Első képeken a Hyundai Santa Fe új generációja
A Hyundai 4. generációs Santa Fe modellje nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért a vállalat már dolgozik az autó utódján, amely a jelek szerint a fejlesztés utolsó fázisában megkezdte országúti tesztköreit.
A Hyundai Motor 2018-ben bevezetett negyedik generációs Santa Fe modellje a vártnál jóval kevesebb eladási eredményt hozott, ami miatt már korábban lehetett arról hallani, hogy a Hyundai azon dolgozik, hogy az eredeti ütemtervnél korábban bemutatja az MX5 gyári kódnév alatt futó ötödik generációs Santa Fe modelljét.
A Hyundai ugyan megpróbálta megerősíteni a Santa Fe termékcsaládját egy olyan erőteljes facelift bemutatásával, amely közelebb áll a teljes modellválátáshoz. Általában az új generáció megjelenése után 3 éven belül egy ráncfelvarráson keresztül változtatnak az autón, ám ezek csekélyek, viszont a Santa Fe esetében egy új platformot is bevezettek az új dizájnnal együtt, amelyet végül a vásárlók többsége „furcsának” minősített. Emellett megjelentek olyan konkurens, vagy testvérmodellek, mint az új Tucson, illetve a Kia Sorento, amelyek mind nagyobb népszerűségre tettek szert, mint a Santa Fe.
Most azonban itt van az első prototípus, amelyet egy koreai Youtube csatornának sikerült kívül-belül megörökítenie. Természetesen a prototípus vastag álcázást visel magán, így egyelőre csak a méretek, az autó terjedelme árulkodik arról, hogy milyen az új modell vajon milyen formai megoldásokat hordoz. A formai összhatás alapján az új Santa Fe teljesen átalakult a jelenlegi generációhoz képest, hiszen dobozos alakját tekintve leginkább a legújabb Land Rover Defender, de talán még inkább a Hyundai ősi terepjáróját, a Galloper modellt juttathatja eszünkbe.
Ezzel az új Santa Fe beleillene a Hyundai által mostanában indított retroarculatba, amelyet a Pony-ra emlékeztető IONIQ 5, illetve a hamarosan bemutatkozó, első generációt mintázó új Grandeur limuzin is képvisel. Ezt hangsúlyozzák tovább a kocka alakú kivágások mögött megbújó fényszórók vélt alakja is, amely mellett és alatt egyenesen húzódó karosszériaelemeket, illetve légbeömlő nyílásokat lehet felfedezni. Az alsó lökhárító közepén viszont hagytak nyílást a radarérzékelőnek is, ami alapján az új Santa Fe is kimagasló biztonságtechnikai felszerelésekkel fog rendelkezni.
Oldalnézetből is szembetűnnek az egyenesre szabott oldallemezek, amelyeket a kocka alakú nagy ablakfelületek is remekül kiegészítenek. A hátsó oldalajtó formája szintén emlékeztet az őskori Galloper modellre. Habár a C oszlop és vele az üvegfelület teljes takarásban van, az autó meredeken ereszkedő hátfalából arra lehet következtetni, hogy ott is hasonlóan téglalap alakúra rajzolt felületekkel találkozhatunk. Szokatlan részlet, hogy a hátsó ajtó körül sehol nem alakítottak ki hálós felületet a takaróponyván a hátsó lámpatestek számára. Ez azonban vélhetően csak azt jelentheti, hogy a maguk a lámpatestek még nincsenek a végleges helyükön, mint azt, hogy a szériaváltozaton a lámpák ennyire alacsonyra kerülnének.
A kémfotósoknak sikerült a tesztjármű belső terét is lefotózni, ott azonban nyilván a legfontosabb egységet, a műszerfalat gondosan eltakarták a kíváncsi tekintetek elől. Ami azonban látszik, az az új fejlesztésű fejtámaszokkal ellátott vastag tömésű első ülések, illetve a méretes lábtérrel rendelkező második sori ülések, amelyek mellett az ajtókban jól láthatóan két-két pohártartót is kialakítottak. Ebből is kikövetkeztethető, hogy az új Santa Fe fő piaca továbbra is az amerikai kontinens lesz.
Az ötödik generációs Santa Fe hajtásláncairól még korai beszélni, annyi azonban bizonyos, hogy a jövőre érkező hobbiterepjáróból tisztán elektromos változat nem várható, hiszen méretben majdnem ugyanebben az időben érkezik a Hyundai villanymárkájának legnagyobb tagja, az IONIQ 7.
Forrás: thekoreancarblog.com