A sportmárka legjobb teljesítményével megérkezett a Hyundai Elantra N

A Hyundai Motor nagyteljesítményű N sportmárkája egy digitális világpremieren mutatta be a vadonatúj Elantra N változatát, amely mostantól kiegészíti az N márka „hétköznapi sportautóinak” kínálatát.

Az Elantra N a 2020 áprilisában bemutatott új Elantra nagyteljesítményű változata, amely erős, dinamikus vezetési képességgel és agresszív dizájnelemekkel egészíti ki a sportos alapmodellt. A bemutató filmben a Hyundai Motor N márkája több mint 40 jellegzetes N elemet részletez, amelyek az Elantra N felszereléseit egy az autóba beleszerető fiú történetén keresztül mutatja be és megmutatja ezen hétköznapi sportautó kiválóságát, amelyet a vezetési teljesítményre hangoltak. A film végén az N márka azt is meglebegteti, hogy egy olyan autóval kíván részt venni egy következő  hosszútávú versenyen, amely ötvözi a hidrogén üzemanyagcellás és az akkumulátoros technológiát.

„A hidrogén és az akkumulátor párosítása nagyon érdekes jövőbeli lehetőségeket nyithat meg a Hyundai számára a motorsportban és azon túl is" – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor ügyvezető alelnöke és ügyfélélményi részlegének vezetője. „A hidrogén használható hatótávnövelőként vagy teljesítménynövelőként is. Rendelkezünk a szükséges technológiával és nagyon bízom benne, hogy ezt meg is fogjuk tudni valósítani.”

Az Elantra N változatát egy 2,0 literes turbómotor hajtja, amelynek turbórendszerén számos olyan fejlesztést hajtottak végre, amelyek javítják a motor teljesítményét és tartósságát. Ennek eredményeként a maximális teljesítmény mintegy 5 500 ford/perc sebességtől a gyors gyorsulás érdekében fenntartható marad. Az Elantra N motorja egy 8 fokozatú olajban futó duplakuplungos sebességváltóval (DCT) egészül ki, így az autó maximális teljesítménye 280 lóerő (ps), maximális nyomatéka pedig 392 Nm. Az N Grin Shift (NGS) segítségével a turbónyomás átmenetileg akár 290 lóerőig növelhető. Ennek eredményeként az Elantra N 250 km/óra végsebességre képes és 5,3 másodperc alatt gyorsul százra.


Az Elantra N lendületes teljesítményét tovább fokozza az N differenciálmű (e-LSD), a változtatható kipufogószelep-rendszer és az rajtautomatika – ezek mindegyike speciális, nagyteljesítményű szolgáltatás, amelyet alapfelszerelésként alkalmaznak. A DCT modelleknél az N Grin Shift (NGS), az N Power Shift (NPS) és az N Track Sense Shift (NTS) szintén a vezetési élmény maximalizálására szolgál.

Ahhoz, hogy a kanyarokban is ragyogjon, az Elantra N-t robusztus fékrendszerrel is felszerelték. A 360 mm-es féktárcsák nagy súrlódású betétekkel vannak felszerelve, hogy a kategóriájukban a legjobb fékteljesítményt biztosítsák a nagyteljesítményű modell számára. Ezenkívül a hűtés hatékonyságának javítása érdekében a porvédő burkolaton egy hűtőfurat és egy féklevegő vezetőszerkezet van elhelyezve és a területet optimalizálják a fékezési súrlódásból származó hő elvezetésére is. A tervezők minden részletre odafigyeltek, hogy az egyenletes fékerő erőteljes vezetési körülmények között is fenntartható legyen.

Az Elantra N-ben vannak olyan felszerelések, amelyeket először alkalmaztak egy N modellben. A Hyundainál az Elantra N kapta meg elsőként az integrált hajtótengelyt (IDA), amelyet a WRC raliautókban használt technológia ihletett. A hajtótengely, a kerékagy és a csapágy integrálásával elért 1,7 kg-os súlycsökkentés lehetővé teszi, hogy az Elantra N még „könnyebb és erősebb” legyen. Ez a szélsőséges laterális g-erő ellenállása szempontjából is előnyös. A szívócsatorna és a légszűrő szívótérbe beépítésével az Elantra N motorválasza élesebbé válik, miközben a szívórendszer súlya csökken és a szívónyomás körülbelül 10 százalékkal vagy annál nagyobb mértékben csökken. Az erőátvitel tartójának alakját úgy optimalizálták, hogy a hajtáslánc és a karosszéria közötti mozgás integrációját javítsa és növelje a kezelhetőséget menet közben.

Ezenkívül a Hyundai Motor először alkalmazott kettős összetételű szigetelőt az első felfüggesztésben. Ez, valamint a dupla összetett hátsó karos persely biztosítja az optimális teljesítményt, valamint a zaj- és rezgésszigetelést. Az Elantra N tervezői a karosszéria merevségének megerősítésére négypontos merevítő gyűrűket és hátsó merev rudakat alkalmaztak. A nyomaték visszacsatolásos R-MDPS-t azért került beépítésre, hogy egyenletes kormányérzetet biztosítson akkor is, ha a külső környezet, például a hőmérséklet megváltozik.

