Végleges karosszériát kapott a Hyundai IONIQ 5 N

Amíg a Hyundai IONIQ 5 N prototípusai eddig csak az eredeti modell karosszériáját hordozták, most viszont egy olyan előszériás modellt sikerült lefényképezni, amely már sokkal többet mutat meg az autó izgalmas végleges formájából.

A júliusban megtartott Hyundai N-napon a dél-koreai autógyártó nagyteljesítményű márkája bemutatta a lenyűgöző Hyundai N Vision 74 tanulmányuatót és az IONIQ 6-ra épített RN22e „guruló labort”, amelyek parádéja kissé elfeledtette az autógyártó készülő IONIQ 5 N sportautóját, ám a dél-koreai autógyártó közleménye szerint azzal még nem készültek el.

Az új IONIQ 5 N sportváltozat bemutatására várhatóan 2023 elején kerül majd sor. Nemrég azonban első alkalommal sikerült egy olyan fotósorozatot készíteni, amelyen már nem egy félkész prototípus szerepel, ahol nagyteljesítményű járműtechnikát nem egy „normál” IONIQ 5 karosszériába bújtatták, hanem egy előszériás darab, amelyen már láthatóak a karosszériát érintő módosítások is. 

Az első dolog, ami azonnal feltűnik, az a Hyundai N márkára jellemző világoskék Performance Blue fényezés, amivel az álcázás ellenére rögtön elhelyezhető a tesztautó a márka kínálatában. Az autó frontrészén a lökhárítón – eredetileg a töltés visszajelzésére szolgáló – középső csík most vörös fényben izzik, míg mindkét oldalon feketére fényezett látványos légbeömlők jelzik a sportosabb felhasználást.   

Oldalról szemlélve a kerékjárati ívek tűnnek fel, amelyek a nyomtávszélesítésnek megfelelő kiegészítő szélesítést viselnek, alattuk pedig véglegesnek látszó új rajzolatú könnyűfém keréktárcsák látszanak, közepükön már büszkén hirdetve az N márkához tartozást. Mindezt egészítik ki a kerékjáratok közötti oldalszoknyák, amelyek alja szintén vörös festést kapott. 

A falra szorosan rátolatott tesztjármű hátsó részréől nem sikerült olyan jó fotókat készíteni, mint az oldaláról, vagy az elejéről, azonban a részletfotó is két nagy újdonságot is leleplez, amelyből egyik valószínűleg hamarosan az összes IONIQ 5 szériatartozéka lehet. Az IONIQ 5 N is megkapja az N más modelljkeiben is látható háromszögalakú féklámpával felszerelt nagy hátsó tetőszárnyat és valószínűleg ez lesz az első olyan IONIQ 5, amelyhez végre hátsó ablaktörlőt is jár. 

A belső tér egyelőre persze rejtve marad, ám ehhez jó kiindulópontot jelent a júliusban bemutatott RN22e tanulmány belső kialakítása. Az alapkoncepció persze ugyanaz marad, mint a több N modell esetében, tehát az IONIQ 5 műszerfala, ajtóburkolatai, kezelőegysége nem sokat változnak, de megérkeznek mellé az N márkára jellemző olyan újdonságok, mint a háromküllős N sportkormány, N hímzésű sportülések, illetve karosszériamerevítések.

Teljesítmény tekintetében szintén leginkább az RN22e mutathatja az utat az IONIQ 5 N számára: a tanulmány hajtáslánca egy 77,4 kWh-s akkumulátorcsomagból és egy 160 kW-os első és egy 270 kW-os hátsó villanymotorból áll. A kombinált rendszer teljesítménye 584 lóerő és az összkerékhajtást megvalósító duálmotor lehetővé teszi az autó számára, hogy a hajtóerő-elosztási aránynak a vezető preferenciái szerinti beállításával akár driftelni is képes legyen.

Ahogy látható, a Hyundai nagyon komolyan veszi első tisztán elektromos nagyteljesítményű modelljének fejlesztését, amely a jelek szerint véget ért, a típus a gyártás előtti utolsó fázisba érve már végleges formájában futja utolsó tesztköreit, mielőtt 2023 elején a nyilvánosság elé lépne. 

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését