Gyorsulási verseny a Hyundai N-es és elektromos autója között
A Hyundai szlovák importőre összemérte az IONIQ 5 elektromos modell és az i30 N Performance benzines modell gyorsítóképességét, amely során a sprintpárharc az elektromos autó győzelmét hozta.
A nem éppen hagyományos párbaj célja az volt, hogy megragadják, de egyben rámutassanak arra is, hogy a hagyományos, nem sportos célra tervezett járművek is gyakran olyan nagy dinamizmust kínálnak, amit a menetpedál minden lenyomása előtt érdemes szem előtt tartania a sofőröknek.
„Szórakozás nagyszerű Hyundai autókkal és közben a közvélemény oktatása is egyben. Erről szólt ez a mutatvány” – mondta Robert Baumgartner, a Hyundai Motor Slovakia vezérigazgatója, aki az IONIQ 5 kormánya mögött ült. „Tudtuk, hogy rövid pályán egy elektromos IONIQ 5 mérete és két tonnánál is nagyobb súlya ellenére felülkerekedik a kisebb és agilis i30 N sportautón. Természetesen minél hosszabb lenne a versenyútvonal és minél több kanyar lenne benne, annál inkább olyan helyzetbe kerülnénk, ahol az N már uralná a versenyt.”
„Örülök, hogy részt vehettem ezen az érdekes benzin-villany párbajban, nagyon szokatlan élmény volt számomra is” – – mondta Maťo Homola autóversenyző, aki a benzines i30 N Performance autóval indult. „Tudtam, hogy szoros lesz az eredmény. Tisztában voltam a két autó előnyeivel és hátrányaival és eltökélt voltam. Kipróbáltam az N sportautók által kínált különféle Launch Control beállításokat is. Végül azonban az elektromos motor, az összkerékhajtás kombinációjának ereje és a Hyundai vezérigazgatójának szolid vezetési reakciói (nevet) meghozták a sikert. Nagyon jól éreztem magam és bevallom, hogy szeretnék bosszút állni!”
A párharc két szereplője egyetértett abban, hogy az IONIQ 5 és i30 N modellek által képviselt hajtástípusok mindegyikének megvannak a maga elvitathatatlan előnyei. Az elektromos járművek nagyszerű dinamikát és azonnali gyorsulást, a legmodernebb technológiát és kellemesen halk vezetést kínálnak. Éppen ellenkezőleg, a benzines N modellek egyedülálló szórakozást nyújtanak a pályán és a kanyarokban, kiváló menettulajdonságokat minden sebességnél, és fantasztikus hangzást, amely mosolyt csal minden sportautó-imádó arcára.
A két, látszólag teljesen eltérő hajtástípusú modell vonzó párharca mindkét jármű kulcsfontosságú műszaki paramétereinek „papíron” történő összehasonlításából fakadt. A 0-ról 100 km/órára gyorsulás közel azonos – az IONIQ 5 esetében 5,2 másodperc, az i30 N Performance esetében pedig 5,4 másodperc. Ennek a párharcnak azonban az volt a célja, hogy valami másra mutasson rá.
Az elektromobilitás fejlődésével együtt jár a felvilágosítás és az oktatás szükségessége is. Néhány nappal a Hyundai párharc eredményeinek nyilvánosságra hozatala előtt az importőr előzetesen keresztül arra buzdította a követőket, tippeljék meg, melyik jármű nyeri a sprintversenyt. A felhívás több mint 110 ezer megtekintést ért el a Youtube-on a megjelenést követő három nap alatt a közösségi médiában, ahol sok hozzászóló úgy gondolta, hogy az i30 N lesz a győztes.
Az igazság persze az, hogy az IONIQ 5 villanyautó győzelme már a kezdetektől nyilvánvaló volt. Annak ellenére, hogy hétköznapi modellről, nem sportkocsiról van szó, nagyobb méretű és lényegesen nagyobb tömegű, a siker döntő kritériumai nemcsak az IONIQ 5 összkerékhajtásában keresendő, hanem a nagy teljesítményben és a lényegesen nagyobb nyomatékban is, ami azonnal elérhető akkumulátoros elektromos autókban.
„Egyre gyakrabban jelennek meg útjainkon az elektromos autók és számuk a jövőben tovább fog növekedni. Ezért úgy döntöttünk, hogy az i30 N és az IONIQ 5 közötti látványos sprintpárbaj formájában felhívjuk a figyelmet az akkumulátoros elektromos hajtás néhány érdekességére, amiről sokan nem is tudnak” – mondta el Marek Kopča, a Hyundai Motor Slovakia marketing- és PR igazgatója.
Az akkumulátoros elektromos autók egyik jellemzője a gyorsulás dinamikája. Míg a belsőégésű motorral szerelt sportautóknál, mint például az i30 N, természetes elvárás a sebesség és az agilitás – amit a sportos kialakítás, az erőteljes motor és a lenyűgöző hangzás fokoz –, addig az elektromos autókban olyan paraméterekre figyelnek, mint a töltési sebesség vagy az egy töltéssel megtehető hatótáv. Azonban az olyan elektromos autók, mint az IONIQ 5 és a Kona Electric, a hirtelen fellépő nyomatékkal járó nagyobb teljesítményt is kínálnak.
„Szándékosan versenypályán bonyolítottuk le a párbajt és egy profi pilótát, valamint egy hétköznapi sofőrt ültettünk a volán mögé” – tette hozzá Marek Kopča. „Ezzel szembeállítottuk az i30 N sportosságát és az IONIQ 5 civil karakterét. A sprintpárbaj szórakoztató formájával, arra szerettünk volna rámutatni, hogy a különböző típusú, teljesen eltérő hajtású autók meglepően hasonló dinamikát tudnak nyújtani. A felhasználóknak pedig ezt mindig szem előtt kell tartaniuk, amikor a pedálra lépnek, hogy ne veszélyeztessék magukat vagy más közlekedőt, illetve ne okozzanak szükségtelen egészségi és anyagi károkat.”
Néhány évvel ezelőtt a Hyundai egyik hazai márkakereskedése, a hatvani Prémium Autóház is elvégzett egy hasonló kísérletet. Akkor egy Kona Electric mérte össze gyorsítási erejét az i30 Fastback N modellel a kereskedés hátsó udvarán, amelynek során a villanyautóban – a fentiekhez hasonlóan – a hétköznapi sofőr szerepét Képe Tibor, a kereskedés tulajdonosa képviselte, míg az i30 Fastback N volánjánál Homola egykori csapattársa, Nagy Dániel TCR pilóta ült. Akkor viszont az i30 N 275 lóerős teljesítménye a profi pilótával együtt legyőzte a füstölgő gumikkal induló 204 lóerős Kona Electric villanyautót.
Forrás: fontech.startitup.sk
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!