A Hyundai megmutatta az IONIQ 5 N virtuális motorhangját

A Hyundai Motor egy újabb előzetes filmet tett közzé nyáron érkező IONIQ 5 N villany-sportkocsijáról, amelyben ezúttal a vérpezsdítőnek szánt virtuális motorhang játszotta a főszerepet.  

A Hyundai Motor már gyakorlatilag az IONIQ 5 modelljének 2021-es bemutatása óta dolgozik és fejleszti a márka N sportszériájának első tisztán elektromos hajtáslánccal rendelkező IONIQ 5 N sportmodelljét. A kezdeti prototípusok látszólag csupán nyomtávszélesítéseikben, méretes felnijeikben tértek el az utcai verzióktól, majd a bemutatóhoz közeledve megjelentek a különböző álcázásokat viselő, a fejlesztés különböző fázisait tükröző tesztpéldányok is, míg végül a gyártó idén március végén közzé nem tette első hivatalos előzetesét is.  Ez már egyértelműen azt jelezte előre, hogy az IONIQ 5 N hamarosan készen áll arra, hogy hivatalosan is leleplezzék. 

A kemény sarkköri próbákat és a WRC versenyautóhoz kalibrált teljesítményopciókat bemutató első előzetes után most megérkezett a második epizód, amelyben az autó virtuális motorhangja játssza az egyik legfőbb szerepet. Habár a mesterséges hangokkal ellátott elektromos járművek nem számítanak nagy újdonságnak, a Hyundai igyekszik izgalmas hangzást varázsolni első N szériás villanyautójának. Az IONIQ 5 N új kedvcsinálója a nagyteljesítményű elektromos crossovert úgy mutatja be, hogy az Szöul éjszakai utcáin, valamint a vállalat koreai Namyang fejlesztőközpontjának próbapályáján száguld végig.

A filmben első alkalommal kapunk ízelítőt abból, mire utalt a Hyundai, amikor úgy nyilatkoztak a vállalat képviselői, hogy a villany-sportautónak „virtuális váltó-üzemmódja" is lesz, amivel a pilóta a kormány mögött található mindkét flepni meghúzásával mesterségesen válthat sebességfokozatot. Albert Biermann ügyvezető műszaki tanácsadó korábban említette, hogy az ötlet mögött a duplakuplungos sebességváltóval felszerelt i30 N rázkódásának és visszakapcsolásának rezgésének tükrözése áll.

Ami a hallható zajokat illeti, ezek az N Sound Plus üzemmód részei, amelyek egy benzinmotoros sportautó rekedtes kipufogóját utánozzák. A film egy pontján még mintha pukkanásokat és durranásokat is hallhatunk, de a legreálisabb zaj talán az, amikor a vezető „felvált” és ezzel a motorhang is megváltozik. Természetesen mindezt mesterségesen. Ha ezek mégsem lennének elég vérpezsdítőek, a Hyundai ígéretet szerint a jövőbeni vezeték nélküli frissítések lehetővé teszik a leendő tulajdonosok számára, hogy saját virtuális hangjaikat is feltöltsék a rendszerbe. 

A trükkökön túl – amely egy, a filmben csak röviden megjelenő drift üzemmódot is tartalmaz – az IONIQ 5 N már alapfelszereltségként is összkerékhajtást fog kapni, kettős villanymotorral, ami nagyjából 600 lóerős összteljesítmény leadására lesz képes. Emellett a Hyundai továbbfejlesztett akkumulátortechnológiája is az IONIQ 5 N modellben fog bemutatkozni, ami nagyobb energiasűrűséggel rendelkezik anélkül, hogy a csomag fizikai mérete növekedne. Az új elektromos zászlóshajó modellváltozat emellett egy hátsó ablaktörlőt is kapott, amely nagy valószínűséggel a 2024-es IONIQ 5 összes változatában is megjelenik. 

A Hyundai nemrég már azt is bejelentette, hogy július közepén, a Goodwood a Sebesség Fesztiválja rendezvényén mutatja be az IONIQ 5 N modelljét, míg az értékesítés várhatóan még az év vége előtt elkezdődik. Ami az árat illeti, mindenképpen arra lehet számítani, hogy igazi N szériás modellként a Kia EV6 testvármodelljének GT verziójánál is drágább lesz, ami jelenleg itthon 31,5 millió forintot kóstál. 

Forrás: motor1.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei