Európában tesztelik a frissített Hyundai i30 prototípusát

Dél-Korea után immár Európában is felbukkant a Hyundai i30 második modellfrissítésének első tesztpéldánya, amely a frissítéshez képest igencsak vastag álcát visel. 

A Hyundai ad még egy kis egérutat a kompakt i30 sorozat számára, amelynek 2017-ben megjelent harmadik generációja a szigorú koreai modellpolitika szerint idén adná át helyét 6 év után a teljesen új generációnak. Ehelyett azonban a mérnökök újra kezelésbe vették a sorozatot, így idén egy újabb faceliftre számíthatunk, amivel az autó kihúzza még pár évig. 

Akárcsak a Koreában elsőként lefotózott N sportváltozat, a Hyundai európai fejlesztőközpontja közelében most elcsípett „polgári” kivitel sem mutat sok változást a takaróponyvák mögött. A fényszórók és annak betétei ugyanott és ugyanúgy állnak, az ismerős trapézalakú hűtőmaszk pedig ugyanolyan formában rajzolódnak ki az autó elején. Ami viszont nem látszik, az a lökhárító alsó része, ahol valószínűleg történt némi változás. 

Oldalt a Hyundai mérnökcsapata elrejtette az ajtókat és a kilincseket is, holott itt semmiképpen sem várható nagy változás, ahogy az egész autó sziluettje sem változik a frissítéssel. A konkrét tesztautó hátsó részén hatalmas púpot visel, amivel teljesen elrejti a hátsó kialakítást. Ezen keresztül kerek kivágást kaptak a lámpák, ami megtévesztő, hiszen mögötte maguk a lámpatestek szinte érintetlennek tűnnek. 

A fotósoknak nem sikerült képet készíteni a frissülő i30 belső teréről, ám az elsuhanó autóról készült felvételek alapján belül sem számíthatunk radikális változásokra, mindössze némi stílusigazítás történhet a kezelőszerveken. A belső változások közül leginkább a frissített vezetéstámogató és kényelmi rendszerek körének bővülésére lehet számítani, így pl. a műszeregység az összes újonnan megjelent Hyundaihoz hasonlóan fulldigitálissá alakulhat át, a sávtartó mellé felkerülhet a sávkövető is és az ütközésmegelőző rendszerek is újabb szintre léphetnek.  

A Hyundai európai márkavezetője, Michael Cole korábban megerősítette, hogy az i10, i20 és i30 modellek számára készülnek új generációk. Ezek a modellek azonban valószínűleg már villamosított hajtásláncot kapnak, viszont valószínűleg nem lesznek tisztán elektromos járművek. „Nem akarunk elveszíteni egyetlen meglévő ügyfelet sem. Nem akarunk magára hagyni egyetlen ügyfélcsoportot sem. Tehát gondolnunk kell az i10, i20 és i30 ügyfelekre" – mondta.

Az i30 N ötajtós hot hatch azonban nem belsőégésű motorral fog új generációba lépni és egy darabig nem biztos, hogy egyáltalán egy új generációs i30 N érkezni fog. „Ha elektromos járművekről beszélünk, akkor a B és C kategóriás terveink alapján nem lehetetlen, hogy hamarosan egy teljesen elektromos i30 N-t készítünk egy kompakt karosszériával, de eltarthat egy ideig, amíg eljutunk oda, hogy az tényleg megfelelő legyen" – mondta Alvbert Biermann, a Hyundai ügyvezető műszaki tanácsadója.

Forrás: motor1.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését