Márciusban érkezik Kia EV9
A Hyundai csoport kisebbik autómárkája, a Kia még ebben a hónapban bemutatja a konszern E-GMP villanyautó-platformjára épülő eddigi legnagyobb modelljét, amely a legfrissebb kémfotók tanúbizonysága szerint elkészült.
A tisztán elektromos, három üléssoros nagy hobbiterepjárók világa hamarosan a Kia vadonatúj EV9 modell piacra dobásával jelentősen bővülni fog, amely modell a legújabb kémfotókon már megkapta végleges első és hátsó lámpatesteit, illetve bizonyos helyszíneken már mindenféle álca nélkül is közlekednek vele.
A múltban már számtalan alkalommal lehetett látni a világ útjain különböző EV9 prototípusokat, amelyek vastag álcázásuk ellenére elég sokat elárultak az autó terjedelméből és kialakításából, sőt, néhány hónapja maga a Kia vállalat mutatott meg néhány olyan fotót, amelyen egy alig álcázott EV9 prototípust teszteltek.
Az EV9 végleges formaterve a 2021-ben bemutatott, azonos nevű tanulmány vonalait hűen tükrözi. Az álcázott prototípus fényszórói ugyan nem láthatóak tisztán az erőteljes karosszériatakarás miatt, az viszont jól észlelhető, hogy a függőlegesen elhelyezett főfényszóró egysége a tanulmánynál vastagabb és szembetűnőbb kialakítású lesz, miközben megtartja a tanulmány jellegzetesen vibráló fényeit is. A prototípust az teszi még érdekesebbé, hogy digitális külső tükrökkel rendelkezik. Látható az is, hogy a prototípus hátsó lámpatestei a tanulmánnyal szinte teljesen azonosak és egy fejjel lefelé fordított C alakzatokat alkotnak, miközben függőleges elemük is van. amely a D-oszlopra fut fel.
Miközben a Hyundai csoport rüsselsheimi fejlesztési központja körül még álcázva közlekedik a már véglegeshez közeli tesztpéldány, addig Chilében sikerült filmre venni, ahogyan egy látszólag széria EV9 változat mindenféle álcaburkolat, vagy fóliázás nélkül közlekedik Santiago egyik utcáján. Amennyiben a film hiteles és azon tényleg az EV9 szériapéldánya látható, akkor elmondható, hogy a Kia valóban kivételes munkát végzett azzal, hogy megtartotta a koncepció minden lényeges alkotóelemét.
A fentiektől teljesen függetlenül egy másik kémfotósnak sikerült egy felvételt készítenie az új EV9 belső teréről és műszerfaláról is. Ezen annyi látszik, hogy a legnagyobb elektromos Kia modell ugyanolyan hatalmas egybeépített műszeregységet fog kapni, mint a rokon EV6, miközben azzal ellentétben a kétküllős kormánykereket elegáns négyküllős forma váltja fel. Mellette, a két ülés között egy széles, vélhetően a Hyundai IONIQ 5-höz hasonló módon tologatható középkonzol kap helyet.
A formatervezésen túl régóta tudjuk, hogy az EV9 az E-GMP architektúra elnyújtott változatára fog épülni. A közelmúltban megjelent pletykák azt sugallják, hogy azalapkivitel egy villanymotorral érkezik, amely 200 lóerőt és 383 Nm nyomatékot termel, miközben 356 kilométeres hatótávolságot ígér. Állítólag további négy felszereltségi szint is készül, köztük egy zászlóshajó modell 400 lóerővel és 651 Nm nyomatékkal, illetve kb. 2 tonnás vontatási képességgel.
A legfrissebb információk szerint a Kia EV9 előrendelése már áprilisban kezdetét veszi Dél-Koreában, az autó sorozatgyártás pedig még az év első felében megkezdődik az autógyártó Gwangmyeong városában található termelőüzemében. A bemutató közeledtét az is jelzi, hogy a Kia egy filmben előzetesként már megmutatta az EV9 néhány jellegzetes vonását, a végleges változat teljes bemutatóját pedig március közepén fogják megtartani.
Forrás: carscoops.com, thekoreancarblog.com, koreaherald.com, Kia Hungary