A Hyundai egyszerre több akkumulátorgyárat tervez az Egyesült Államokban

Miután a Hyundai Motor Group október végén megkezdte új villanyautó-gyárának építését az Egyesült Államok Georgia államában, a vállalat SK On és LG Energy Solution partnereivel közösen három, évi 90 gigawattóra kapacitású akkumulátorgyár felépítését tervezi ugyanott.

A Hyundai Motor Group november legvégén szándéknyilatkozatot írt alá az SK On vállalattal, az elektromos járművek egyik vezető akkumulátorgyártójával, hogy biztosítsa az elektromos járművek akkumulátorainak ellátását Észak-Amerikában. A nyilatkozat értelmében mindkét fél együttműködik abban, hogy 2025 után SK On akkumulátorokat biztosítsanak az autógyártó csoport egyesült államokbeli üzemeiben előállított elektromos járművek gyártásához. 

„Az elektromos járművek akkumulátoráról szóló szándéknyilatkozat révén tovább tudjuk gyorsítani erőfeszítéseinket, hogy megvédjük az elektromos járművek értékesítésében elért vezető pozíciónkat az észak-amerikai piacon” – mondta Heung-soo Kim, a Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke. „Arra számítunk, hogy az SK On stabil akkumulátor-ellátása lehetővé teszi számunkra, hogy hozzájáruljunk a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez és a piaci klímacélok teljesítéséhez.”

„Mi pedig arra számítunk, hogy az SK On és a Hyundai Motor Group együttműködése nagy szinergiát teremt majd” – tette hozzá Choi Young-chan, az SK On adminisztratív igazgatója. „Ezzel mindkét fél szilárd pozíciót foglalhat el az észak-amerikai autópiac villamosítási folyamatában."

Habár részleteket nem árultak el a közös beruházásról, a Korea Economic Daily riportja szerint a Hyundai és az SK On közötti szándéknyilatkozat egy 20 GWh-s akkumulátorgyár felépítéséről szól. Ez a gyár várhatóan 2026 első negyedévében kezdi majd meg működését és nemcsak a Hyundai új, a georgiai Bryan megyében felépülő villanyautó-gyára, hanem a Hyundai már meglévő montgomery gyára és a georgiai Kia üzem számára is fog termelni.

A riport szerint a beruházás értéke nagyjából 1,83 milliárd euró lehet. A koreai lap szerint a 20 GWh kb. évi 300 ezer elektromos autó legyártásához lenne elegendő, ami járművenként 66,6 kWh kapacitásnak felelne meg. A Hyundai új villanyautó-termelő üzemét évi 150 ezer járműre tervezték.

Egy másik sajtóértesülés szerint a Hyundai az LG Energy Solution vállalattal együtt összesen két akkumulátorgyár felépítését is tervezi Georgiában, egyenként 35 GWh éves kapacitással. Ezzel kapcsolatban további részleteket egyelőre nem közöltek.

A Hyundai Motor Group felgyorsítja a villamosításra irányuló erőfeszítéseit azzal a globális céllal, hogy 2030-ig évente 3,23 millió teljesen elektromos járművet tudjon értékesíteni. E cél elérése érdekében a Hyundai csoport globális elektromos járműgyártó hálózat létrehozását tervezi, amely biztosítja az elektromos járművek stabil ellátását világszerte.

A Hyundai új amerikai gyárában, amely a tervek szerint 2025 első felében kezdi meg működését, valószínűleg azokat a Hyundai IONIQ 7 és a Kia EV9 nagyméretű E-GMP hobbiterepjáró modelleket gyártják majd, amelyekkel a gyártó elsősorban az észak-amerikai piacot célozza meg. Amennyiben azonban a járműveket Dél-Koreában gyártják, azok az Egyesült Államokba importálva már nem jogosultak az elektromos járművekre vonatkozó nemrég módosított adójóváírásra. Mivel ez akár 7 500 dollár is lehet, ez jelentős versenyhátrányt jelentene a Hyundai és a Kia számára.

A dél-koreai Hyundai partnerek akkumulátorcella gyárainak így az amerikai támogatással együtt is lenne értelme. Ez gazdasági szempontból is rövid távolságokat eredményezne: nemrég jelentették be, hogy a Hyundai-csoporthoz tartozó Hyundai Mobis a jelenleg épülő járműgyár közelében elektromos járművekhez használt alkatrészek gyártóüzemét építi. A Hyundai Mobis többek között beszerelésre kész akkumulátorrendszereket gyárt, beleértve az akkumulátor-menedzsment rendszereket is.

Az SK On vállalatnak már van egy georgiai üzeme, amely többek között a VW ID.4 és Ford modellek egyesült államokbeli gyártásához szállít akkumulátorokat. Az LGES már épít és üzemeltet akkumulátorgyárakat Észak-Amerikában – például Michiganben, Kanadában (a Stellantis csoporttal együtt) és Arizonában. Ezenkívül az LGES vegyesvállalati partnere a General Motors Ultium akkumulátorcellás cégében – az Ultium Cells Ohio-i gyára már működik és további két üzem épül Tennessee-ben és Michiganben.

Forrás: hyundai.com,  electrive.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését