasoldalig húzódnak, alatta pedig a kílmarendszer vezérlői kaptak helyet, amelyek között forgókapcsolók és (vélhetően) érintőgombok is megtalálhatóak.       

A középső kartámasz előtt még egy nagy nyitott rekeszt is láthatunk, ám a kezdetleges kidolgozottságból ítélve nem biztos, hogy ez a végleges változaton is így marad. Érdekes részlet még a kormánykerékre helyezett sebességváltó/irányváltó bajuszkapcsoló megoldása, amilyet elsőként a tisztán elektromos IONIQ 5-ben láthattunk, illetve várhatóan a hamarosan érkező vadonatúj Kona modellben is szinte azonos megoldást alkalmaznak majd.  

A Hyundai továbbra sem árul el semmit az alapoktól újratervezett Santa Fe modellről, a jelenlegi modellváltozatot különféle motorokkal kínálják világszerte attól függően, hogy az adott régióban milyen motorizáltságot preferálnak a vásárlók. Így pl. Amerikában egy 2,5 literes négyhengeres, 194 lóerős és 245 Nm nyomatékkal rendelkező szívóbenzines melllett egy turbófeltöltős, 2,5 literes négyhengeres is kapható 285 lóerős teljesítménnyel és 421 Nm nyomatékkal. Ezzel szemben Európában egy 2.2 literes 194 lóerős dízelből, egy 230 lóerős 1.6 T-GDI hibridből és egy 265 lovas plug-in hibridből választhatnak a vásárlók. 

Mivel a Santa Fe modellfrissítésekor éppen azért került az autó új padlólemezre, hogy a modern környezetbarát hajtásláncokat is képes legyen fogadni, ezért az új Santa Fében várhatóan ezek a motorok fognak továbbra is dolgozni, legfeljebb a hatékonyságukon, illetve a károsanyag-kibocsátásukon fognak tovább finomítani a 2023-as bemutató előtt. 

Forrás: carscoops.com


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését