Töltés közben bukott le az új Hyundai Kona

A Hyundai jelenleg az első generáció ráncfelvarrott változatát árusítja, ám a színfalak mögött már készül a teljesen új második generáció, amelynek elektromos változatát most töltés közben sikerült lencsevégre kapni. 

A Kia és a Hyundai tovább fokozza versenyképességét az elektromos járművek terén. Az elkövetkező években a jelenleg legtöbbet értékesítő BYD és Tesla villanyauó-gyártó cégekkel kívánnak versenyt futni. Látható, hogy mindkét vállalat olyan közelgő modelljeikkel lépésről lépésre halad a siker felé, mint például a Hyundai IONIQ 6 és a Kia EV9.

De mi a helyzet a Hyundai azon elektromos modelljeivel, amelyek esetleg nem férnek az IONIQ márkanév alá? A Hyundai a közelgő új Kona Electric modelljével erről is gondoskodik. Ezt a modellt jelenleg az első generáció ráncfelvarrott változatában gyártják és értékesítik, ám a második generáció belsőégésű motoros változatait már országúton is tesztelik. A második generációs Kona Electric elsőként Koreában bukott le egy parkolóban, később pedig már a németországi fejlesztőközpont közelében is tesztelték a Hyundai mérnökei.  

Ahogy a Hyundai 2045-re széndioxid-semlegességre törekszik, valószínűleg  egyre több elektromos modell fog megjelenni ebből a dél-koreai márka palettáján. A Hyundai Kona Electric változatát  főként európai piacokra fejlesztik, de azt az Egyesült Államokban is értékesítik. Nemrég egy kaliforniai olvasó megosztott néhány kémfotót a Hyundai Kona Electric tesztpéldányáról, amint az egy töltőre csatlakoztatva a kaliforniai Desert Hills Premium Outletben töltődik.

Egy elektromos jármű prototípus töltése még nem nagy szám. Ám ez még nem minden, hiszen a képeken az is látszik, hogy az elektromos Hyundai Kona tesztautó egy 150 kW-os töltőnél áll. A Desert Hills Premium Outlet ultratöltői ugyanis akár 350 kW-os töltési lehetőséggel is rendelkeznek, amit a Kona mellett parkoló Rivian elektromos kisteherautó is kihasznált. Persze ez még nem jelenti azt, hogy a Kona tesztautó is ilyen sebességgel töltődik, hiszen a 150 kW a töltő maximális kapacitása, míg a csatlakoztatott elektromos jármű a gyártó szoftvere szerinti engedélyezett teljesítményt tudja felvenni, szem előtt tartva az akkumulátor hőmérsékletét és az akkumulátor állapotának optimalizálását. Tehát nagyon valószínű, hogy a Kona sokkal kisebb teljesítménnyel tölt, mint a töltő névleges 150 kW-ja.

A második generációs Hyundai Kona Electric várhatóan ugyanazt a platformot és hajtásláncot kapja, mint az idén piacra dobott Kia Niro EV, amelynek maximális töltési teljesítménye eléri a 75 kW-ot. A Niro EV kizárólag egyféle, 64,8 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal rendelkezik, amely 204 lóerős teljesítményt és 255 Nm azonnali nyomatékot tesz lehetővé, miközben egy feltöltéssel körülbelül 460 km-es hatótávra képes. A Kona Electric második generációja valószínűleg ugyanezt a hajtásláncot veszi majd át.

A Kaliforniában most lefotózott tesztpéldány alapján is jól látszik, hogy a második generációs Kona Electric elődjénél legalább egy méretosztállyal nagyobb lesz, ám elődjéhez képest ugyanazzal az elrendezéssel érkezik így pl. a töltőnyílás a korábbiakhoz hasonlóan az első lökhárító feletti részen kapott helyet.  Ahogyan na Kia Niro esetében, úgy az új Konánál is arra lehet számítani, hogy valamivel több mint 40 percet vesz igénybe, amíg a töltő az akkumulátort  20 százalékról 80 százalékra töltse fel, ahogy azt a töltő kijelzőjén is láthatjuk.

Külsőleg az új Kona egy olyan teljes szélességében világító LED menetfény-sávot kap, amely más Hyundai termékeken, például a Staria és a Stargazer modelleken is látható. A lökhárítóiban jól látható a trapéz alakú LED fényszóró is, felette az elektromos járművekre jellemző zárt hűtőmaszkkal. Ami a biztonsági funkciókat illeti, a Kona második generációja 2. szintű ADAS vezetéstámogató rendszerekkel rendelkezik, amint azt az alsó lökhárító közelében elhelyezett radarérzékelő házból láthatjuk.

A korábbi kémfotók alapján a belső tér már jóval egyedibb képet mutat, nem a Kia Niro felületei fognak visszaköszönni. A műszerfal leginkább az IONIQ 5 modellből ismerős elemeket fogja tartalmazni. Ezek között szerepel a széles karimájú műszeregység és multimédiás kijelző, valamint a kormányoszlopra szerelt váltó bajuszkapcsoló is. 

A második generációs Kona várhatóan 2023-ban fog bemutatkozni, amikor egyszerre érkezik a piacra a hagyományos benzines, hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos változat is. Az autót várhatóan már nemcsak elektromos változatban, hanem a többi kivitelben is gyártani fogják Európában, amivel a típus elérhetőségét jelentősen tudják majd növelni.  

Forrás: rushlane.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését