Felfrissült a teljes Kia Ceed sorozat

A Kia három év után bemutatta a 2021-re felfrissült legsikeresebb európai modellsorozatát, az új Ceed családot, amelynek megjelenése,technológiája és hajtáslánc-kínálata is korszerűbbé vált 

Az ötajtós, a kombi és a shooting brake karosszériaváltozat alapjaiban új orrkialakítással és sportosra szabott hátsó résszel érkezik, miközben a könnyűfém keréktárcsák és a karosszériaszínek választéka, valamint az utastér is megújult. Az új változatok forgalmazása még idén, a negyedik negyedévben elkezdődik. A vásárlói igények és az iparági trendek változásaira reagálva a Ceed kínálata új hajtásláncokkal is kiegészül.

A Kia a piac legteljesebb kompakt palettáját kínálja, az pedig, hogy a Ceed ilyen régóta sikeres tagja ennek a kínálatnak ékesen bizonyítja, hogy a vásárlók kedvelik és kitartanak mellette. A Kia európai piaci sikereit megalapozó Ceed sorozat volt az első a márka történetében, amelyet már teljes egészében Európában terveztek és gyártottak, kifejezetten a helyi vásárlók igényei alapján. Ma a márka európai eladásinak 28 százalékát kitevő Ceed különböző kivitelei változatlanul komoly ellenfélnek számítanak az európai piacon, olyan márkák típusaival is felvéve a versenyt, amelyek korábban akár évtizedeken keresztül is uralták ezt a méretosztályt.

Az átdolgozott formák életerőt sugároznak, az autó kiállása modern és dinamikus. Az alapjaiban átdolgozott orron már a Kia friss, a “Movement that inspires” jegyében született, és arra reflektáló letisztult rajzolatú logója látható. A márka fejlesztői különös figyelmet fordítottak arra, hogy a különböző típusváltozatok (az alapmodell, a plug-in hibrid, a GT-line és a GT is) a korábbinál határozottabban elkülönüljön egymástól.

A márka jellegzetes tigrisorr hűtőmaszkja fényes feketében jelenik meg szárny alakú szatén-króm keretben, kifejezetten mai és modern formában. A plug-in hibrid modellek maszkja teljesen zárt, és feltűnő, kontrasztos festésű. Az első lökhárítót két nagy légbeömlő teszi sportossá, s a szárny motívum az orr több formaelemén is megjelenik. Ilyen az alsó légbeömlő matt króm része és az a nyújtott oldalelem is, ami egészen az első kerékjáratokig nyúlik. Hátul az új Kia logó egyszerű vonalait kiemelendő a LED-es hátsó lámpatestek közötti felület különösen letisztult. A plug-in hibridek felirata is megújult a márka megjelenésének változásával összhangban, a hátsó lökhárító diffúzora fényes fekete, és itt is megjelenik az autó elején látható matt króm formaelem.

A Ceed valamennyi változata új LED-es fényszórókkal készül, látványos és a biztonságra is jótékonyan ható nappali menetfényekkel. Oldalanként három-három nyílhegy formájú egység fogja közre az integrált és szintén LED-es ködfényszórókat, valamint az országúti és a távfény moduljait. Ezek a látványos nappali menetfények irányjelzőként is működnek. Az ötajtós GT-Line és GT kivitelek fényszórói 48 méhsejt szerkezetű, vörös keretbe épített LED egységből épülnek fel. A többfunkciós egységeket öt sorban rendezték, és színezett üveg burkolja őket. Bizonyos sorok LED-jei szekvenciális működéssel világítanak, ha a vezető indexel. 

A sorozat valamennyi tagjához új könnyűfém keréktárcsák járnak, immár hatféle minta választható. Ezek közül három most jelenik meg először: az alapmodellekhez 16 colos ezüstszínű tárcsák járnak, a fényes fekete 17-esek csak a GT-Line tartozékai lehetnek, a kifejezetten sportos rajzolatú, vörös elemekkel díszített 18 colos készlet pedig a GT felszereltségi szint privilégiuma.

A GT néhány egyedi formai változtatás eredményeként a korábbinál jóval feltűnőbb. Elöl, oldalt és hátul egyaránt élénkvörös kiegészítők dobják fel a megjelenését. A tigrisorr a sorozat csúcsmodelljén kettős műanyagöntési eljárással készül, így lesz látványosan vörös és fekete színű, miközben alul és felül sötét króm elemek keretezik. A GT-k első lökhárítójának légbeömlője fényes fekete, miközben a két szél speciális ‘GT piros' árnyalatú. A szintén ‘GT pirossal’ díszített sportos hátsó diffúzor mellett dupla a kipufogóvég. A GT egyedi keréktárcsái 18 colosak és sötét metálszínűek, vörös középső zárókupakkal. A megjelenést kiemelendő 13 féle karosszériaszín választható, ezek közül négy, a Machined Bronze, a Lemon Splash, a Yucca Steel szürke és az Experience zöld új a választékban.

A felfrissített Ceed utasait finom elemek, kellemes színek és kellemes tapintású anyagok fogadják. A kialakítás valamennyi utasnak kényelmet kínál, a különlegesen inspiráló hangulatot teremtő panoráma üvegtető egyben közvetlen kapcsolatot is teremt a természettel. A választható kilencféle üléskárpitból négy teljesen új. Növelt oldaltartású fekete velúr ülések is elérhetők, a GT-line kivitelekben kontrasztos szürke, a GT-kben pedig vörös varrással. A GT-line és a GT modellek sebességváltó gombja friss, modern és kellemes tapintású, az automataváltó választókarjának burkolata pedig perforált bőr. Valamennyi automata változat fokozatkijelző (PRND) panelje fényes fekete.

A Ceed megújult utasterében a modern stílus magas szintű funkcionalitással és csúcstechnológiás szolgáltatásokkal párosul. A nagyméretű, 12.3 colos vezető előtti műszerfali képernyőt a középkonzol 10.25 colosa egészíti ki, növelve a kényelmet. A beltér megújításakor a könnyű használat volt a tervezők egyik legfontosabb szempontja, így az olyan gyakran használt kezelőszervek és kapcsolók, mint például az elektronikus rögzítőfék, kivétel nélkül könnyen elérhetők, és jól látható helyeken találhatók.

A Kia fejlesztői rengeteg energiát fektettek a “fedélzeti felhasználói élmény” tökéletesítésébe annak érdekében, hogy a használat és az utazás mind a vezető, mind pedig utastársai számára kellemes, kényelmes és stresszmentes legyen. Az új Ceed ajtajai kulcs nélkül nyílnak, motorja gombnyomásra indul és áll le. Az elektromos állítású, memóriás vezetőülés két használói profil megjegyzésére képes, az infotainment navigációs képernyőjét nyolchangszórós, Bluetooth stream-re is alkalmas JBL Premium hangrendszer egészíti ki, a konnektivitás a vezető és az utasok eszközeivel is teljes. A kombi és a ProCeed modellváltozatok elektromos mozgatású csomagtérajtajának érzékelője az autó távirányítójának közelségét észlelve automatikusan kinyitja a csomagtartót, valamint a kényelmet tovább növelve a hátsó sor üléstámlái is gombnyomással billenthetők előre.

Az utasok kényelme kiemelten fontos szempontként szerepelt a beltér frissítése során. A fűthető és szellőztethető első, valamint a fűthető hátsó ülések a téli hidegekben, a kétzónás automata légkondicionálás pedig a forró nyári napokon kínál extra komfortot. Autónk manapság már leginkább életterünk kiterjesztéseként funkcionál, ennek megfelelően a vele szemben támasztott konnektivitási követelmények is különösen magasak. A megszokott szolgáltatásoknak menet közben is elérhetőknek kell lenniük, ugyanakkor a konnektivitás az új Ceedben ennél jóval többet jelent: a vezető folyamatos kapcsolatát az autóval, az utasokkal és a többi közlekedővel.

A vezető előtti 12.3 colos képátlójú, kifinomult grafikájú műszerfali képernyő megjelenítési módja és színei négy alaptéma szerint konfigurálhatók. Ezek között egy olyan is található, amely a napszaknak és az időjárási viszonyoknak megfelelően változik. A navigáció, az infotainment és a konnektivitás funkciói a középkonzol nagyméretű, 10.25 colos érintőképernyőjén keresztül kezelhetők. A mostani frissítéssel valamennyi modellváltozathoz elérhető az a szoftver, amelynek segítségével a Kia Connect applikáción keresztül az autó számos funkciója távolról is működtethető. Fontos újdonság, hogy a Bluetooth keresőfunkció immár hangfelismeréssel is kiegészül, a navigáció harmadik fél naptárával is képes kapcsolatot létesíteni, és megjelent a „parkolófiú” üzemmód, amellyel akkor is követhető az autó helyzete, ha éppen más vezeti.

Mindezek mellett a navigáció kiterjesztett valóságot használó “last mile” funkciója mobiltelefonjának segítségével akkor is úti céljához vezeti a használót, ha az autót már leparkolta. A Ceed kombi plug-in hibrid kivitelének egyik fontos kiegészítő funkciója a távolról indítható vagy leállítható töltés. Az új „Felhasználói profil átvitel” segítségével felhőn keresztül másik, Kia Connect-tel rendelkező Kiába vihetik át beállításaikat. Azoknak nagy segítség, akik gyakran cserélnek Kia Connect-tel rendelkező autót, pl. flottások vagy családtagok. Android Auto vagy Apple CarPlay használatával akár egyszerre nyolc okoseszköz is csatlakoztatható az audiorendszer 8 colos képernyőjére. Itt az egyes eszközök képernyőjének tartalma is megosztható. Hogy a konnetivitásnak az eszközök akkumulátorkapacitása se szabhasson határt, a hátsó utasok a középső konzolon külön USB csatlakozót használhatnak töltésre menet közben.

A felfrissített Ceed sorozat élvonalbeli biztonsági, kényelmi és parkolássegítő technológiákkal érkezik, hiszen fejlett vezetőtámogató rendszerei is megújultak. Az ADAS alrendszereinek fő feladata a vezetés biztonságossá és stresszmentessé tétele, s így az utasok mellett a többi közlekedő biztonságának növelése is. A biztonsági funkciók megújultak, a korábbi holttéri ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer helyét például aktív ütközéselkerülő technológia vette át. Ha a vezető indexel, mert sávváltásra készül, és az aktívfékezés-funkcióval is kiegészített holttérfigyelő rendszer (BCA) a holttérben járművet észlel, azonnal figyelmeztet. Ha a vezető erre nem reagál, az elektronika az autó irányításába beavatkozva kerüli el a balesetet.

A vezetőéberség-figyelmeztetés rendszere (DAW+) szintén megújult, és új technológiával egészült ki. Ez fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az előtte haladó járműtől való távolság növekszik (például lámpától való elindulásnál, vagy forgalmi dugóban araszolva). A megújult Ceedhez továbbra is számos egyéb fejlett vezetőtámogató rendszeri elem is elérhető, ilyen például a ráfutásosütközés-elkerülő támogatás (FCA), amely immár nem csak az autókat, de a gyalogosokat és a kerékpárosokat is észleli; a sávtartó asszisztens, a sebességkorlátozásra figyelmeztetés, a manuális sebességhatároló, és a távolságifényszóró asszisztens. A Kia ‘láss jól és légy jól látható’ elve az új, LED-es ködfényekkel egybeépített szintén LED-es szerkezetű nappali menetfényeken is tetten érhető. Az ötajtósok hátsó irányjelzői szekvenciális működésűek (futófényesek) a bizonyos változatokon megtalálható LED-es szerkezetű hátsó lámpákban.

A kényelmet és a biztonságot is komolyan növelő fejlett vezetőtámogató rendszerek listája szintén új szolgáltatásokkal gyarapodott a teljes Ceed palettán. A sávkövető rendszer (LFA) immár az adaptív sebességtartótól (SCC) függetlenül is működőképes, ezzel a sávkövető már a kézi sebességváltós modellekhez is elérhető. A korábbi kivitelekben a fékre lépve az adaptív sebességtartó automatikusan kikapcsolt, és ezzel a sávkövető működése is leállt. Az új konfigurációban az SCC működése már nem feltétele a sávkövető használatának, így utóbbi olyan körülmények között is működtethető, ahol az adaptív sebességtartóra egyébként nincsen szükség.

A parkolási manővereket külön is bekapcsolható tolatókamera (RWM) is segíti. A rendszer funkciója kibővült, így az egy megapixeles felbontású kamera egy újabb képszolgáltatási módja immár az utánfutó autóra kapcsolását is segíti. Ugyanakkor a kamera gombnyomással menet közben is aktiválható, ha a vezetőnek éppen a mögöttes forgalomról van szüksége többletinformációra. A biztonságoskiszállás-segéd (SEW) figyelmeztet, ha ajtónyitás közben hátulról jármű közeledik. A hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer is fejlődött, az immár hátsó keresztirányú ütközéselkerülőnek (RCCA) nevezett eszköz figyelmeztet, ha az autó mögött, jobbról vagy balról jármű érkezik. Amennyiben a vezető nem reagál a figyelmeztetésre a rendszer automatikusan megállítja a tolató Ceedet.

Az új Ceed motor- és erőátvitel kínálata teljes, hiszen a 100-tól egészen 204 lóerőig terjedő palettán éppúgy megtalálható a plug-in hibrid, mint a Hybrid 48V rendszer. A vásárlók turbós benzin- és dízelmotorok közül is választhatnak, az 1.0 és 1.5 liter hengerűrtartalmú benzines erőforrások, és az 1.6-os dízelek is a Kia Smartstream technológiáit használják. A Smartstream elemeinek fontos része a Kia folyamatosan változó szelepnyitvatartási időkkel dolgozó vezérlése (CVVD) is, ami a hasonlóan terhelésfüggő szelepnyitási időzítésekkel (CVVT) jelentősen javítja a motorok hatásfokát. A kisnyomású kipufogógáz visszavezetés (LP EGR) az égési folyamatok csúcshőmérsékletének csökkentése, és üzemanyag-gazdaságosság szempontjából fontos. Az új 1.5 literes T-GDi benzinmotor a Kia szlovákiai gyárában készül, ott, ahol a teljes Ceed sorozat is. A korábbi 1.4 literes T-GDi motort leváltó új, tiszta üzemű 160 LE-s erőforrás hatfokozatú kézi kapcsolású és hétsebességes duplakuplungos (7DCT) sebességváltóval is elérhető. Az új benzinmotor Hybrid 48V hajtáslánccal is párosítható, a 136 LE-s dízelmotor azonban kizárólag így készül, a Kia intelligens kézi kapcsolású erőátvitelével, vagy hétfokozatú duplakuplungossal.

A Ceed felfrissítésével a Hybrid 48V hajtásmód és a duplakuplungos erőátvitel az 1.0 literes turbós benzinmotorral is megjelenik, így még tovább csökkenthető a hajtáslánci kibocsátás. A Hybrid 48V technológia növeli az üzemanyag gazdaságosságát és a teljsítményt. A plug-in hibrid modellváltozatok az 1.6 literes, 141 LE-s GDi benzinmotorral futnak, hatfokozatú duplakuplungos erőátvitellel. A 8.9 kWh kapacitású akkumulátorcsomag a különösen városi üzemben hasznos, a tisztán elektromos hajtással megtehető távolság 57 km. A kínálat csúcsát jelentő GT modellek különleges orgánumú 1.6 literes, 204 LE-s T-GDi motorral futnak, hétfokozatú duplakuplungos erőátvitellel.

A menetteljesítmények alaposabban kihasználhatók és a vezetés élménye is fokozható a kormányra szerelt sebességváltó-fülekkel, és a háromféle beállítható menetmóddal (Eco, Comfort és Sport). A GT Sports beállítása kifejezetten a sportos vezetést szolgálja. A hajtáslánc hatásfokát jelentősen javító, mechanikus pedálkapcsolat nélküli IMT tengelykapcsoló működtetés (clutch-by-wire) a széndioxid emissziót is hatásosan csökkenti, miközben a hagyományos kézi kapcsolású váltók jelentette élvezetet kínálja a vezetőnek. A Ceed modellek továbbra is elérhetők hagyományos hatfokozatú kéziváltóval, és a finom működésű automatákkal is.

A felfrissített Ceed sorozat gyártása augusztusban indul a Kia szlovákiai, zsolnai üzemében, az új változat európai forgalmazása 2021. negyedik negyedévében kezdődik.

Forrás: Kia Magyarország

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését