Kategóriaelső méretekkel és technológiával érkezett meg a Hyundai Verna Indiában
A globális piacokon Accent néven is ismert kompakt családi Hyundai modell legújabb generációja Indiában a megszokott Verna néven mutatkozott be elsőként, ahonnan a világ számos piacára fogják exportálni.
A korábbi kémfotók és hivatalos előzetesek után a Hyundai az elmúlt héten Indiában bemutatta a Verna kompakt lépcsőshátú modelljének legújabb generációját. A vállalat még február közepén, a bemutató előtt egy hónappal megkezdte az előrendelések fogadását a típusra, amelyre azóta már több mint 8 ezer vásárló regisztrált.
Tarun Garg, a Hyundai Motor India ügyvezető igazgatója az új Verna bemutatásakor elmondta: „Szeretnénk kétszer annyi Verna modellt értékesíteni ezzel az új generációs autóval, mint korábban. Rendkívül bizakodóak vagyunk az autóval és az indiai szedán szegmensben rejlő potenciállal kapcsolatban annak ellenére, hogy az elmúlt néhány évben az események a hobbiterepjárók felé összpontosultak.” A Hyundai Motor India több mint 19 ezer példányt értékesített a kifutó Vernából 2022-ben, így az eladások megduplázására vonatkozó tervével a vállalat évi 36 -38 ezer darab eladását tervezi – állították a vállalat vezető tisztségviselői.
A vadonatúj Hyundai Verna versenytársainál kicsit nagyobb lett, hossza 4 535 mm-re nőtt, így szegmensében legnagyobb, 2 670 mm-es tengelytávval rendelkezik. A helyi piacon eközben a Volkswagen Virtus és a Skoda Slavia tengelytávja 2 651 mm, míg az új Honda City tengelytávja is csupán 2 600 mm. A méretnövekedés azt is jelenti egyben, hogy a Verna rendelkezik szegmensében a legtöbb csomagtérrel – 528 literrel – és 1 765 mm-rével a szegmens legszélesebb karosszériájával, ami több vállteret kínál, mint versenytársai.
Elölről és hátulról a vadonatúj Verna alig hasonlít közvetlen elődjére. Hosszú, lendületes vonalai szinte villanyautószerűek, LED fényei pedig szinte az autó teljes szélességére kiterjednek. A Hyundai immár márkajellegzetes első LED fénycsíkja a Verna frontjának teljes szélességében végigfut, egyszerre téve elegánssá, moderné és prémium kialakításúvá az autó megjelenését. Alattuk kétoldalt különállóan helyezkednek el a szűkre szabott főfényszórók, amelyek között a hatszögletű hűtőmaszk teljesen új kialakítást kapott.
Oldalról nézve az új Verna megörökölte nagyobb Elantra testvérmodellje formavilágát és kialakítását, amelynek része a karosszériaidomok jellegzetes hajlítása, dinamikus élekkel, különleges fényviszonyokat teremtve ezzel az oldalnézetnek. Hátul szintén megjelenik a jellegzetes LED fényhíd az autó teljes szélességében, a lámpák pedig oldalanként egy-egy imitált légbeömlő rácsozatot közrefogva különleges L alakban jelennek meg.
A Hyundai Verna belső tere előremutatóan modern kialakítást kapott. A vállalat tervezői vadonatúj kétküllős kormányt építettek a vadonatúj Vernába, ilyen korábban még soha egyetlen Hyundai-modellben sem volt, ráadásul haptikus visszajelzéssel működő többfunkciós nyomógombok is találhatók rajta. Mögötte egy digitális műszeregység kapott helyet, amelyet nem süllyesztettek a műszerfalba. Mellette a középkonzol tetején egy 10,25 colos érintőképernyős multimédia rendszer található, Bluetooth-kapcsolattal, Bluelinkkel, Android Auto, Apple CarPlay vezérléssel és OTA frissítési lehetőséggel. Ez az egység hindi és angol nyelvű hangutasításokat is támogat olyan funkciókhoz, mint a klímaberendezés bekapcsolása, a napfénytető kinyitása, a szellőző ülések aktiválása és még sok más.
Az új Hyundai Verna kéttónusú bézs-fekete belső teret, valamint a műszerfalon és az ajtókárpitokon puha tapintású anyagokat kapott. A Verna egy 64 színű hangulatfénycsíkot is kapott, amely a műszerfalon és az ajtókárpitokon fut végig. Arra is lehetőség van, hogy a vezető a hangulatfény színét a kiválasztott vezetési üzemmódnak megfelelően állítsa be. A Verna első szellőzőnyílásait a műszerfalba integrálták, a fűthető és szellőztethető első ülések pedig a kategóriában elsőként jelennek meg. A középkonzolon a klímaszabályzó gombok egy gombnyomásra a multimédia vezérlőjeként is funkcionálnak, hasonlóan a Kiákban elterjedt rendszerekhez.
A vadonatúj Verna minden változata 6 légzsákot, blokkolásgátlót és fékerőelosztót is kap, hátsó tárcsaféket azonban csak a DCT sebességváltóval szerelt csúcsváltozat visel. Az új Honda Cityhez hasonlóan a Verna is számos ADAS vezetéstámogató rendszert kínál bizonyos változatokhoz. A jármű első és hátsó radarokkal, valamint frontkamerával is rendelkezik, amit a versenytársak nem kínálnak. Az ADAS olyan funkciókkal támogatja a vezetőt, mint az frontális ütközésfigyelmeztető és -elkerülési asszisztens, az intelligens sebességtartó automatika Stop and Go funkcióval, a sávtartásra figyelmeztető és a holttér-segítő figyelmeztetés, valamint a biztonságos kilépésre figyelmeztető rendszer.
A vadonatúj Hyundai Verna kétféle motorváltozatban lesz elérhető – egy 1.5 literes szívóbenzines és egy szintén 1.5 literes T-GDI benzines motorral. A szívóbenzines 115 lóerőt és 144 Nm nyomatékot ad le és hatfokozatú kézi sebességváltóval vagy IVT automatával lehet kérni. A turbós verzió 160 lóerőt és 253 Nm nyomatékot tud, és hatfokozatú kézi vagy opcióként 7 fokozatú DCT sebességváltót kaphat a kormány mögé helyezett váltófülekkel. A Hyundai dízelmotort nem kínál a Vernához.
A Hyundai szerint a több mint 8 ezer eddig megrendelő mintegy 25 százaléka választotta a turbós benzinmotort, a többiek a szívómotornál maradtak. Másrészt az automata verziót választók aránya elérte a 40 százalékot. Az autó bevezető indulóára 1.090.000 rúpia (kb. 4,7 mFt), míg a fullextrás modellért 1.738.000 rúpiát (kb. 7,5 mFt) kérnek.
A Hyundai már megkezdte az új modell kiszállítását, amelyre jelenleg két hónapos a várakozási idő. A vállalat a többi modelljéhez hasonlóan a Vernára is 3 év kilométerkorlát nélküli garanciát kínál.
Forrás: autocarindia.com, autocarindia.com