A Kia már régóta foglalkozik a pickup kisteherautó gondolatával

Nemrég egy Mojave karosszériás platós öszvér kisteherautó prototípusa bukkant fel Dél-Koreában, ami ugyan még csak egy tesztjármű, de mutatja, hogy a Hyundai csoport kisebbik autómárkája hamarosan valóra váltja, amivel már régóta foglalkozik.  

A Kia ugyanis már nagyon régóta komolyan foglalkozik a pick-up kisteherautók gondolatával Még a Kia Industries korából vannak tapasztalatok kisteherautók gyártásában és értékesítésében, majd később különféle koncepcióautókat mutattak be és figyelték az ipar és a vásárlók reakcióit. A vállalat egyes tisztviselői a velük készült interjúk során azt is elárulták, hogy egyes esetekben még a sorozatgyártás lehetősége is felmerült.  

A Kiának hosszú évtizedekkel ezelőtt volt már egy pickup kisteherutója. A Kia Master B-1000 1973-ban mutatkozott be és a Mazda Familia modellel állt szoros rokonságban. Kétféle típusa létezett: egy rövid és egy hosszított karosszériakivitel. Miután a Kia bemutatta az újabb Brisa modelljét, az autót Brisa Pickup névre keresztelték át, később pedig Hyundai Pony Pcikup néven folytatta pályafutását.  

Több mint 3 évtizeddel a Master B-1000 megjelenése után a 2004-es Chicagói Autószalonon mindenki meglepetésére a Kia bemutatta a KCV-4 Mojave koncepciót. Ezt a modellt az egyesült államokbeli California Design Center dolgozta ki és az elképzelés szerint a helyi vásárlók kisteherautókhoz kapcsolódó reakcióit vizsgálta az Egyesült Államokban praktikus ötüléses karosszériájával és a 3,8 literes V6-os benzinmotorjával.

Ettől a ponttól kezdett előtérbe kerülni az a gondolat, hogy a Kia valóban készítsen-e igazi kisteherautót, vagy sem. Azonban újabb jó néhány évig semmilyen hír nem érkezett erről a projektről, a KCV-4 Mojave koncepciója pedig végül nem is kisteherautóként, hanem egy nagyméretű hobbiterepjáróként érkezett meg a piacra.

A később a 2009-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon bemutatott Soulster tanulmány egy kisteherautó nosztalgiáját idézi. Akkoriban a Kia „roadster jellemzőkkel rendelkező crossover"-ként emlegette, ám külső megjelenését tekintve kifogástalan pickup volt. A leírás, miszerint „a második sor ülései összecsukhatók és rakodótérként használhatók", szintén egy olyan részlet, ahol a pickup teherautó tulajdonságai jobban érvényesülnek, mint egy crossoveré.

A 2015-ös SEMA Show alkalmával a Kia újra bemutatott egy kisteherautót. Bár az LGE-CTS Motorsport tuningcéggel együttműködve átalakított modellről van szó, a Sedona Photo Safari koncepció a Carnival modellre épült (a Sedona Észak-Amerika számára exportálták). A Carnival 3 sor üléseit csomagtérré alakították. A jármű nevéhez méltóan professzionális fotósok tanácsai alapján került kialakításra azért, hogy egy szafari során a legjobb fotókat lehessen készíteni a vadállatokról. Emellett a megnövelt hasmagasság durva utakon is könnyen vezethetővé teszi.

A vezetőkkel készített interjúkban és a hivatalos bejelentésekben kereshető az ok, amiért a Kia nagy valószínűséggel pickup teherautót fog készíteni a jövőben. Damian Meredith, a Kia Australia operatív igazgatója indította el a pletykákat, aki az ausztrál médiának adott 2019-es interjújában megemlítette, hogy a Kia egy olyan közepes méretű kisteherautó kifejlesztését fontolgatja, amely felveheti a versenyt a Ford Ranger és a Toyota Hilux modellekkel. Régóta közismert, hogy az ausztrál vállalat már régóta kérte a Kia anyacéget, hogy készítsenek a piacuk számára egy kisteherautót.

Damian Meredith elmondta: „Jelenleg még a felülvizsgálati szakaszban vagyunk, de ha a kisteherautót piacra dobják az ausztrál piacon, úgy gondoljuk, hogy rövid időn belül 8-10 százalékos piaci részesedést tudunk elérni. Ez semmiképpen sem lehetetlen."

Karim Habib, a Kia Design Center ügyvezető igazgatója szintén pozitív álláspontot képviselt, amikor egy tavalyi interjúban azt mondta: „Tárt karokkal üdvözöljük a pickup kisteherautók gyártását, (a kisteherautók) méltóak lesznek a Kia márkájához és annak portfóliójához."

Végül az év elején megtartott Befektetői napon a Kia hivatalossá tette egy pickup kisteherautó piacra dobását. Ho-seong Song elnök, aki aznap a bejelentést tette, azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy megemlítette, a Kia 2024-től elektromos pickup kisteherautókat fog gyártani az Egyesült Államokban. Az iparág képviselői azt jósolják, hogy a TK1 projektnéven ismert platós kisteherautó egy karosszériavázas pickup lesz. 

A Kia új pickup kisteherautója várhatóan tehát már 2024-ben megjelenhet. A koreai Hwaseong üzemben készülő új modell minden bizonnyal a koreai és a globális piacra fog készülni, míg az amerikai Georgia államban működő Kia gyárban elsősorban az Észak-amerikai piacra szánt változatok készülnek majd. 

Forrás: motorgraph.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését