A Hyundai villanyautó-gyárat épít Dél-Koreában

A Hyundai bejelentette, hogy tisztán elektromos autói számára egy vadonatúj gyárat épít a dél-koreai Ulszanban, amelynek építése az idei év utolsó negyedévében indul, míg a termelés várhatóan 2025 második felében kezdődik meg, évi 150 000 darabos kapacitással.

Az új koreai gyár építéséről elsőként a helyi média számolt be, hivatkozva a Hyundai vezetőinek azon hivatalos nyilatkozataira, amelyeket Kyung-ho Choo dél-koreai pénzügyminiszter Ulszanban tett látogatása során tettek. A közlemények szerint az autógyártó 2 billió vont, azaz nagyjából 1,37 milliárd eurót kíván befektetni a gyárépítésbe, amely 29 év után a Hyundai első új hazai üzeme lesz. Legutóbb még 1996-ban avatták fel a Hyundai Aszan gyártóüzemét.

Magáról a tisztán elektromos autógyár tervezetéről egyelőre alig lehet tudni bármilyen részletet is. Mindössze annyi köztudott, hogy a gyár egy 230 ezer négyzetméteres ulszani telken fog felépülni és a legújabb, legmodernebb technológiával szerelik fel, hogy „a hazai autógyártás jövőjének legjobb gyakorlatának példája legyen”. Az új gyár nagy adatalapú intelligens rendszerekkel, nagyfokú automatizálással és környezetbarát termelési létesítményekkel lesz felszerelve. 

Idén áprilisban a Hyundai csoporthoz tartozó Kia vállalat már bejelentette, hogy megkezdi egy új üzem építését az elektromos „célalapra épülő járművek” (PBV) gyártásához. A tervek szerint ez az üzem is 2025 második felében kezdi meg működését és szintén évi 150 ezer elektromos autó gyártására lesz képes. A PBV-gyár a Kia Gyeonggi tartományban található hwaseong-i már meglévő üzemének területén fog felépülni. A legfrissebb sajtóértesülések arról is szólnak, hogy a Kia ezzel párhuzamosan arra törekszik, hogy az év első felében néhány olyan üzemet, ahol elsősorban belsőégésű motorral szerelt járműveket gyártanak a gyeonggi-i gwangmyeong-i gyárában, tisztán elektromos járművek gyártósoraivá alakítsa át.

A dél-koreai kormányzat is ösztönzi ezt az irányt: Kyung-ho Choo pénzügyminiszter a helyszíni találkozón elmondta, hogy a villanyautó-gyárakba beruházó vállalatokat, valamint más „nemzetstratégiai technológiákat”, köztük chipeket, akkumulátorokat és vakcinákat is támogatni fognak. Konkrétabban, az elektromos járművek gyártó létesítményeibe beruházó vállalatok már idén júniusban jogosultak lesznek adójóváírásra. A tisztán elektromos mellett a tervek szerint a hidrogénipart is jelentősen támogatni fogják, különösen a zöldhidrogén előállítását és a hidrogén-üzemanyag tárolását. „Példátlan mértékű adótámogatást nyújtunk azáltal, hogy a jövőorientált közlekedési eszközöket felvesszük a stratégiai iparágak listájára” – mondta Kyung-ho Choo pénzügyminiszter. 

A Hyundai Motor Group áprilisban mutatta be azon kiterjedt beruházási tervét, amely szerint 2030-ra a világ három legnagyobb villanyautó-gyártója közé kíván kerülni. Ennek érdekében a dél-koreai autóipari csoport összesen 24 billió vont (kb. 16,6 milliárd euró) akar befektetni a termelés és az export növelése érdekében. A Hyundai Motor, a Kia és a beszállító Hyundai Mobis cégcsoport az évtized végére összesen 31 elektromos modellt kíván kínálni, amelyek közül az akkumulátoros elektromos autók nagy része Dél-Koreában fog készülni. A cél az, hogy a tavalyi 330 ezer darabról 2030-ra 1,51 millióra növeljék az éves hazai elektromos járműgyártást, amelyből 920 ezer darabot exportálnak majd.

A bejelentett 24 billió won egy részéből (korábban 21 billió wonról volt szó) egy új e-platform kifejlesztésére költenek. Az elektromos autók számára készülő platform neve eM, és várhatóan 2025-ben fogják bemutatni. Egy korábbi bejelentés szerint az eM platform „minden szegmensben” (azaz a városi kisautóktól az ötméteres nagy limuzinokig, vagy hobbiterepjárókig) az elektromos autók alapjául szolgál majd és 50 százalékkal nagyobb hatótávolságot kínálnak, mint a csoport jelenlegi elektromos autói. A jelenleg kapható, e-GMP platformra épülő Hyundai IONIQ 5 és IONIQ 6 modellekhez viszonyítva ez körülbelül 750 kilométert jelentene egy középkategóriás crossovernél és 900 kilométert egy középkategóriás szedánnál – a jelenleg 507, illetve 610 kilométeres WLTP hatótávolság alapján.

Forrás: electrive.com, pulsenews.co.kr, koreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei