A Hyundai újra megépítette a Pony Coupe tanulmányát
A Hyundai Motor újra megalkotta a vállalat korai történelmében és formai örökségében fontos szerepet játszó Pony Coupe Concept modelljét, amelynek világpremierjét – közel 50 évvel az eredeti debütálás után – az olaszországi Comói-tónál tartották meg.
A Hyundai Motor az újjáépített Pony Coupe Concept modellt a most bemutatkozó Hyundai Reunion örökségi márkaplatform alkalmával mutatta be, amely a Hyundai Motor múltjára és jövőbeli irányára mutat rá. Az eseményen jelen volt Giorgetto Giugiaro és fia, Fabrizio Giugiaro, aki maga is régóta formatervező, hogy fémjelezzék a korábban már bejelentett felújítást, amelyet a GFG Style, a Fabrizio és Giorgetto kreatív szakértelmére építő stílusközpont fejezett be. Ez a modell vezetett végül a márka alapkövének tekinthető Pony termékcsaládjának létrehozásához, amely Korea első önállóan fejlesztett sorozatgyártású modelljévé vált.
A Pony Coupe Concept restaurálási projektje keretében a Hyundai Motor életre keltette az 1974-es Torinói Autószalonon bemutatott eredeti Pony Coupe Concept modelljét. Ez a projekt ékes bizonyítéka annak a szellemiségnek, merész szenvedélynek és ambíciónak, amellyel a Hyundai alkalmazottai és vezetői a Pony Coupe Concepttel az élen egy globális márkát hoztak létre.
„Az 1970-es évek rossz ipari környezete ellenére nagyapám és a Hyundai alapító elnöke, Ju-Young Chung a pusztító koreai háborút követően szívét és lelkét beleöntötte Korea gazdaságának újjáépítésébe és az emberek életének javításába” – mondta Euisun Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke. „Végül sikerült megvalósítania elképzelését, hogy Korea egy olyan ország legyen, amely képes saját járműveinek tökéletes kifejlesztésére. Őszinte köszönetemet fejezem ki mindazoknak Olaszországban és Koreában, akik kritikus szerepet játszottak a Pony sikerében."
Egyedülálló esztétikai érzékiségével a Pony Coupe Concept úttörő modell volt a maga idejében. Sajnos az 1970-es évek végén a kedvezőtlen világgazdasági körülmények miatt a Hyundai első szenzációs sportautója nem tudta elérni a sorozatgyártás szakaszát és elveszett a múltban. Mindazonáltal a koncepció a Hyundai azon merész eltökéltségét testesíti meg, hogy autóipari vállalatként hosszútávú vezető szerepet töltsön be a sportautó-szektorban – ez a szellemiség a villamosítás és a nagyteljesítményű hidrogéntechnológia területén még ma is a Hyundai vezető szerepének hátterében áll.
Az autót ma már retro-futurisztikus klasszikusnak tekintik, amely az újabb Hyundai Motor modellek formatervezési ihleteként szolgált, többek között például az N Vision 74 hidrogén-elektromos hibrid „Guruló Labor” fejlesztési jármű és a „45” EV koncepcióautó esetében, amely utóbbi közvetlenül is befolyásolta a Hyundai Motor új generációs IONIQ 5 tisztán elektromos járművének formatervét.
„A villamosítás korában kulcsfontosságú feltétel, hogy a Hyundai Motor jövőbeli mobilitási vezető szerepének betöltéséhez hűek maradjunk az örökölt rendíthetetlen értékekhez. A Hyundai Reunion és más örökségünkkel kapcsolatos kommunikációs kezdeményezések révén tovább haladunk. hogy múltunkat egyedi vektorként hasznosítsuk jövőbeli innovációink számára." – mondta Jaehoon Chang, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója
A Pony Coupe Concept origamiszerű külső megjelenését áramló geometriai vonalak, letisztult tetővonal, tiszta, dísztelen felületek, dinamikus arányok, egyedi formájú B oszlop jellemzi. A karosszéria színére fényezett lökhárítóival rendkívül grafikus felületkezeléssel büszkélkedhet. Ékalakú orrával és köralakú fényszóróival 1974-ben megkülönböztető jelenség volt és még ma is rendkívül stílusosan néz ki. A jármű coda tronca („levágott farok") csapott hátuljával könnyebb hozzáférést biztosít az autó hátuljához.
A minimalista belső tér ikonikus érzékiséget mutat, kiemelve az egyszínű dizájnt és a vezetőközpontú lebegő architektúrát. Az egyküllős kormánykerék és a kéttónusú, vékony vonalú kagylós ülések az 1970-es évek futurisztikus esztétikáját erősítik meg.
Amikor megkérdezték, hogy a több mint ötven évvel az újraalkotás előtt a Hyundai 1973-as Pony Coupe Concept fejlesztése során folytatott első interakciójáról, Giugiaro elárulta: „A Hyundai megkeresett minket, hogy tapasztalatok nélkül kezdjük meg egy új modell teljes formatervezését. Először szkeptikus voltam azért, mert abban az időben még nem ismertem a Hyundai Motort. Mindannyiunkat lenyűgözött a Hyundai mérnökeinek szenvedélye és elkötelezettsége. Éles eszűek, kíváncsiak, nyitottak voltak és rendkívül szívesen tanultak. Azonnal átvették az új munkamódszereket Feláldozták magukat, hogy jó benyomást keltsenek – a cégnek és a partnereiknek. Büszke voltam és megtiszteltetés volt számomra, hogy tanúja lehetek, hogyan fejlődött ez a vállalat az első találkozásunk óta."
„Ennek az egyedülálló járműnek a helyreállítása mérföldkő a Hyundai történetében” – mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group elnöke és kreatív igazgatója. „A kezdeteket és a jövő iránti elkötelezettségünket jelképezi. Örökségül szolgál a következő generációk számára. Virtuálisan azt a stafétabotot szimbolizálja, amelyet a múltból adunk át a cég jövőjének."
„A Pony Coupe Concept a vállalat háláját és elhivatottságát tükrözi a Hyundai Motor embereinek 1974-es kihívásokkal teli szellemisége iránt. A Pony Coupe Concept újjászületése jelentős mérföldkő a Hyundai Motor történetében, mert nemcsak a kezdeteket, hanem az új álmainkkal teli jövő iránti elkötelezettségünket jelképezi" – mondta SangYup Lee, ügyvezető alelnök és a Hyundai Design Center vezetője
„Nagyon különleges, hogy a vállalat korai időszakából jelentőségteljes emberek találkoznak azokkal, akik a vállalatot a jövő felé vezetik” – tette hozzá Sungwon Jee, a Hyundai Motor alelnöke és globális marketing igazgatója. Ez egyben a Hyundai Reunion, a márka örökségének bemutatására szolgáló platformunk elindítását is jelenti. Itt láthatjuk, hogy a múltbeli sikerek még ma is merész hozzáállásunk alapjául szolgálnak. Ez az innovációs szellemiség ebben a két modellben éppúgy meglátszik, mint azokban az emberekben, akik ezt lehetővé tették."
Forrás: hyundai.news