A Hyundai csoport Európában és Mexikóban is villanyautók gyártására készül

A Hyundai Motor Group a világ több pontján, köztük a mexikói Nuevo Leonban található gyárában is felgyorsítja a termékeinek villamosítását azért, hogy a nemrégiben az Egyesült Államokban bevezetett inflációcsökkentési törvénynek (IRA) megfelelő villanyautókkal tudja ellátni Amerikát.  

Autóipari források szerint Nuevo Leon kormányzója, Samuel Garcia olyan üzenetet tett közzé a Twitteren, amely a Kia ottani gyárának villamosítási bővítésére utal. Eszerint: „A Kia elektromos autó-gyártási projektje Nuevo Leonba érkezik”, majd az államot „a következő globális elektromobilitási központnak” nevezte. Hozzátette azt is: „A Kia a jövőben két új elektromos modellt fog itt gyártani.” 

A konkrétan gyártási tervbe vett modellekről egyelőre nincs információ. Garcia azonban közzétett egy fotót egy bemutatóteremről, amelyen az EV9, a Kia eddig legnagyobb elektromos szabadidőjárműve (SUV) látható. A beruházás nagyságrendjét szintén nem erősítették meg. Garcia eredetileg 1 milliárd dollárra becsülte a beruházást, de ezt a kifejezést azóta eltávolították közösségi oldaláról.

A Kia észak-mexikói gyártóbázisa 2016-ban a Nuevo Leon állambeli Pesqueria városában kezdte meg működését. A mexikói gyár a Kia negyedik tengerentúli gyára a kínai, európai és egyesült államokbeli gyárak után, ráadásul Dél-Koreán kívül a legnagyobb, évi 400 ezer darabos termelési kapacitásával. A Nuevo Leon-i gyár tényleges gyártási teljesítménye azonban messze elmarad a névleges kapacitástól az ott gyártott modellek – a Hyundai Accent, a Kia Rio és a K3 limuzin – alacsony eladási darabszámai miatt. Az itt gyártott Kia járművek darabszáma 2021-ben 214 ezer, 2022-ben 265 ezer volt. Még az idei év első negyedévében, a koronavírus-járvány és az autóipari félvezetőhiány megszűnése vagy enyhülése után a termelés még mindig a kapacitás alatt maradt.

A Hyundai Motor Group valóban fontolóra vette elektromos járművek gyártását a mexikói üzemben, ám a cégcsoport egyik képviselője azt mondta, hogy még nem döntöttek arról, hogy új gyárat építsenek-e, vagy egy gyártósort bővítsenek-e a meglévő üzemben. Az iparági szakértők azonban úgy vélik, a mexikói gyár villamosítása elkerülhetetlen lesz ahhoz, hogy a vállalat teljesíteni tudja a 2030-ig vállalt 3,64 millió darabos villanyautó-termelését, amelyből 2,13 millió darabot a tengerentúli gyárakban állítanának elő. A Kia elektromos járműveinek eladási célja már önmagában 1,6 millió darab.

Az IRA legfeljebb 7 500 dollár összegű támogatást nyújt egy elektromos járműre, amely Amerikában készült és megfelel a kulcsfontosságú ásványi anyagokra és akkumulátorokra vonatkozó követelményeknek is. Mivel a Hyundai Motor Group jelenlegi rendszere szerint a csoport elektromos autói Dél-Koreában készülnek és azokat onnan exportálják az Egyesült Államokba, így nem minden járműve jogosult a támogatásra.

A mexikói üzemnek vannak előnyei és hátrányai. Az IRA ugyanúgy kezeli Mexikót, mint az Egyesült Államokat. Az USA-Mexikó-Kanada Megállapodás (USMCA) értelmében a Mexikóban gyártott elektromos járművek szintén jogosultak IRA-támogatásra. Mexikó határos az Egyesült Államok piacával, amely a Kia egyik fő exportpiaca, miközben különösen az alacsony munkaerőköltség a másik vonzó szempont. Ezek a feltételek csökkenthetik a Kia elektromos járművek gyártási költségeit, hiszen az elektromos járművek gyártása még mindig alacsony jövedelmezőséggel rendelkezik. Az akkumulátor beszerzése, a minőségellenőrzés és egyéb tényezők azonban viszonylag nagy kihívást jelenthetnek.

Válaszul a Hyundai Motor Group jelenleg egy vadonatúj, kizárólag elektromos járművekre szakosodott üzemet épít Metaplant Amerika néven Georgiában. A gyár várhatóan 2024 második felében készül el, korábban, mint az eredetileg 2025 első felében kitűzött cél azért, hogy a vállalat termékei hamarabb jogosultak legyenek az IRA adójóváírásra. A csoport emellett a georgiai üzem termelési kapacitásának növelését is tervezi. Jelenleg a gyár évente 300 ezer Kia modell legyártására képes. Ahogy az év elejétől az elektromos Genesis GV70 modellt gyártó alabamai Hyundai gyárüzem esetében, úgy a Kia georgiai gyárában is készülhetnek a jövőben a csoport elektromos modelljei.

Eközben a Hyundai Motor Group felgyorsítja európai üzemeinek villamosítását is. A csoport azt tervezi, hogy 2035-től kezdődően csak elektromos járműveket értékesít Európában. A Hyundai Motor Cseh Köztársaságban található nosovice gyára, amely Európa-szerte a csoport elektromos járművei számára kulcsfontosságú gyártóbázisaként szolgál, 2020 óta gyártja a Hyundai Kona Electric és a Tucson hibrid és plug-in hibrid változatait. Itt idén augusztusban kezdődik meg az új generációs Kona Electric helyi összeszerelése.

Emellett a Kia szlovákiai Zsolnán található üzeme gyára, ahol tavaly óta már nemcsak a Ceed kombi plug-in hibridjeit, hanem a Sportage hibrid és plug-in hibrid verzióit szerelik össze, szintén azt tervezi, hogy 2025-től az európai piacra szánt kis- és közepes méretű elektromos járművekre összpontosít. Éppen ebben az időszakban válik esedékessé a Ceed modell legújabb nemzedéke, amely az eddigi lágyhibrid és plug-in hajtásláncok után akár tisztán elektromos változatban is készülhet. 

Forrás: pulsenews.co.kr, businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését