A Hyundai már idén megkezdheti új amerikai villanyautó-üzemének építését

A Hyundai csoport azt fontolgatja, hogy még ebben az évben megkezdi egy elektromos járműveket gyártó üzemének építését Georgiában, hogy az eredetileg tervezett 2025 helyett már 2024-ben megkezhesse működését.

A sietség legfontosabb mozgatórugója az Egyesült Államoknak új inflációcsökkentési törvénye (IRA), amely augusztus 16-án lépett hatályba. Ebben a törvényben szerepel az a kitétel, amely szerint csak azon elektromos járművek vásárlói kaphatnak kormányzati támogatást, amelyek az Egyesült államokban készülnek. A Hyundai Motornak nincs mit tennie, mint különféle lehetőségeket mérlegelni, például az Egyesült Államokban az elektromos járművek gyártását az eredetileg tervezettnél korábban megkezdeni.

A Hyundai Motor IONIQ 5 és a Kia EV6 modelljeit máris kizárták az adókedvezményre jogosult modellek listájáról, miután az inflációcsökkentésről szóló törvény életbe lépett. Ezzel az IONIQ 5 drágább lett, mint a Tesla Model 3, mivel utóbbi jogosult az Észak-Amerikában gyártott elektromos járművek 7 500 dolláros támogatására. A Hyundai Motor és a Kia Egyesült államokban értékesített elektromos autóit jelenleg teljes egészében Dél-Koreában gyártják. Ezekből a modellekből átlagosan heti 1 300 darabot értékesítettek az idei első félév során. 

A Hyundai Motor azt tervezi, hogy az alabamai Montgomery-i üzemében egy villamosított gyártósort hoz létre és az idei év végétől a Genesis GV70 EV modellt kezdi ott gyártani. Úgy tűnik azonban, hogy ezen a helyszínen nehézségekbe ütközne további modelleket, például az IONIQ 5 és az EV6 modelleket előállítani. Ennek megfelelően a szakértők arra számítanak, hogy a Hyundai Motor 2024-re hozza előre a kizárólag elektromos járműveket előállító tervezett georgiai üzem felépítését és további elektromos járművek gyártósorait építi fel a meglévő, belsőégésű motoros modelleket készítő autógyárában.

Azon ügyfelek, akik augusztus 16. előtt írták alá az IONIQ 5 és EV6 vásárlási szerződésüket, a tervek szerint még részesülnek a támogatásban, amennyiben autóikat még ebben az évben kiszállítják. A két modell értékesítési eredménye idén várhatóan erőteljes lesz, mivel jelentősek mennyiségű rendelésállomány halmozódott fel. Jövőre azonban más lesz a helyzet. 2023-ban megszűnnek azok a szabályozások, amelyek gyártónként évi 200 ezer darabra korlátozzák a támogatás kifizetését. Ez lesz az oka annak, hogy a koreai gyártású elektromos autók eladásai jövőre vissza fognak esnek, míg az amerikai elektromos járműgyártók, például a Tesla és a General Motors (GM) piaci részesedése tovább fognak emelkedni.

A jövő évtől az adójóváírás igénybevételéhez az akkumulátoroknak bizonyos arányban tartalmazniuk kell az Egyesült Államokban vagy az Egyesült Államokkal szabadkereskedelmi megállapodást aláíró országokban előállított ásványi anyagokat és alkatrészeket. A Koreai Nemzetközi Kereskedelmi Szövetség szerint idén január és július között Kína 84,4 százalékát tette ki az 1 748,29 millió dollár értékű lítium-hidroxid Korea által importált mennyiségnek. Ugyanebben az időszakban Kína adta Korea kobaltimportjának 81 százalékát, amely összesen 157,4 millió dollárt tett ki. A természetes grafit esetében a kínai arány 89,6 százalék volt.


Ennek megfelelően a koreai akkumulátoripar igyekszik csökkenteni a kínai ásványoktól való függőségét. „Már az IRA elfogadása előtt is minden koreai akkumulátorgyártó cég tisztában volt azzal, hogy túlságosan függenek Kínától" – mondta egy iparági szakértő. „A koreai akkumulátorgyártók várhatóan felgyorsítják az ellátási láncuk diverzifikációját." Iparági megfigyelők szerint az IRA korlátozni fogja a nagy kínai akkumulátorgyártó cégek belépését az Egyesült Államok piacára, ez pedig a koreai akkumulátorgyártók hasznára válhat.

Időközben Pat Wilson, a Georgia Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GDEcD) biztosa és Brittany Young, ugyanennek a szervezetnek a működési igazgatója nemrégiben Koreába látogatott és találkozott a Hyundai Motor Group kulcsfontosságú vezetőivel, köztük Eui-sun Chung elnökkel a csoport rendezvényén Szöulban.

Részt vettek egy tájékoztatón a Kia EV6 gyártási létesítményeiben és személyesen hasonlították össze az IONIQ 5 és EV6 modelleket. Az Egyesült Államok Georgia állama jdlenleg tárgyalásokat folytat más koreai cégekkel, például az SK, a Hanwha és a Kumho vállalatokkal azok amerikai befektetéseikkel kapcsolatban. A Kumho Tire 2016 óta egy gyárat üzemeltet Georgiában.

Egyes elemzők szerint ha a Hyundai Motor Group rugalmas fizetési tervet és egyéb kedvezményes rendszereket, például töltőkártyákat vezet be az Egyesült Államokban, képes lehet megakadályozni az eladások meredek visszaesését. Az elektromos járművek piaca egészében az Egyesült Államokban felfelé ível. Így a Hyundai Motor Group hosszú távon előnyös pozíciót szerezhet.

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését