A Hyundai bemutatta üzemanyagcellás teherautójának amerikai változatát
A Hyundai Motor a Kaliforniában megrendezésre került Advanced Clean Transportation (ACT) Expón bemutatta új Xcient Fuel Cell 8-as osztályú, 6x4-es üzemanyagcellás elektromos változatát, amelyet kifejezetten az észak-amerikai haszonjárművek piacára készítettek.
A vállalat május 2. és 4. között állította ki az Xcient Fuel Cell kamionját és annak hidrogén üzemanyagcellás rendszerét Észak-Amerika legnagyobb szállítástechnológiai és tiszta flotta rendezvényén a kaliforniai Anaheim városának Anaheim kongresszusi központjában. A Hyundai sajtótájékoztatóján Ken Ramirez, a Hyundai Motor globális haszongépjárművek és hidrogénüzemanyag-cellás üzletágának vezetője hangsúlyozta a széndioxid-semlegesség elérésének fontosságát a vállalat „Emberiség fejlődése” elképzelésének megvalósítása érdekében. Beszélt a vállalat hidrogénmobilitás melletti erős elkötelezettségéről és megosztotta a tiszta hidrogén ökoszisztéma fejlesztésének előmozdítására irányuló törekvését.
„Szilárd meggyőződésünk, hogy a hidrogén az egyik legerősebb és legpraktikusabb megoldás a ’Emberiség fejlődése’ elképzelésünk megvalósításához, amely a károsanyag-kibocsátásmentes mobilitás és a fenntartható társadalom alappillére” – mondta Ramirez. „A hidrogén üzemanyagcellás technológiánk hatékonyságának és tartósságának a valóságban bizonyított eredményevel úttörő szerepet játszott az iparágban. Ezeket az előnyöket a közlekedés hidrogénenergiával történő további átalakítására a mobilitási alkalmazások széles skálájában kihasználjuk, beleértve a haszongépjárműveket, tengerjáró hajókat és még a légi mobilitást is. Mostanra a mobilitáson túl az integrált hidrogén ökoszisztéma, a hidrogén előállításától a szállításon át a tárolásig, illetve a kiszolgálásig tekintünk. A Hyundai egyedülálló helyzetben van ahhoz, hogy minden területet le tudjon fedni és zökkenőmentes megoldást kínáljon a teljes értékláncon keresztül."
Szintén a sajtótájékoztatón Mark Freymüller, a Hyundai Motor haszongépjármű-üzleti innovációs részlegének alelnöke és vezetője felfedte a vállalat Xcient üzemanyagcellás teherautókra vonatkozó terveit, hangsúlyozva a vállalat helyi együttműködéseit egy szilárd hidrogén-értéklánc kialakítása érdekében, mint a fejlődés építőköveire.
„Évek óta különböző régiókban kezdeményezünk hidrogén értékláncokat. Partnereinkkel együtt a hidrogénmobilitást életképes megoldássá tesszük ügyfeleink számára” – mondta Freymüller. „Magán a teherautón túlmenően olyan területeket is felölelünk, mint a hidrogén-utántöltés és a teherautó-karbantartás. Itt az Egyesült Államokban ugyanezt tervezzük megtenni, mivel mindenkinek szüksége van egy személyre szabott szolgáltatási megközelítésre, különösen a hagyományosról a hidrogénre való átmenet szakaszában. Azt tervezzük, hogy a legjobb hidrogén-értéklánc forgatókönyvet biztosítjuk minden egyes vásárló számára."
A vállalat célja, hogy partnerkapcsolatokat és jövőbeli vállalkozásokat támogasson azért, hogy flottakezelési megoldásokat kínálhasson a hidrogénüzemű kamionok ügyfelei számára és hídfőként használva a kezdeti üzleti belépést, kibővítse a hidrogén értékláncát az Egyesült Államokban.
Ennek érdekében a Hyundai Motor megosztotta a környezetbarát haszonjármű üzleti inkubátor projektjének vízióját a Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA), a Georgiában épülő elektromos járművek gyárával összefüggésben. A projekt középpontjában a hidrogénmobilitás értékláncának fejlesztése áll. A HMGMA üzemét olyan csúcstechnológiával szerelik fel, amelyek évente akár 300 ezer elektromos jármű gyártására is képesek, valamint egy innovatív gyártási platformmal is rendelkezik, amelyet a Hyundai Motor Group Szingapúri Innovációs Központja (HMGICS) fejlesztett ki és mutat be. A projekt révén a Metaplant egy környezetbarát logisztikai rendszert épít ki, amely integrálja a hidrogén üzemanyagcellás teherautókat és a teljes hidrogén értékláncot.
A sajtótájékoztatón Martin Zeilinger, a Hyundai Motor haszonjármű-fejlesztési részlegének ügyvezető alelnöke és vezetője bemutatta az Xcient üzemanyagcellás kamion kereskedelmi forgalomba kerülő modelljét, kiemelve annak technológiáját, valamint a képességek és megbízhatóság terén bizonyított eredményeit.
Az első alkalommal 2020-ban bemutatott Xcient Fuel Cell teherautó öt országban, köztük Svájcban, Németországban, Izraelben, Koreában és Új-Zélandon került bevezetésre és eddig több mint 4 millió mérföldet (6,4 millió km) gyűjtött sikeresen. Ez az egyetlen nagy teherbírású üzemanyagcellás modell, amely valós körülmények között bizonyítja technológiai megbízhatóságát. A rendezvényen bemutatott változat a 6x4-es vontatójármű két 90 kW-os hidrogén üzemanyagcellás rendszerrel (összesen 180 kW teljesítménnyel) és egy 350 kW-os e-motorral rendelkezik. Kombinált bruttó tömege maximum 82 ezer font és egy feltöltéssel még teljes terhelés mellett is több mint 450 mérföld (720 km) hatótávolságot kínál.
Az XCIENT Fuel Cell a Hyundai Motor Group hidrogénenergiával foglalkozó HTWO üzleti márkája által kínált, világelső hidrogén üzemanyagcellás rendszert valósítja meg. A HTWO tevékenysége a mobilitás különböző formáiban, például a fejlett légi mobilitásban, autókban, hajókban és vonatokban, valamint helyhez kötött energiatermelésben is magában foglalja a Hyundai szabadalmaztatott üzemanyagcellás rendszereinek alkalmazását.
Zeilinger részt vett egy olyan iparági panelbeszélgetésen is, amelyet a flottabeszerzésről, az üzemanyagcellás tárolórendszerekről, a következő generációs üzemanyagcellás járművek vezető technológiáiról és a kereskedelmi forgalomba hozatal időzítéséről tartottak. Kiemelte, hogy a Hyundai Motor világszerte bevált termékeivel és szolgáltatásaival úttörő szerepet tölt be az üzemanyagcella-technológiák terén. „A Hyundai már több mint 20 éve a hidrogénre összpontosít. Fejlett üzemanyagcellás technológiánkat már számos területen alkalmazzák és különösen a haszongépjármű-szektorban bizonyítja erőteljes teljesítményét és megbízhatóságát." – mondta Zeilinger.
A Hyundai Motor a hidrogént a haszonjárművek tiszta energiamegoldásának tekinti, beleértve az energiaigényes nehéz teherszállítást is a gyártás, szállítás, elosztás és tárolás terén nyújtott különféle előnyei miatt. A hidrogén olyan nagy sűrűségű energiahordozó, amely lehetővé teszi az FCEV-k számára, hogy hosszú távú utakra és nehéz terhek szállítására alkalmas fenntartható energiakibocsátást biztosítsanak. Az FCEV-k az akkumulátoros elektromos járművekhez képest javítják a munka és az infrastruktúra hatékonyságát azáltal, hogy a gyorsabb tankolásnak köszönhetően minimalizálják az állásidőt.
Az Egyesült Államok kormányzatának jelentős támogatásával és még több szereplő hidrogénpiacon megjelenésével a Hyundai Motor biztos abban, hogy az FCEV-k teljes birtoklási költsége (TCO) jelentősen csökkenni fog és az éghajlatváltozás, valamint az ellátási lánc problémái felgyorsítják a tiszta energiaforrásokra történő átállást.
A Hyundai Motor Group azt is tervezi, hogy a „hulladékból energia” projekten keresztül egy tiszta hidrogén-ökoszisztéma fejlesztését támogassa, amelyben a hidrogéntermelő rendszer szerves hulladékból, például élelmiszer-hulladékból, állati trágyából és szennyvíziszapból kinyert biogázt használja fel. A tiszta hidrogént különféle iparágakban alkalmazzák, beleértve a szállítást, az építőipart és az energiatermelést. A csoport jelenleg a koreai helyi kormányzattal együtt teszteli a koncepció üzleti modelljét és vizsgálja a teszt Koreán kívüli városokra történő kiterjesztését is. A Hyundai csoport egy olyan hidrogénenergia-üzleti modellt is vizsgál, amely a tiszta hidrogéntermeléstől a „hulladékból energián”, a széndioxid-leválasztáson, -hasznosításon és tároláson (CCUS), át egészen a szállításig, ellátásig és felhasználásig integrálja a teljes értékláncot.
Forrás: hyundai.news