A Hyundai csoport Délkelet-Ázsiában már beérte a japánokat

A Hyundai csoport két autómárkája, a Hyundai ésa Kia eladásai rendkívül gyorsan bővülnek a Délkelet-Ázsiai piacokon, ahol már a japán gyártók tradicionális dominanciáját is veszélyeztetik. 

A Vietnami Gépjárműgyártók Szövetségének legfrissebb adatai szerint a Hyundai Motor és a Kia együttesen 47 860 járművet adott el idén májusával Vietnamban, amivel közel megduplázta a japán Toyota 24 112 darabos eredményét. A Hyundai Motor 24 420 darabos eladásával vezető helyen áll a vietnami piacon, míg a Kia a harmadik legnagyobb 23 440 darabos eredményével.

A Hyundai Motor az éves eladások tekintetében tavaly első alkalommal lett a vietnami autópiac legnagyobb autómárkája. A márka elmúlt két hónapban a havi értékesítési eredmények csúcsán tudott maradni és egyre nagyobb az esélye annak, hogy a koreai Hyundai idén is legyőzheti a Toyotát. A Hyundai Motor vietnami helyi üzemében a Grand i10, az Accent, az Avante, a Kona, a Tucson, a Santa Fe és a Porter modellek készülnek.

India a Hyundai és a Kia másik nagy jövedelmező piacává vált. A két márka összesen 36 501 darab járművet értékesített Indiában, amivel piacra lépése óta első alkalommal sikerült letaszítania a trónról a 32 903 darab autót értékesítő japán Maruti Suzukit. Idén januártól májusig a Hyundai Motor összesen 230 208 darabot adott el Indiában, ami  a második legnagyobb eredménynek számít a Maruti Suzuki után, amely 598 748 darabot adott el. A Kia 82 019 darabos eredményével a negyedik legnagyobbnak számít idén. Bár a japán gyártó éves eladási szinten még mindig megelőzi, a két koreai márka SUV flottájával gyorsan felzárkózik.

Miután a Hyundai Motor Group a helyi szereplők előretörése és a kedvezőtlen politikai helyzet miatt elvesztette a kínai piaci eredményeiket, megduplázták délkelet-ázsiai erőfeszítéseiket. A Hyundai Motor a vietnami Thanh Cong Group céggel 2017 márciusában Hyundai Thanh Cong Vietnam néven létrehozta közös termelési vállalatát. Ezután növelte a vietnami gyár teljesítményét és helyi értékesítési vegyesvállalatot is kiépített, amelynek éves gyártási és értékesítési kapacitása 2019-ben 100 ezer darab volt.

A Hyundai Motor egy teljesen új gyárat épít az indonéziai Bekasiban, Jakartától keletre azzal a céllal, hogy az idei év végétől kezdve évente 150 ezer darab járművet kezdjen el gyártani, majd ezt a mennyiséget  fokozatosan maximum 250 ezer darabra bővítse. A piac a villanyautók terén is hatalmas növekedési potenciállal rendelkezik. A Hyundai Motor, amely 2018-ban 275 millió dolláros befektetéssel stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Grab vállalattal, nemrégiben szorosabb kapcsolatba lépett a szingapúri székhellyel rendelkező autómegosztó, kézbesítési és pénzügyi szolgáltatási platform üzemeltetőjével azért, hogy több villanyautót kínáljanak a helyi ügyfelek számára.

A vállalat célja az elektromos járművek minél hozzáférhetőbbé tétele a piacon azáltal, hogy először Szingapúrban, majd Indonéziában és Vietnamban is elindítja a Battery-as-a-Service üzleti és pénzügyi támogatási programját. Indonéziában a Hyundai Motor és az LG Energy Solution beruházásával egy akkumulátorok gyártására szakosodott vegyesvállalat gyárát is építik, amelynek éves kapacitása 10 gigawattóra (GWh) lesz.

Forrás: pulsenews.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését