A Hyundai az IONIQ 5 modelljével uralná az indiai villanyautó-piacot

A Hyundai Motor IONIQ 5 elektromos crossovere hatalmas szenzációt keltett Indiában, ahol az ágazat illetékesei szerint a helyi összeszerelés révén sikeresen csökkentették a gyártási költségeket.

A Hyundai Motor India a januárban megrendezett bemutatót követően a tervek szerint a jövő hónapban hivatalosan is bevezeti az IONIQ 5 villanyautót az indiai piacra, ahol már több mint 650 foglalás érkezett – ez jóval több mint kétszerese az eredetileg előre tervezett 250-300-as darabszámnak.


Mivel az IONIQ 5 modellből a vártnál több kelt el már ebben a korai szakaszban, egyre nő annak lehetősége, hogy a még igencsak gyerekcipőben járó indiai elektromos járművek piacát ezen nagyszámú érdeklődésnek köszönhetően elfoglalják. Az Indiai Energiatárolási Egyesület (IESA) várakozásai szerint az elektromos járművek piaca Indiában 2021 és 2030 között várhatóan gyorsan, átlagosan évi 49 százalékkal fog tudni növekedni.

Nagyon úgy tűnik, hogy az IONIQ 5 kiemelkedő piacképessége és a fontosabb nagy piacokon a közelmúltban tapasztalt kedvező értékelések felkeltették a helyi érdeklődők figyelmét is" – mondta a Hyundai Motor Group egyik illetékese. „Az elektromos járművek vásárlása jelenleg népszerű globális trend és az elektromos járművek iránti érdeklődés az indiai piacon is növekszik."

Az IONIQ 5 a Hyundai Motor 2021-ben piacra dobott modellje, amely az első olyan jármű a Hyundai Motor Group E-GMP villanyautó-platformján. Az autó egyetlen feltöltéssel akár 631 kilométert is meg tud tenni. Az IONIQ 5 villanyautót a vállalat helyi képviselete az Új-Delhihez, India fővárosához közeli Greater Noidában megrendezett 2023-as Auto Expo kiállításon mutatta be január 11-én.

A Hyundai Motor az IONIQ modelljét félig összeszerelt, ún. Semi-Knocked-Down (SKD) gyártási módszerrel készíti az indiai Chennai mellett található üzemében, aminek köszönhetően jelentősen csökkenteni tudták a modell vételárát. Az IONIQ 5 induló ára Indiában 4 495 000 rúpiától (kb. 19,8 mFt) kezdődik, amivel több mint 35 százalékkal olcsóbb, mint a koreai gyártású Kia EV6 elektromos autó, amely 6 095 000 rúpiától (kb. 26,8 mFt) indul.

Figyelembe véve, hogy az indiai kormányzat jelenleg 10 és 20 ezer rúpia (kb. 43-86 eFt) közötti támogatást biztosít 1 kWh akkumulátor-kapacitásonként, az IONIQ 5 tényleges vételára a becslések szerint a 11 és 13 millió forintos tartományba esik.A Hyundai emellett azt is bejelentette, hogy a következő időszakban 10 kulcsfontosságú helyszínen létesít saját töltőállomást, ahol mindegyik helyszínen egy 150 kW-os és egy 60 kW-os töltő áll majd rendelkezésre. 

„A Hyundai Motor India Ltd. kitartóan törekszik az ügyfelek kényelmének növelésére azáltal, hogy Ultragyors töltőállomásokat telepítünk stratégiailag fontos nyilvános helyszínekre autópályák mentén és a nagyvárosokban” – mondta Jae Wan Ryu, a Hyundai Motor India vállalatfejlesztési igazgatója. „A világszerte elismert, tisztán elektromos Hyundai IONIQ 5 bemutatásával és a HMI azon elkötelezettségével, hogy 2028-ig jelentősen kibővítse az elektromos járművek portfólióját, katalizálni fogjuk azon kezdeményezésünket, hogy fenntartható ökoszisztémát építsünk India elektromos mobilitásra való átállásához, amelybe továbbra is bevonjuk ügyfeleinket „a mobilitáson túl.” 

A Hyundai Motor tavaly összesen 552 511 járművet értékesített Indiában, ahol a Kia leányvállalatával együtt a teljes darabszám eléri a 807 067 járművet. India a Hyundai Motor Group harmadik legnagyobb piaca az Egyesült Államok és Dél-Korea mögött.

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei