Extrém hidegben bizonyít a Hyundai IONIQ 5 N prototípusa

A Hyundai Motor elárult néhány részletet a márka első nagyteljesítményű, szériagyártású tisztán elektromos IONIQ 5 N modelljéről, amelyet épp a Hyundai Mobis sarkköri tesztközpontjában nyúznak.

Az Északi-sarkkör mellett elhelyezkedő Hyundai Mobis tesztközpont a svédországi Arjeplogban mindent kínál, amire egy autógyártónak szüksége van az átfogó téli tesztekhez, többek között alacsony tapadású jeges felületeket és nagy hideget, akár -30°C-ig. Ezek a körülmények lehetővé teszik a Hyundai N mérnökei számára, hogy a legszélsőségesebb, alacsony súrlódási körülmények között teszteljék az új modelleket, köztük az IONIQ 5 N-t, hogy a fagypont alatti hőmérsékletek mellett optimális egyensúlyt érjenek el az autó érzékeny „vezetési élménye” és az autó biztonságos, kiszámítható teljesítménye között. 

Az IONIQ 5 N esetében a Hyundai Motor egyesítette az elektromos járművek E-GMP platformját az N sportmárka motorsportban kifejlesztett technológiáival és szakértelmével azért, hogy még magasabbra emelje a lécet az elektromos járművek magas teljesítményén túl és megteremtse az alapot arra annak érdekében, amit a nagyteljesítményű járművek igazi rajongói kereshetnek egy nagyteljesítményű villanyautóban.

„Ahogyan az N modelljeinket a Nürburgring éles kanyarjaiban csiszoljuk, az N új termékeit az arjeplogi próbapályánk éles kanyarjaiban és jeges felületein is csiszoljuk, így biztosítva a maximális teljesítményt a legszélsőségesebb téli körülmények között is” – mondta Till Wartenberg, a Hyundai Motor N sportmárka Menedzsment & Motorsport alosztályának alelnöke. „Büszkék vagyunk rá, hogy bebizonyíthatjuk, hogy az IONIQ 5 N tökéletesen megfelel széles körű teljesítménykritériumainknak és az első sorozatgyártású elektromos N modellünkkel biztosítja az N sportmárka további sikereit.”

„Elektromos átállásunk élén a versenyeken bizonyított Veloster N ETCR állt, a motorsport-technológiát pedig az RN22e guruló laborunkkal próbáltuk átvinni a közutakra” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group ügyvezető műszaki tanácsadója. „Itt az ideje, hogy mindezt az ígéretet átadjuk a mi nagyra becsült ügyfeleink részére.és biztos vagyok benne, hogy az IONIQ 5 N képes lesz ezeket beteljesíteni. Be tudtuk bizonyítani, hogy az IONIQ 5 N a svédországi Arjeplog legzordabb körülményei között is képes remek vezetési élményt nyújtani.”

Az IONIQ 5 N-hez az N sportmárka mérnökei úgy optimalizálták az IONIQ 5 E-GMP kétmotoros felépítését, hogy minden vezetési körülmény között – még az Arjeplog tavainak fagyos jegén is – kiváló teljesítményt nyújtson, amelyhez a Hyundai i20 N WRC Rally 1 autó által minden útfelületen bizonyított,  összkerekes képességek know-howját használták fel. Az IONIQ 5 N lesz a Hyundai első N szériás  sorozatgyártású ösösszkerékhajtás autója. Az N AWD története pedig még 2015-ben, a rali-világbajnokság (WRC) versenyein kezdődött. Nyolc év WRC-szereplés alatt a Hyundai számos elismerést szerzett, köztük két világbajnokságot is nyert. 

Az IONIQ 5 N kanyarvagány képességét az N Drift Optimizer funkció tovább erősíti, amely az első és hátsó nyomatékelosztást, a nyomaték sebességét, a felfüggesztés merevségét, a kormányzási erőkifejtést és az e-LSD (elektronikus differenciálmű) rendszert integrálja a sodródásra dedikált vezetési üzemmód létrehozásához. Ez bármilyen képzettségi szintű vezetőt hozzásegít ahhoz, hogy kiélvezhesse a driftezést és különös figyelmet fordít azokra a pilótákra, akik először kezdenek bele a driftsportba.

A kifejezetten az IONIQ 5 N-re hangolt e-LSD-vel az elektronikus vezérlőegység a kerékérzékelőktől érkező jeleket figyeli, hogy pontosan azonosítsa, a jármű általános tapadása érdekében mikor van szüksége egy bizonyos keréknek extra nyomatékra .Ez azt jelenti, hogy az e-LSD javítja a kezelhetőséget kanyarokban és nagy sebességű vezetés közben a versenypályán, valamint olyan kedvezőtlen vezetési körülmények között, mint a csúszós jég és a mély hó. A kifejezetten az IONIQ 5 N-hez tervezett e-LSD gyorsabb reakciót és pontosságot biztosít, ami különösen fontos, figyelembe véve az elektromos járművek gyorsabban reagáló nyomatékát a belsőégésű járművekhez képest.

Ezenkívül az N-szériás IONIQ 5 N típusú nyomatékelosztást használ, amely a különböző vezetési üzemmódokhoz került optimalizálásra, lehetővé téve a vezető számára az első és a hátsó kerekek nyomatékszintjének kiválasztását. Az N nyomatékelosztás és az e-LSD együttműködik azért, hogy a teljesítményt mind a négy kerék között változó arányban ossza el és kifejezetten úgy tervezték, hogy gyorsan reagáljanak az elektromos járművekben rejlő azonnali és zökkenőmentes teljesítményleadásra – még extrém alacsony súrlódású körülmények között is, mint például az Arjeplogban.

A téli teszttel összefüggésben az N sportmárka bemutatta a Hyundai N | IONIQ 5 N kedvcsinálóját. Az első epizód az IONIQ 5 N kanyarvagány jellemzőit mutatja be. A film az IONIQ 5 N-t a Hyundai Motorsport i20 N WRC Rally 1 versenyautójával, párban sodródva mutatja be. A jelenet az N sportmárka új korszakának kezdetét szimbolizálja, miközben egy lépéssel továbblép az elektromos korszak felé.

A Hyundai Motor az IONIQ 5 N-ről további információkat is nyilvánosságra fog hozni a modell júliusban tervezett globális bemutatója előtt. 

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei