A Hyundai már 23 éve támogatja a Foci-világbajnokságot
Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor Group (HMG), amely a Hyundai Motort és a Kia vállalatot jelenti, a globális autógyártók közül egyedüliként szponzorálja a labdarúgó-világbajnokságot.
A labdarúgó-világbajnokságot olyan jelentős globális partnerek szponzorálják, mint a Coca-Cola, az Adidas és a VISA, azzal a sajátos szabállyal, hogy ugyanazon iparágon belül csak egy szponzorálás engedélyezett. A világbajnokság a labdarúgás kiemelkedő eseménye, valamint világszerte a sportolók és a szurkolók számára globális ünnepe. A labdarúgó-világbajnokság döntőjét szerte a világon 1 milliárd ember követi élőben.
A HMG aktívan részt vesz a direkt és közvetett marketingben, amelyekben a vállalat logóját és termékeit különféle marketingtevékenységeken keresztül mutatja be és ezek természetesen a verseny során is megjelennek és segítenek abban, hogy a Hyundai Motor ne csak egy elismert koreai autómárka, hanem egy globális márka legyen, amelyet az emberek világszerte elismernek.
„Ahhoz, hogy a világ minden táján megrendezett tornákhoz hivatalos járműveket lehessen biztosítani, szilárdan kiépített globális értékesítési hálózatra és bevált termékekre van szükség. Nem sok olyan globális márka van, amely megfelel ennek a követelménynek és közülük a foci a legőszintébb, így a Hyundai Motor Group folyamatosan támogatja azt” – mondta a Hyundai Motor Group illetékese.
A HMG a FIFA több mint két évtizedes szponzorálásával megtapasztalta a márka ismertségének növekedését és most nemcsak magát a márkát, de a vállalat vízióját és imázsát is be kívánja ágyazni a világbajnokságon keresztül. „2022-re márkánk státusza megnövekedett, így a legtöbb globális ügyfelünk elismeri a Hyundai Motort. Arra törekszünk, hogy a világbajnokságot platformként használjuk a márka víziójának és imázsának terjesztésére, a márka-/terméktudatosság egyszerű szponzorálása helyett" – tette hozzá a Hyundai Motor illetékese.
A HMG mindent megtesz annak érdekében, hogy bemutassa környezetbarát arculatát és üzenetét a világnak a 2022-es katari labdarúgó-világbajnokságon. Az autógyártó 983 darab hivatalos járművet biztosított a világbajnokság szponzoraként, köztük 316 darab környezetbarát autót, ezzel elsőként biztosítva teljesen elektromos autókat a világbajnokságra. A Hyundai Motor Group célja, hogy a világbajnokságot ugródeszkaként használja fel a világ vezető környezetbarát autógyártója imázsának megalapozására.
A járművek közül több mint 220 darab tisztán elektromos modell, például a Hyundai IONIQ 5, Genesis G80 és GV70 elektromos hobbiterepjárók, valamint hibrid járművek, mint például a Sonata, a Kona és a Tucson Hybrid. Személygépjárműveket és buszokat használnak VIP személyek és a személyzet szállítására, míg a haszongépjárművekkel a sportolókat és a média személyzetét szállítják.
„Ez főként azért fontos, mert mi vagyunk az első olyan szponzorok, akik környezetbarát autókat biztosítunk a világbajnokság történetében" – mondta a Hyundai Motor képviselője. „A katari világbajnokság lehetőségével továbbra is erőfeszítéseket fogunk tenni annak érdekében, hogy vezető szerepet töltsünk be a széndioxid-semlegesség megvalósításában."
A világbajnokság hivatalos szponzoraként a Kia is csatlakozik a katari világbajnoksághoz a környezetbarát járműveket bemutató globális kampányával. A verseny ideje alatt a Hyundai Motorhoz kapcsolódó vállalat összesen 367 hivatalos járművet bocsát rendelkezésre, ebből 297 személygépkocsit és 70 buszt. Ebből összesen 80 darab környezetbarát jármű, köztük az EV6 GT-Line (30 db), a Sorento Plug-in Hybrid (30 db) és a Niro Plug-in Hybrid (20 db).
A Hyundai Motor az „Évszázad Gólja” kampányát indította el a közelmúltban, hogy fenntartható jövőt teremtsen a katari világbajnokságon. Ehhez a kampányhoz a Team Century áprilisban mutatkozott be. A Team Century tagja volt a legendás labdarúgó, Steven Gerrard, a BTS K-pop együttes, a koreai futballlegenda, Park Ji-sung és a híres amerikai divattervező, Jeremy Scott is.
A Team Century tagjai saját szakterületükön üzeneteket közvetítenek és környezetbarát célokat tűznek ki a bolygó fenntartható jövőjének és széndioxid-semleges világbajnokságának megteremtése érdekében. „Az ’Évszázad Gólja’ kettős jelentést hordoz. Egyfelől a futballban a gól a cél, másrészt pedig a Föld megmentésének közös célja" – magyarázta a Hyundai Motor illetékese.
A Hyundai Motorról már a megnyitó ünnepség óta beszélnek az emberek világszerte. A BTS tagja, Jungkook szenvedélyesen énekelte a "Dreamers" című számot, a világbajnokság hivatalos főcímdalát, a tengerentúli futballrajongók pedig azzal büszkélkedtek, hogy a színpadot a Hyundai Motor Groupnak, az esemény hivatalos szponzorának köszönhetik. „Jungkook a Hyundai Motor, a világbajnokság egyik szponzora támogatásával lépett színpadra a megnyitó ünnepségen” – írta egy futballrajongó az interneten. Az állítás azonban hamisnak bizonyult, mivel a FIFA közvetlenül vette fel a kapcsolatot a Hive, a BTS menedzsment cégével, hogy toborozza be Jungkookot anélkül, hogy ez a szervezés a Hyundai Motoron keresztül zajlott volna.
A HMG már 1999 óta partnerkapcsolatban áll a FIFA-val és hivatalosan a 2002-es világbajnoksággal kezdte meg az akkori esemény szponzorálását, amelyet Dél-Korea és Japán közösen rendezett. A 2014-es brazíliai világbajnokság idején a Hyundai Motor meghívásos rendezvényt tartott egy Manaus nevű kisvárosban. A meghívásos esemény egy futballmeccs megtekintéséből, egy Hyundai tesztvezetésből és egy Amazonas körútból állt. Közvetlenül a program után a Hyundai Motor saját elemzése kimutatta, hogy a fogyasztói hűség több mint 100 százalékkal nőtt.
A Hyundai Motor a 2019-es franciaországi FIFA női világbajnokság idején egy légzsákanyag-kiállítóterem bemutatásával hívta fel magára a figyelmet. A világbajnokság kiállítási csarnokának külsejét földből készítették, hogy a hulladék a világbajnokság után az épület ártalmatlanítása során környezetszennyezés nélkül kerüljön vissza a természetbe.
Nemcsak a világbajnokságok alkalmával, hanem a sportesemények révén s HMG is erősíti márkamarketingjét. Kiváló példa erre Rafael Nadal, a világ egyik vezető spanyol teniszezőjének hosszú távú szponzorálása. Nadal összesen 20 bajnoki trófeát nyert a világ négy nagy Grand Slam-tornáján. A Kia 2004-ben írt alá hivatalos szponzori szerződést Nadallal, akivel azóta is szoros partneri viszonyban vannak. A Kia tavaly egy elektromos EV6 GT Line modellt adott Nadalnak és ezzel felgyorsította a környezetbarát autók globális marketingtevékenységét.
A Hyundai Motor prémium Genesis márkája jelentős golfesemények szponzora. A Genesis adott otthont a 2022-es Genesis Scottish Opennek és népszerűsítette a luxusmárkát az európaiak körében.
Forrás: koreatimes.co.kr