A Hyundai felgyorsítja saját félvezetőinek fejlesztését

A Hyundai csoporthoz tartozó Hyundai Mobis a globális ellátási lánc folyamatos instabilitása közepette felgyorsítja az autóipari félvezetők internalizálását.

A globális ellátási lánc folyamatos instabilitása közepette a Hyundai Mobis felgyorsítja az autóipari félvezetők internalizálását. A vállalat a Hyundai Motor Group ellátási stabilitásának javítása érdekében átszervezi félvezető üzletágát és fejlesztési feladatokat határoz meg. A Hyundai Mobis az év elején létrehozta a Félvezető Üzletágirányítási Irodáját. Ez egy olyan szervezet, amely a félvezetők fejlesztését és tervezését hivatott felügyelni. Az iroda a 2020. óta a Mobis irányítása alatt álló Hyundai Autron félvezető üzletágának munkatársaiból tevődik össze.

A Hyundai Mobis konkrét fejlesztési feladatokat határozott meg. A közelmúltban a Kutatási és Fejlesztési Központ alatt tavaly létrejött félvezetőtervező szektort rendszer-félvezető és teljesítmény-félvezető szektorra osztották szét. A járművekben használt félvezetőket az autók különféle rendszereinek, például érzékelőinek és meghajtóberendezéseinek vezérlésére használják és ezek többnyire rendszer-félvezetők.

Figyelemre méltó, hogy a Hyundai Mobis külön szektorként kezeli a teljesítmény-félvezetőket, mint egyfajta rendszer-félvezetőt. A teljesítmény-félvezetők szó szerint a teljesítmény szabályozására szolgálnak és a teljesítmény átalakítására használják. Az autókban az akkumulátor egyenáramát a villanymotorhoz váltakozó árammá alakítják át. A teljesítmény-félvezető szektor szétválasztása a vállalat döntése értelmében a technológiai fejlesztésre irányult, mivel a teljesítmény-félvezető technológia leginkább az elektromos járművek teljesítményét határozhatja meg.

A teljesítmény-félvezető szektor várhatóan a szilícium-karbid (SiC) félvezetőkre fog összpontosítani, amely a következő generációs szilícium miatt érdemel figyelmet. A SiC nagyobb energiahatékonysággal és tartóssággal rendelkezik, mint a szilícium (Si), ami egy lapkaanyag. Egy SiC-félvezető nagyobb kapacitást képes kezelni, mint egy azonos méretű normál Si-félvezető, ami lehetővé teszi az alkatrészek méretének és az energiafogyasztás csökkentését. Különösen olyan alapvető technológiaként hívja fel magára a figyelmet, amely képes megoldani az elektromos járműipar nehéz feladatát, mivel kis súlya ellenére nagy mennyiségű villamosenergiát képes kezelni. Az elektromos járművek tömegének csökkentése és az energiahatékonyság növelése minden autógyártó számára fontos kutatási terület.

A Hyundai Mobis 2021 márciusában hivatalosan is ismertette tervét az autóipari félvezetők internalizálására, mivel a COVID-19 válság miatt megnőtt az ellátási lánc stabilizálásának szükségessége. A villamosítás és az autonóm vezetés megjelenése miatt hosszú távon több félvezetőre lesz szükség. Ez a trend is arra késztette a Hyundai Mobis vállalatot, hogy az autóipari félvezetők internalizálása irányába mozduljon. Egy mai belsőégésű motorral hajtott járműben átlagosan 200-300 félvezetőt használnak, egy elektromos járműhöz azonban ezer vagy még annál is több, az önvezető járművekhez pedig több mint kétezer félvezető szükséges.

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését