Teszten a Hyundai IONIQ 6 prototípusa
Az új Hyundai Ioniq 6 egy lendületes és elegáns négyajtós sportlimuzin, amely a Tesla Model 3, a BMW i4 és a Polestar 2 modelljeit veszi célba. A nemzetközi szaksajtó az új modell prototípusát már vezethette Dél-Koreában.
Az elektromos autókat illetően a Hyundai rendkívül ambiciózus – és remek formát is mutat ennek az ambíciónak a megvalósításához. Ahogy az IONIQ 6 neve is sugallja, ez a második autó a Hyundai egyedi elektromos IONIQ almárkájának tagjai közül, az első pedig remekül sikerült. A Hyundai IONIQ 5 crossovert ugyanis nemcsak a vásárlók, de a szakma is dicséri, amelyre számtalan rangos nemzetközi díj is utal.
Ennek egyik oka, hogy az IONIQ 5 kiváló alapokra épül: a Hyundai Motor Group E-GMP platformjára, amely olyan járművek alapjaként szolgál, mint például a Kia EV6 és a Genesis GV60. Ám a platform és a Hyundai logó az egyetlen közös dolog az IONIQ 6-ban és az IONIQ 5-ben. Bár utóbbi egy szögletes, retro stílusú crossover (ami valahogy úgy néz ki, mint egy '80-as évekbeli hot hatch), az IONIQ 6 áramvonalas vonalakat és lendületes formákat kapott.
A formatervezés fő hangsúlya azon volt, hogy aerodinamikailag hatékony legyen, így az autó szinte siklik a levegőben. A Hyundai 0,21-es légellenállási együtthatót adott meg, ami valóban nagyon jó érték. A legnagyobb 77,4 kWh-s akkumulátorral a Hyundai több mint 610 km-re becsüli a hatótávolságot. Ha ez pontosnak bizonyul, akkor azzal meghaladja a BMW i4 (584 km), a Polestar 2 (538 km) és még a Tesla Model 3 Long Range (582 km) hatótávolságát is.
Az persze más kérdés, hogy kinek a hólyagja képes ilyen hosszan kitartani. Még akkor is gyorsnak kell lenni, ha végre megállunk egy WC-szünetre: az IONIQ 5-höz hasonlóan az E-GMP platform 800 V-os felépítése azt jelenti, hogy akár 350 kW-ig is képes tölteni. Ez azt jelenti, hogy az IONIQ 6 limuzint körülbelül 18 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékra tölteni. De nem a 77 kWh-s akkumulátor lesz az egyetlen opció: az IONIQ 6 egy kisebb, 53 kWh-s akkumulátorral is rendelhető lesz.
A nagyobb akkumulátort egymotoros hátsó- és kétmotoros összkerékhajtású hajtáslánccal is kínálják majd. A duálmotoros modell összesen 239 kW, vagyis 325 lóerős lesz, míg az egymotoros teljesítményét még nem erősítették meg. Az sem biztos, hogy az AWD változatot kisebb akkumulátorral is kínálják-e. Később egy nagyteljesítményű Ioniq 6 N verzió is várható a Hyundai nagyteljesítményű részlegétől.
Az újságíróknak csupán egy rövid, korlátozott menetpróbára volt alkalmuk az IONIQ 6 prototípusával. A Hyundai szigorúan titokban tartotta az autó részleteit: még azt sem árulták el, melyik változatban ülnek. Ami nyilvánvaló volt, hogy a sebességében nagyon hasonlított az IONIQ 5-höz – ami jó dolog. A gázpedál megérintésekor elegendő erőt kapunk, bár a teszt során nem tudták igazán próbára tenni az autó teljesítményét. Ennek ellenére a menetteljesítmények egyértelműen azt sugallták, hogy az 5,1 másodperces lenyűgöző 0-100 km/óra gyorsulás az AWD változatnál könnyen elérhető.
Az IONIQ 5 és a Kia EV6 testvérmodellekhez hasonlóan az IONIQ 6 is kínál regeneratív fékezést, amely a kormány mögötti fülekkel vezérelhető. Ez különböző szinteken állítható, beleértve a teljes egypedálos vezetési módot. Bár a teljesítmény leadása az IONIQ 5-höz hasonló, nyilvánvaló, hogy a felfüggesztés tekintetében nagy különbségek vannak. Az IONIQ 6 észrevehetően masszívabb testvérmodelljénél és inkább a Tesla Model 3-hoz hasonlít, mint az IONIQ 5-höz. Ennek ellenére úgy tűnt, hogy a Model 3-nél is jobban megbirkózik az út egyenetlenségeivel – bár fontos megjegyezni, hogy a szériaváltozatok ettől eltérőek lehetnek.
Noha a tesztlehetőség korlátozott volt, az IONIQ 6 szilárdabb felfüggesztésétől elvárható, hogy segítsen szabályozni a karosszéria dőlését, amellyel az IONIQ 5 megszenvedett a kanyargósabb utakon, ami tisztességes kezelhetőséget eredményez. Ennek ellenére az adaptív felfüggesztés hiánya nehézséget jelenthet, hogy versenyezzen a Model 3 vagy a BMW i4 képességeivel.
Habár a szakújságírók által vezetett szériagyártás előtti verzió nem képviselte a szériamodellek várható kidolgozottságát, egyértelmű, hogy az IONIQ 6 utastere tele lesz újrahasznosított anyagokkal és egyéb modern prémium dizájnvonásokkal. Az IONIQ 5-höz hasonlóan a műszerfalon itt is két 12,0 colos képernyő található – az egyik a műszeregység, a másik az infotainment érintőképernyőjéhez –alatta számos fizikai gyorsbillentyűvel. Az ígéretek szerint az alapfelszereltség gazdag lesz, beleértve az Apple CarPlay és az Android Auto csatlakozást is.
A tesztautókon a fizikai helyett digitális külső tükrök voltak – valószínűleg azért, mert ezek segítenek maximalizálni az autó aerodinamikai hatékonyságát. Más autókhoz hasonlóan, amelyekben hasonló rendszerek dolgoznak, ezek is megszokást igényelnek és nem erősítették meg, hogy az IONIQ 6-ban alap- vagy opcionális lesz-e. Elöl bőven van hely, a hátsó utasok lábának pedig bőven van hely. Az IONIQ 6 ereszkedő teteje azonban eléggé szűkre szabja a hátsó fejteret és a kb. 183 centinél magasabb utasok nehezen érezhetik magukat kényelmesen. A csomagtartó méretes és úgy tűnik, bőven van benne tér, bár a nyílása meglehetősen szűk, így nehéz lehet mindent szépen elhelyezni benne.
Noha az IONIQ 6 prototípusának rövid menetpróbája egyértelműen nem elég ahhoz, hogy határozott ítélet szülessen, minden bizonnyal utal az autóban rejlő lehetőségekre. Az IONIQ 6 minden bizonnyal meggyőző ajánlat lesz a prémium elektromos limuzinok piacán és a potenciális Tesla Model 3 és BMW i4 vásárlóknak komoly fejtörést okozhat. Ha az IONIQ 6 teljesíteni tudja a Hyundai által előírt hatótávolságot és töltési sebességét, az új modell valóban felpörgethetii a piacot.
Forrás: moveelectric.com
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!