A Hyundai továbbra is ragaszkodik kompaktjaihoz

Hiába a crossoverek és hobbiterepjárók növekvő aránya a márka értékesítési portfóliójában, a Hyundai továbbra is bízik a kompakt kisautóiban, amelyekből hamarosan akár alternatív hajtásláncokkal új generációk jelennek meg a palettán.   

A koreai Hyundai Motor továbbra is elkötelezett a kompakt autók piaca mellett: vállalat az i10 városi mini, az i20 kiskategóriás és az i30 családi kompakt modellek következő generációs változatait tervezi – és azt fontolgatja, hogyan kínálhat belépő szintű elektromos járműveket a jövőben.

A koreai márka i10 típusa az európai piacon értékesített városi kisautók rohamosan csökkenő kínálatának egyik képviselője, miután ez a kategória a szigorodó biztonsági és károsanyag-kibocsátási előírások közepette kihívásokat jelentenek a modellek nyereséges értékesítésében – miközben a vásárlók egyre inkább a crossoverek és az elektromos járművek felé fordulnak. 

Miközben azonban számos rivális felhagy a városi kisautók és a hagyományos ferdehátú kompakt autók piacával hobbiterepjáró-kínálatuk bővítése érdekében, a Hyundai elkötelezett ezen piacok mellett is – mondta Michael Cole, a Hyundai európai részlegének vezetője. Cole a második generációs Kona crossover európai bemutatásához kapcsolódóan így nyilatkozott: „Jelenleg azon dolgozunk, hogy mi marad hosszú távon a Kona mellett. Egyelőre az i10, i20, i30 továbbra is a terveink között szerepel, még a következő generációk is. Azt tekintjük át, amink van. Hogy pontosan mi lesz ezen három modellünkkel, azt ma még nem tudom megmondani.”


Cole azt is hozzátette, hogy a következő kihívás a kisebb elektromos járművek értékelése volt. Mint mondta: „Úgy vélem, van piaci lehetőség a Kona kategóriája alatt is és talán még a hagyományosabb karosszériaformák esetén is, mint amilyen például egy kompakt ferdehátú. Ezen gondolkodunk leginkább, nem pedig a hosszú távú terveinken, de az európai piac esetében gondolnunk kell ezen is. Nem akarunk elveszíteni egyetlen ügyfelet sem, nem szeretnénk kilépni egyetlen ügyfélcsoportból sem. Tehát gondolnunk kell a mostani i10, i20 és i30 ügyfeleinkre is. Milyen lehet számukra a villamosítás jövője? Nem feltétlenül jelenti számukra alternatívát egy Hyundai Kona vagy egy Hyundai IONIQ 5. El kell gondolkodnunk azon, hogy mit mutatunk be a Kona szintje alatti kategóriákban.”

Miközben az elektromos járművek növekvő bekerülési költsége aggodalomra adhat okot, Cole megjegyezte, hogy az új Kona várhatóan magasabb árát valószínűleg ellensúlyozza annak megnövekedett maradványértéke, ami azt jelenti, hogy a havi díjak valószínűleg hasonlóak maradnak, mint a korábbi modell esetében.

Cole felvetette, hogy ez segíthet a kisebb elektromos járműveket megfizethetőbbé tenni a jövőben, mondván: „Úgy gondolom, hogy a havi törlesztőrészlet, vagy még inkább az előfizetéses rendszerek felé történő elmozdulás is segíteni fog ezen. Látok egy olyan szituációt – és ez személyes vélemény, nem vállalati döntés –, amikor van egy kisebb elektromos autónk, amely csak előfizetéses lenn, és mi ezt a járművet öt, hat, hét évig a programban tartjuk.”

Forrás: autocar.co.uk

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését