Európában is megkezdték a frissített Hyundai Tucson tesztelését
Dél-Korea után immár Európába is megérkezett a Hyundai ráncfelvarrott Tucson modelljének prototípusai, amely újratervezett maszkjával, lámpáival várhatóan idén ősszel mutatkozik be.
A Hyundai Tucson a kompakt szabadidő-autó kínálat egyik legjellegzetesebb, legkülönlegesebb kialakítású járműve, amely idén szeptemberben immár három éve érkezett meg a piacra, így a Hyundai szigorú modellpolitikája szerint hamarosan frissíti, modernizálja legnépszerűbb modelljének tulajdonságait. A 2024-es modell tesztelése most Európába is megérkezett, így a kémfotók alapján némi képet kaphatunk az újdonságról.
A Hyundai konszern német fejlesztőközpontjának közelében lefotózott tesztpéldány vastag álcázása a legtöbb részletet most is eltakar a kíváncsi tekintetek elől, ám néhány jellegzetes részletmegoldás így is megfigyelhető az átlátszó ponyva alatt. Ennek alapján látszik, hogy a hűtőmaszk új mintát visel, habár azt sem lehet kizárni hogy az még nem is a végleges változat. A fényszórók és a lökhárító takarásba került, de joggal feltételezhető, hogy itt is némi alakításra számíthatunk.
Változhat a Tucson jellegzetes LED nappali menetfénye is, amely eddig kikapcsolt állapotban a hűtőmaszk integrált részének tűnt. Mostanában azonban a Hyundai legújabb modelljei családi vonásként a frontrész teljes szélességében végigfutó fényfűzért alkalmaznak, így könnyen megeshet, hogy ezt az új Tucsonra is kiterjesztik.
A Tucson sziluettje nem változik, ahogy várhatóan az autó oldalvonalának jellegzetes élei is megmaradnak. Hátul az álcázás mesterei profin gondoskodtak arról, hogy szinte semmit se lássunk az esetleges változásokról. A most kapható modell egyik legjellegzetesebb része a teljes szélességében világító hátsó fényhíd, amit várhatóan továbbvisznek, legfeljebb a fények mintázatában, illetve a lökhárító formájában lehet némi újdonság.
A külső finom változtatásaival összhangban a belső kialakítás sem változik radikálisan - ellentétben az előző generációval, ahol lényegesen módosult a műszerfal kialakítása. Most leginkább a szoftver frissítésére, a biztonsági és kényelmi funkciók bővülésére lehet számítani, amely mellett az anyagok minősége, textúrája változhat.
Motorok tekintetében lényegében ugyanaz a kínálat várható, mint ami a most is készülő Tucsonban dolgozhat. Az európai piacon az alapot továbbra is az 1.6 literes T-GDI benzines jelenti 150, illetve 180 lóerős teljesítménnyel, lágyhibrid rendszerrel. A környezetbarát járművet keresők továbbra is választhatják az 1.6 T-GDI-hez párosított 230 lovas hibrid, vagy 265 lovas plug-in hibrid verziót, amelyek gazdaságosságát, kibocsátását a mérnökök várhatóan tovább reszelik a facelift során.
A modellfrissítésre kerülő Tucson próbapéldányai a közeljövőben várhatóan megjelennek Dél-Európa, valamint Kalifornia nyári forróságában ugyanúgy, ahogy a németországi Nürburgring kíméletlen versenypályáján is, mielőtt a modell 2023 őszén bemutatkozik a nagyközönségnek.
Forrás: carscoops.com