A Hyundai üzemanyagcellás önvezető robottaxit készít

A Hyundai Motor Group is részt vesz a hidrogénalapú társadalom fejlesztését segítő koreai tanács létrehozásában, valamint egy teljesen önvezető üzemanyagcellás robottaxit fejlesztésébe is belefogtak.

Dél-Korea négy legnagyobb konglomerátumának (Hyundai Motor, SK, Posco és Hyosung) megállapodtak abban, hogy a helyi hidrogéngazdaság fejlesztése érdekében egy vezetői konzultációs testületet hoznak létre. A négy vezető a Hyundai csoport koreai központi fejlesztőközpontjában találkozott, ahol megállapodtak a hidrogén üzletág szövetségéről. 

A 2017-ben megalakult globális Hidrogén Tanács helyi megfelelőjének megálmodott vezetői koalícióhoz a szeptemberben esedékes hivatalos bejelentést megelőzően még több résztvevőt is csatlakozhat azzal a céllal, hogy a tiszta energiaforrásokra átállás felgyorsításán dolgozzanak. A Hyundai, az SK és a Posco csoport a testület társelnökeiként júliusra véglegesítik a tagok listáját és a szeptemberi megalakulás előtt kinevezik az elnököt.  

A Hyundai Motor Group szerint a vezetők ígéretet tettek arra, hogy hidrogénre irányuló üzleti projekteket fognak elindítani. „Az új szövetség létrehozása során a Hyundai Motor Group a hidrogén projektek terén tovább folytatja együttműködését a helyi vállalatokkal. Ezzel hozzájárulunk a hidrogénalapú társadalom létrejöttének felgyorsításához” – mondta Eui-sun Chung, a Hyundai csoport elnöke. 

A négy konglomerátum Dél-Korea legnagyobb vállalatai, amelyek komoly erőforrásokat fektettek már a helyi hidrogéniparba. A Hyundainak már 2013 óta van sorozatgyártású hidrogénnel üzemelő modellje és azt tervezi, hogy idővel évente 500 ezer üzemanyagcellás járművet és 700 ezer üzemanyagcellás rendszert fog készíteni. Az SK csoport tavaly egy különálló belső egységet hozott létre a hidrogén üzletág projektjeihez. 2025-re a csoport 250 ezer tonnára szeretné bővíteni hidrogéntermelését.    

A Posco célja is az, hogy 2050-ig 5 millió tonnára növelje éves hidrogéntermelési kapacitását, miközben addigra 30 billió von éves értékesítést ér el. A Hyosung Group fogja azokat a létesítményeket biztosítani Ulsuanban, amelyek évente 13 ezer tonna cseppfolyósított hidrogént képesek előállítani, miközben hidrogén töltőállomásokat létesítenek az ország 30 régiójában.

A helyi hidrogénkoalíció bejelentésével egyidejűleg a Hyundai Motor azt is nyilvánosságra hozta, hogy egy önvezető üzemanyagcellás robottaxit fejleszt azzal a céllal, hogy azt a következő néhány év során forgalomba is hozza. A vállalat szerint az önvezető taxi a Nexo modellre fog épülni. „A hidrogénhajtású robottaxi jelenleg a tervezés szakaszában tart. A karosszériáján jelenleg kamerák és érzékelők állnak ki, ezért ezen még dolgoznunk kell. A modell egy-két év múlva készen áll a szériagyártásra” – mondta a Hyundai Motor illetékese.

Korábban a vállalat már azt is bejelentette, hogy az új, tisztán elektromos IONIQ 5 hobbiterepjárójukkal robottaxi szolgáltatást indítanak az Egyesült Államokban. Ez viszont az első alkalom, amikor a vállalat Koreában egy vezető nélküli taxit tervez és első olyan terv, amiben ebbe az üzemanyagcellás járműveket is bevonják. 


„A hidrogénüzemű robottaxi üzletág bizonyítja a Hyundai Motor technológiai képességeit és jelentős hatással lesz a vállalat márkaimázsára. A hidrogénüzemű robottaxik képesek lesznek elkerülni az autóbaleseteket is, amelyek 95 százalékát emberi hibák okozzák.” – mondja Lee Ho-geun, a Daeduk Egyetem autómérnöki professzora. 

Forrás: koreaherald.com, koreaherald.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését