Első képeken a Hyundai IONIQ 7

Dél-Koreában első alkalommal sikerült lencsevégre kapni a Hyundai tisztán elektromos IONIQ almárkájának legnagyobb tagját, amely várhatóan az idei év végén, vagy a jövő év elején debütálhat.

A Kia nemrég bemutatott EV9 modellje nem sokáig lesz az egyedüli nagyméretű elektromos hobbiterepjáró a dél-koreai konszern kínálatában. Érkezik ugyanis az EV9 Hyundai megfelelője is, amelyet az autógyártó korábban „Seven” fantázianéven egy koncepcióautó formájában megmutatott a publikumnak. A szériaváltozatot most először sikerült lencsevégre kapni a gyártó dél-koreai fejlesztőközpontjának közelében.  

A Kia EV9 modelljéhez hasonlóan az érkező IONIQ 7 is a konszern legfejlettebb E-GMP villanyautó-specifikus moduláris platformjára épül. Ennél azonban egyelőre nem sokkal többet tudunk róla, hiszen az autó külső megjelenését vastag álcaponyvák fedik. Ezek alakzata azonban elárulja, hogy a szériaváltozat nagyrészt megőrizte a koncepció alakját, a tetőív azonban mintha ívesebben húzódna, mint az EV9 esetében.   

Amennyiben azonban egy kicsit tüzetesebben vizsgáljuk az IONIQ 7 ezen korai prototípusának részleteit, felfedezhetjük, hogy annak csíkszerű első menetfényei és függőlegesen kikandikáló fényszórói is nagyrészt ugyanolyan stílust követnek, mint a korábbi tanulmány. Ugyancsak a tanulmányt juttatja eszünkbe a hátsó lámpatest függőleges oszlopa, amelyek között azonban – a tanulmány üvegajtajával szemben – egy hagyományos csomagtér-ajtóra számíthatunk. 

Az új IONIQ 7 belső kialakítása viszont várhatóan sokkal inkább el fog térni a tanulmány fotelekkel és kanapékkal kényelmessé tett életterétől, mint a külső. Ennek ellenére a Kia EV9 is bizonyította, hogy olyan ügyes részletmegoldásokra azért számíthatunk, mint pl. a középső sor forgatható foteljai, vagy más apró figyelmességek. A 3 200 milliméteres tengelytávval a Hyundai szerint a Seven tanulmány a „tér teljesen új dimenzióit” kínálja és ezt minden bizonnyal a szériamodellre is átviszik majd. Az IONIQ széria eddigi modelljei alapján pedig az IONIQ 7 is sok újrahasznosított anyaggal fog készülni.  

A Seven tanulmányautó hatótávját anno a gyártó „több mint 480 km-esként” jelölte meg, amelynek hajtásláncát azonban nem közölte akkor. Természetesen a szériamodell paraméterei még nem ismertek, azonban a Kia új EV9 modelljének adatai jó kiindulópontot jelenthetnek. A Kia testvérmodell 76,1, illetve 99,8 kWh-s akkuval lesz elérhető, amely utóbbi hátsókerekes „Long Range” verzióban 240 lóerőt és 350 NM-t ad le és 541 km megtételére alkalmas egyetlen feltöltéssel, a WLTP szabvány szerint. Létezik az EV9-ből duálmotoros, összkerekes verzió is 453 lóerővel, 600 Nm nyomatékkal és 6 másodperces 0-100 gyorsulással. 

Az EV9 modellhez elsőként kínál a Kia utólagosan megvásárolható és letölthető funkciókat a Kia Connect Store alkalmazáson keresztül. Itt érhető el pl. az a Boost opció, amelynek megvásárlásával a duálmotoros verzió gyorsulása 5,3 másodpercre csökkenthető. Vélhetően hasonló „Bluelink Store” a Hyundai IONIQ 7-eshez is elérhető lesz. Emellett az IONIQ 7 is tartalmazza majd azon előnyöket, amely a platform 800 voltos rendszeréből származik. Így a gyors tölthetőség mellett a V2L funkció is jól jöhet egy ilyen családi kirándulóautóhoz, amivel akár 3,68 kW-os teljesítmény is kicsalható az autó akkuiból.       

Az új IONIQ 7 az IONIQ 5 crossover és az IONIQ 6 Streamliner limuzint követően a Hyundai villanyautó-márka kínálatának csúcsára várhatóan a jövő év első felében fog befutni a márkakereskedésekhez, ám könnyen elképzelhető, hogy a gyártó még az idei év vége felé bemutathatja a kész autót.

Forrás: carexpert.com.au

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését