Lerobbant a Hyundai IONIO 5 N prototípusa a Nürburgringen

Úgy látszik, hogy a Hyundai túlságosan is intenzíven teszteli végső köreit futó IONIQ 5 N prototípusát, ugyanis az egyik tesztpéldány legutóbb a Nürburgringről visszavezető úton lerobbanva, nyitott „motorháztetővel” várta a segítséget.  

Ahogyan arról a helyszínre érkező kémfotósok beszámoltak, a Nürburgring közelében lefotózott IONIQ 5 N prototípusából állítólag egészen egyszerűen kifogyott az energia, a tesztpilóta pedig türelmesen várta a segítséget. A várakozás közben a lesifotósoknak sikerült néhány képet készíteniük a zéróemissziós sportcrossoverről nyitott motortértetővel, ahol az Ioniq 5 N modell speciális N E-Active Sound rendszere található.

Az N sportrészleg első elektromos járműve jelenleg az utolsó teszteken megy keresztül, mielőtt 2023 júliusában, az Egyesült Királyságban megrendezésre kerülő Goodwood Festival of Speed rendezvényen a nagy nyilvánosságnak is bemutatkozna. A Hyundai európai és koreai divíziójának közös termékeként az IONIQ 5 N a hátsó ablaktörlőjén túl számos észrevehető módon különbözik a modell eddig megismert változatától.

A képen kétküllős ötvözetekkel, alacsony profilú Pirelli gumival szerelve, az álcázott prototípust keményebb féknyergekkel és tárcsákkal is ellátták. Az oldalszoknyákat meghosszabbították, a hátsó lökhárítót finom diffúzorral tervezték újra, a tetőre szerelt légterelő is nagyobb és az autó első kialakítása is sokkal agresszívabbra sikerült. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az IONIQ 5 N is kap-e  opcionális digitális tükröket, vagy sem.

Ezzel a hasmagassággal a többé-kevésbé ferdehátú, kompakt méretű crossover a lemezek alatt rendkívül hasonlít a Kia EV6 GT modelljéhez. Kia testvérmodelljével megosztoznak a Hyundai moduláris elektromos E-GMP járműplatformján, valamint a kétmotoros hajtásláncon. Ennek ellenére az N verzió várhatóan Kia testvérén kicsit lendületesebb lesz. Emlékeztetőül a Stinger GT-t váltó EV6 GT 576 lóerőt és 739 Nm nyomatékot termel, emellett elektronikus LSD-vel és Drift üzemmóddal is rendelkezik, amire az IONIQ 5 N is képes lesz.

Albert Biermann műszaki tanácsadó, aki a Hyundainál korábban a járműtesztelés és a nagyteljesítményű fejlesztések vezetője volt, elárulta, hogy nagyjából 580-620 lóerő körüli teljesítményre van esély, ami bőven elegendő egy ilyen méretű és tömegű jármű lendületes mozgatásához. Ezen nagy teljesítmény kihasználása viszont nyilván negatívan befolyásolja a hatótávot, az EV6 GT esetében ez 424 km (WLTP), de a valósághoz közelebbi amerikai EPA szabvány szerint csak 331 km.  

Az IONIQ 5 N a közeljövőben hasonló méretű riválisokat kap a piacon. A MINI Countryman is elektromos változatot kap, a John Cooper Works pedig ezúttal talán elektromos lesz. Úgy hírlik, a Nissan Ariya (NISMO?) és a Subaru Solterra (STI?) nagyteljesítményű változatait is hamarosan piacra dobják, bár ezekről hivatalos bejelentések még nem történtek. 

Forrás: autoevolution.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését