A Hyundainál továbbra sem a Nürburgring köridőket hajszolják

A Hyundai csoport technológiai főtanácsadója és az N sportmárka megteremtője szerint a koreai márka a köridők hajszolása helyett továbbra is a vezetési élményre helyezi a fő hangsúlyt. 

A híres németországi Nürburgring Nordschleifét széles körben tekintik a nagyteljesítményű járművek iparági etalonjának. Ezen a 20 km hosszú technikás pályán egy adott sportmodell által elért köridő számos autómárka számára valami olyan értékkel bír, amit aztán a marketing erejével igyekszik a saját javára fordítani. Magyarul: dicsekszik vele. 

De nem a Hyundai. Albert Biermann, a Hyundai Group műszaki tanácsadója és az N Performance részleg létrehozója szerint a köridők a Nürburgringen hajszolása ellentmond a vezetési élmény filozófiájának, amelyet minden N logót viselő autóba igyekszenek beépíteni. Mondja ezt úgy, hogy számára egyáltalán nem ismeretlen a pálya, hiszen a Hyundai előtt a BMW M divíziójánál dolgozott. 

Ráadásul minden N-szériás Hyundai modellt a Nürburgringen tesztelnek azért, hogy megbizonyosodjanak arról, az adott jármű mindenben megfelel a márka „kanyarvadász” és „versenypályára alkalmas” szellemiségének. A vállalat még a nürburgringi 24 órás versenyre is benevezett egy szériagyártású i30 N autóval is azért, hogy 2017-ben demonstrálja a benne rejlő lehetőségeket.

Biermann azonban ragaszkodik ahhoz, hogy számukra a vezetési élmény a legfontosabb, és nem a legjobb köridő. „A mérnökeink újból és újból nekfiutnak és a központ embereivel megbeszélések zajlanak arról, hogy mennyi lehet a köridő a Nürburgringen, mire én azt szoktam válaszolni: menjetek a pokolba! Nem érdekel ez az átkozott köridő, nincs értelme” – mondta Biermann. „Az számít, ahogyan érzi magát az ember, amikor 2,4 tonnával a Nordschleifén köröz. Természetesen gyors, nem véletlenül az, de a Nordschleifén körözéseim közül nem tudnék egyetlen köridőt se mondani – mert nem érdekel.”

Biermann így folytatja: „„De amikor átmegyek a Schwedenkreuz-on (egy gyors bal kanyar) és az adrenalintól nedves tenyerem lesz, ez az, ami igazán számít. Szeretném jól érezni magam, amikor 220-230 km/órás tempóval áthajtok rajta, még egy két tonnánál nagyobb tömegű autóval is. És ez az, ami számít. Ezeket az autókat nem profi versenyzőknek szánjuk, hanem hétköznapi srácokat akarunk látni az autóban, akik élvezik a vezetést. Ez az egész ötlet alapja. Ez egy teljesen más gondolkodásmódot igényel, a köridőkhöz képest teljesen ellentétes irányban – szórakozni és jól érezni magunkat.”

Így aztán senki ne számítson arra, hogy a Hyundai követni fogja más márkák irányzatát, amivel egy könnyű, különleges szériás autót építenek, hogy bármilyen elsőkerék-hajtású körrekordot felállítsanak a „Ringen”. Ez nem a Hyundai útja.

Forrás: speedcafe.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését