A Hyundai környezetbarát modelljeivel hódítja meg Délkelet-Ázsiát
Dél-Korea vezető autómárkájaként a Hyundai Motor Group egyre mélyebbre hatol Délkelet-Ázsiába, amelyet több mint 50 éve japán riválisok uralnak és elektromos modelljeivel növeli piaci részesedését olyan országokban, mint Indonézia és Vietnam.
Számos friss iparági forrás szerint a Hyundai Motor és a Kia összesen 34 052 új autót tudott értékesíteni Indonéziában 2022-ben, ami 462 százalékkal több, mint az előző évi 6 059 darabos eredményük. Az eladások tekintetében így a hatodik legnagyobb autógyártónak számítanak az országban.
A HMG autóeladási eredményei Indonéziában 2021-ig csak egynegyede volt a kínai Wuling Motorsnak. A Hyundainak csupán egy év kellett ahhoz, hogy több mint 4 ezer autóval megelőzze kínai riválisát. Ami a termelést illeti, a HMG 2022-ben 82 416 autót gyártott Indonéziában, 44 694 darabbal megelőzve a szintén helyben termelő Isuzu Motors vállalatot.
A Hyundai Motor tavaly márciusban kezdte meg működését indonéziai gyártóüzemében, amely létesítmény alapnak tekinthető a többi ASEAN piacon történő előrelépéshez. Indonézia azt tervezi, hogy 2025-re az összes autó 20 százalékára, 2035-re pedig 30 százalékára növeli az elektromos járművek értékesítését.
Vietnamban a Hyundai Motor és a Kia a teljes piac 31,1 százalékát birtokolja, amellyel megőrizte vezető pozícióját. Az előző évi együttes piaci részesedés 30,6 százalék volt. A Vietnami Autógyártók Szövetsége és helyi iparági források szerint a Hyundai Motor és a Kia 131 329 autót értékesített a tavalyi év első 11 hónapjában, ami 30 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt.
A Hyundai csoport jelenléte Thaiföldön és Malajziában, Délkelet-Ázsia második és harmadik legnagyobb autópiacán azonban viszonylag gyenge volt. A Marklines autóipari adatbázis-platformja megállapította, hogy a két koreai autógyár mindössze 0,7, illetve 0,2 százalékát foglalta el a thai és a maláj piacokon. A Hyundai Motor, amely egy thaiföldi helyi partnerrel végezte eddig helyi értékesítési tevékenységét, tavaly év végén alapította meg saját értékesítő vállalatát azzal a szándékkal, hogy bővítse thaiföldi jelenlétét is.
„A délkelet-ázsiai autópiac alacsonyabb autónkénti jövedelmezőséget hoz az autógyártók számára a többi fejlett piachoz képest, de versenyben vannak a méretgazdaságossággal" - mondta Seo-hyun Lee, a Koreai Autóipari Technológiai Intézet vezető kutatója. „A japán autógyártók eddig uralták a piacot, de az elektromos járművek bővülése közben lemaradásban vannak."
Forrás: pulsenews.co.kr
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!