Limitált kivitelben épülhet meg a Hyundai N Vision 74 szériamodellje

A Hyundai Motor kreatív formatervezője a Comó-i tónál, a Villa d'Este parkjában nemrég megrendezésre került bemutatón beszélt az N Vision 74 „guruló labor" lehetséges jövőjéről és az abban rejlő lehetőségekről.

A Hyundai Motor első alkalommal vett részt az olaszországi Comó-i tónál megrendezésre került tekintélyes Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen, ahol a vállalat N Vision 74 tanulmányautóját állította ki és ezzel azonnal felkeltette a világhírű klasszikus autó- és prototípus-bemutató vendégeinek figyelmét. Az első alkalommal 2022. nyarán bemutatott N Vision 74 a Hyundai nagyteljesítményű N márkájának hidrogén-üzemanyagcellás hibrid „guruló labor” modellje, amelynek kialakítását a legendás olasz tervező, Giorgetto Giugiaro által megalkotott 1974-es Pony Coupe Concept ihlette.

„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy részt vehetünk egy ilyen rangos eseményen Olaszországban, abban az országban, amely formatervezési örökségünk kezdetét jelentette, miközben felfedjük a Hyundai dizájn DNS-ének gyökereit” – mondta SangYup Lee, a Hyundai Motor Design Center alelnöke és vezetője a bemutatón. „Az N Vision 74 tisztelgés múltbeli erőfeszítéseink előtt és egy nyilatkozat jövőnk felé, illetve egy futurisztikus formában átörökíti a Pony Coupe Concept merész szellemiségét, amely mérnökeink álmát, Korea első sportautójának megalkotását jelképezi.” 

„A Concorso d'Eleganza Villa d'Este rendezvényen részt venni óriási megtiszteltetés és a Hyundai Motor számára egy figyelemre méltó utazást mesél el, ahogyan idáig eljutottunk” – mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group elnöke és kreatív igazgatója. „Mégis, még sok minden vár ránk. A jövő, amit korábban elképzeltünk, fokozatosan valósággá válik. Az autó közlekedési eszközből olyan mobilitási platformmá alakul, amely kiterjeszti életstílusunkat. A Hyundai lesz ennek a dizájnátalakulásnak a középpontjában, örökségünkből merítve az ihletet, hogy előkészítse az utat a mobilitás jövőbeli formái előtt." 


Donckerwolke a bemutató hivatalos részét követően több interjút is adott, amelyekben a következőképp fogalmazott: „Utálom a show businesst! Utálom azt, hogy show autókat készítek – aztán nem történik semmi!” Persze a dizájner nem a filmipar szeszélyeiről beszélt, hanem a koncepcióautók kíváncsi világáról. Ha ő tervez és épít valamit, akkor annak valódinak kell lennie. Ezt követően pedig elmondta, hogy a Hyundai nagyon komolyan gondolja, hogy a lenyűgöző N Vision 74 koncepcióautót nagyon is valósággá tegye.

Amikor tovább faggatták arról, hogy vajon az extravagáns külsejű és hidrogén-elektromos hibrid meghajtással rendelkező sportkupé vajon valaha megvásárolható formában is elérhető lesz-e, a formatervező annyit mondott: „Abszolút! Teljesen komolyan gondoljuk ezt, az autó gyártásba kerülhet. Megvan a platform – ami egy motorsport platform. 

Természetesen az autó ütős hajtásláncára utalt ezzel. Az N Vision 74 – az 1974-es Torinói Autószalonon bemutatott Giugiaro által tervezett Hyundai Pony Coupe koncepció által ihletett formában – 670 lóerős hibrid rendszerrel rendelkezik. Ám nem belsőégésű és akkumulátoros hibrid, hanem hidrogén üzemanyagcella és villanymotor akkumulátor alkotja a hibridrendszer alapjait. Az előbbi a „legfejlettebb” cella, amelyet a vállalat valaha épített (és benne rengeteg hidrogén-tapasztalatból merített), amely mindössze 4,2 kg-ot nyom, míg az utóbbi 62,4 kWh kapacitású akkupakk.

A maximális 670 lóerő mellé 900 Nm forgatónyomaték társul, mindezt a rendszer a hátsó kerekekre küldi a teljes drift-specifikáció érdekében. Az autó bemutatásakor a Hyundai – az értelmes, családközpontú Hyundai, amely egy nagyon kedvező árú i10-et is árul – azt mondta, hogy az N74 kulcsfontosságú paramétere, hogy az N Vision 74 ugyanolyan „kanyarvadász” legyen, mint a többi N szériás szériamodell.

A technika tehát bevált. És mivel az N Vision 74 ötlete a magasból érkezett, a sorozatgyártáshoz vezető út talán egy kicsit kevésbé nehézkes, mint a legtöbb tanulmányautóé. „Ez valami olyasmi, ami a vezetőség részéről érkezett” – mondta Donckerwolke az autó eredetéről szólva. „Mindig jó, ha a vezetőség azt mondja, csináld meg. Nincs ebben az autóban semmi megvalósíthatatlan. Ez egyszerű. Reménykedünk és dolgozunk és ez csak a megfelelő konstelláción múlik.”

Ezen állításokat erősítette meg a Hyundai elnöke, Eui-sun Chung is, aki a koreai médiának nyilatkozva arról beszélt a Comói-tó partján, hogy nincs semmi, amit ne tehetnének meg: „Számos dolgot még meg kell fontolnunk, de természetesen, ha az ügyfeleknek tetszik, nincs semmi, amit ne tudnánk szériában legyártani.” Majd azt is hozzátette: „Valami újra készülünk és ezért úgy gondoltuk, megmutatjuk a múltat, amelyet megismerve nekikezdünk a jövőnk építésének.”

Emellett Chung elnök nem hagyta figyelmen kívül a korábbi elnökök, azaz apja és nagyapja eredményeit sem és elmondta:  Ju-Jung Chung elnök és Mong-koo Chung tiszteletbeli elnök eredményeivel lettünk azok, akik ma vagyunk, hála mindannyiunk erőfeszítéseinek." Nagyapját, Ju-Jung Cshung elnök említése határozottan felkeltette a figyelmet, akit „Pony Chungnak” is hívtak, amiért anno a Pony fejlesztésének élére állt.

Az azonban bizonyos, hogy a Hyundai nem kíván olyan nagyszériás modellt csinálni a Vision N 74-ből, mint az általa gyártott kompakt modellekből. Ehelyett sokkal inkább elképzelhető, hogy a sportmodellből egy kis, limitált példányszámú sorozatot készítenek, amit a fontosabb piacokon fognak értékesíteni.  

Forrás: hyundai.news, topgear.commotorgraph.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését