Németországba érkezik a Hyundai üzemanyagcellás teherautója

A Hyundai Motor vállalat bejelentette, hogy az üzemanyagcellás Xcient nagyteherautóit Európa legnagyobb haszonjármű piacára, Németországba is exportálni fogja. 

Hét német logisztikai, gyártó és kiskereskedelmi vállalat a német Szövetségi Digitális és Közlekedési Minisztérium (BMDV) környezetbarát haszonjárművek finanszírozásával összesen 27 darab Xcient üzemanyagcellás teherautót állít flottaszolgáltatásba. A hét német vállalat korábban a Hyundai Xcient Fuel Cell termékeivel pályázott a támogatásra és sikeresen megkapta a BMDV jóváhagyását, ami ismét bizonyítja az Xcient Fuel Cell termékeinek versenyképességét.

„Nagyon örülünk annak, hogy immár hivatalosan is beléphetünk a német haszongépjárművek piacára nagy teherbírású üzemanyagcellás Xcient tehergépkocsinkkal” – mondta Mark Freymüller, a Hyundai Motor vezető alelnöke és haszongépjármű-üzleti innovációért felelős vezetője. „A Hyundai Motor, amely a hidrogén-üzemanyagcellás technológia vezetőjének számít, kihasználja ezt a terjeszkedési lehetőséget és üzletágunkat a szélesebb európai piacra is kiterjeszti azáltal, hogy sikeresen támogatja Németország széndioxid-semlegességi céljainak elérésére irányuló erőfeszítéseit." 

2021 augusztusában a BMDV az Európai Bizottság jóváhagyásával közzétette az alternatív hajtásrendszerrel rendelkező haszongépjárművek finanszírozási irányelveit. A finanszírozás akkumulátoros, üzemanyagcellás és (felsõvezetékes) hibrid elektromos járművek számára áll rendelkezésre a tankolási/töltési infrastruktúrának és a kapcsolódó megvalósíthatósági tanulmányoknak megfelelően. A BMDV számára 2024-ig 1,6 milliárd eurós költségvetés áll rendelkezésre környezetbarát haszongépjárművek finanszírozására.

A Hyundai Hydrogen Mobility, a Hyundai Motor és a svájci H2 Energy vegyesvállalata nemrég megalapította a Hyundai Hydrogen Mobility Germany GmbH-t (HHMG) annak érdekében, hogy aktívan kiterjessze a németországi hidrogénüzemű haszongépjárművek piacára belépését. Az országban a hidrogén ökoszisztéma kialakítása érdekében a HHMG helyi piaci értékesítést és ügyfélszolgálatot, valamint a piac feltárását végzi. A HHMG a második finanszírozási programban is aktívan részt kíván venni.

A leszállításra kerülő Xcient Fuel Cell 180 kW-os hidrogén üzemanyagcellás rendszerrel van felszerelve, amely két 90 kW-os üzemanyagcellacsomagból tevődik össze. A rendszer tartóssága és a jármű általános üzemanyag-hatékonysága a kereskedelmi flotta vásárlóinak igényeihez igazodik. A 350 kW-os villanymotor 2 237 Nm maximális nyomatékával dinamikus vezetési teljesítményt tesz lehetővé.

Az Xcient Fuel Cell hét nagy hidrogéntartálya körülbelül 31 kg üzemanyag együttes tárolási kapacitását kínálja, míg a 72 kWh-s, három akkumulátorból álló csomag további energiaforrást biztosít. A maximális hatótáv egy feltöltéssel 400 km. A hidrogéntartály feltöltése a környezeti hőmérséklettől függően körülbelül 8-20 percet vesz igénybe.

A Hyundai Motor 2020-ban piacra dobott Xcient Fuel Cell modellje a világ első sorozatgyártású hidrogén-elektromos nagyteherautója. A vállalat már 47 darabot szállított Svájcba, ahol a járművek 2022 júliusáig már több mint négymillió kilométert tettek meg. A teherautók 23 különböző ügyfelet szolgálnak ki Svájcban.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését