A Hyundai kiterjeszti jelenlétét a japán gyártók által uralt indonéz autópiacon
A Hyundai Motor indonéziai gyára elérte első jelentős mérföldkövét azzal, hogy egy év alatt 100 ezer darab járművet tudtak termelni és egyben zöld utat jelent a Hyundai azon tervének, hogy az üzem hídfőállásként szolgálva növelje részesedését a helyi és az ASEAN piacokon.
A Hyundai Motor Manufacturing Indonesia (HMMI) összesített termelési volumene április végén elérte a 106 925 darabot. Az üzem 2022 januárjában kezdte meg a teljes körű működését. Az Indonéz Autóipari Szövetség vagy a Gabungan Agen Tunggal Industri Kendaraan Bermotor Indonesia (GAIKINDO) május közepén közzétett adatai szerint a Hyundai gyár idén márciusban, azaz megnyitása után egy évvel és két hónappal lépte át a 100 ezer darabos termelési határt. Korábban a japán autógyártók monopóliumot élveztek Indonéziában, 95 százalék körüli piaci részesedéssel.
A Hyundai indonéziai üzeme összesen négy járműmodellt készít – a kisterepjáró Creta, az egyterű Stargazer, a középméretű Santa Fe hobbiterepjáró és az IONIQ 5 tisztán elektromos crossover modelleket. Ezek közül a Creta és a Stargazer nemcsak Indonéziában kerül értékesítésre, hanem a szélesebben értelmezett ASEAN régióba is exportálják. Valójában a Hyundai Motor Indonesia összesen 14 399 darab járművet exportált az idei év első négy hónapjában. Ez az ötödik legnagyobb exportmennyiség az Indonéziában üzleti tevékenységet folytató külföldi autógyártók között.
A Hyundai Indonéziában nagykereskedelmi alapon 12 672 járművet értékesített az idei év első négy hónapjában, ami 59,5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Piaci részesedése a tavalyi 2,3 százalékról idén 3,7 százalékra 1,4 százalékponttal nőtt. A helyi eladási eredményeket tekintve a vállalat 2021-ben még a 13. helyen állt, de mára a hetedik helyre ugrott fel. Ugyan még mindig nagy a szakadék a japán vállalatokhoz, például a Toyota (107 795 darab), a Daihatsu (65 119 darab) és a Honda (51 882 darab) eredményeihez képest, de a helyi termelés tovább növekszik, egyre nőnek azon várakozások, hogy a Hyundai képes lesz megtörni a japán autógyártók hosszú ideje tartó monopóliumát.
A Hyundai ugyanis aktívan bővíti termelését. A koreai autógyártó nemrégiben úgy döntött, hogy az IONIQ 5 gyártását havi ezer darabra növeli az indonéz üzemében. Áprilisban az IONIQ 5 eladásai több mint háromszorosára, azaz több mint 600 darabra nőttek az előző hónaphoz képest. „A Hyundai olyan stratégiát alkalmaz, hogy változást hozzon az indonéz autópiacon az indonéz elektromos járművek piacának megelőzésével, vagyis a Hyundai megelőzi a japán autógyártókat az elektromos járművek piacán, bár a japán autógyártók jóval a Hyundai előtt járnak a belsőégésű motorral szerelt autók terén” – mondta egy iparági szakértő.
Forrás: businesskorea.co.kr