Ezeket az N sportmárkán keresztül kifejlesztett nagyteljesítményű technológiákat a hagyományos sorozatgyártású járművekben is alkalmazni fogják és a jövőben várhatóan a termékpaletta általános teljesítményének javulásához vezetnek.

Az Elantra N egy különleges funkcióval egészíti ki a vezetési élményt. Az N Sound Equalizer (NSE) egy virtuális motorhang, amely nemcsak a Hyundai Motorsportot képviselő hangokat szolgáltat, mint például a TCR versenyautó hangját, hanem egy hangszínszabályzó funkcióval is rendelkezik, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy az egyes tartományok részleteit a személyes preferenciákat figyelembe véve alakítsák. Ez a vezető számára vezetés közben valósághűbb és dinamikusabb motorhangot jelent. Ezenkívül a változtatható kipufogószelep-rendszer, amely N jellegzetes „pattogatott kukorica” és „durranás” hangjait szolgáltatja, most lineáris szabályozási módszerrel csökkenti az alapjáraton dübörgő hangot, miközben a vezetői élmény érdekében a jellegzetes N kipufogóhangot is megőrzi. Végül az Elantra N az első olyan N modell, amely a dinamikus vezetési teljesítmény támogatása érdekében 245-ös méretű Michelin PS4S abroncsokat használ 19 colos kerekeken.

Az Elantra N fejlett multimédiás rendszere az N grafikus felülettel van ellátva, így a vezetés rajongói intuitív módon élvezhetik az autó dinamikus teljesítményét. A nagyteljesítményű körpályás versenyhez szükséges információk, mint például az olaj- és a hűtőfolyadék hőmérséklete, a nyomaték és a turbónyomás, amelyeket a legtöbb autóban nehéz ellenőrizni, számokban jelennek meg a műszeregységben azért, hogy a vezető jobban át tudja érezni az Elantra N teljesítményét. Ezenkívül a köridőmérő, egy dedikált nagyteljesítményű funkcióként méri az időt, amely egy kör megtételéhez szükséges, míg az „N Track Map” valós időben rögzíti a vezető helyzetét és mozgását a pályán. Ez lehetővé teszi a vezető számára, hogy további speciális felszerelések nélkül rögzítse teljesítményét és elősegíti teljesítményük elemzését és javítását.

Koreában a Hyundai Motor a nagyteljesítményű N ügyfelei számára lehetővé teszi a „Hyundai N” alkalmazás használatát is. A Bluelink alkalmazással a felhasználók okostelefonon vagy táblagépen kényelmesen böngészhetik az Elantra N nagyteljesítményű információs és szórakoztató funkcióit. Ez a G-erő, fordulatszám, nyomatékadatokon keresztül és a köridőn alapuló elemzési funkciókkal segíti a járművezetőket abban, hogy könnyedén, szórakoztató módon fejlesszék vezetési képességeiket. A Hyundai Motor azt tervezi, hogy a Hyundai N alkalmazás funkcióit úgy bővíti, hogy azt ne csak azok az ügyfelek használhassák, akik az Elantra N-t megvették, hanem olyan ügyfelek is, akiknek már van Bluelinkkel felszerelt N autójuk.

Az új Elantra amúgy is sportos stílusára építkezve az Elantra N számos teljesítménynövelő elemet adott hozzá, amelyek tovább maximalizálják dinamikus vezetési képességét és agresszív megjelenését. Az Elantra N első burkolata a versenyző sisakjának harcra kész megjelenéséből merít inspirációt, míg a lökhárító alsó részén alacsonyan futó légterelő alacsony kiállást közvetít. Az első lökhárító alján található különleges vörös N csík az Elantra N oldalszoknyája mentén folytatódik, így a limuzinnak versenypályára kész megjelenést kölcsönöz. 

A kiemelkedő, csak az N-re jellemző szárnyspoiler a hátsó diffúzorral együtt a légáramlás szabályozásában segít és támogatjaa az optimális aerodinamikai teljesítményt, tovább kiemelve az Elantra N nagyteljesítményű képességét és növelve agresszív stílusát. Ezenkívül egy fordított háromszög alakú, N fényvisszaverő és Forma-1-es versenyautókat idéző szépen zárja le az Elantra N nagyteljesítményű kialakítását.

Az N-specifikus belső tér az N-márkájú elemek alkalmazásával szépen közvetíti az N-család megjelenését, beleértve a kormánykereket, a váltót, az üléseket, az ajtókilincseket és a fémpedálokat stb. A váltófülekkel ellátott kormánykeréken a lóerőt 10 lóerővel 20 másodpercig megemelő NGS gomb (csak DCT váltóval) és két N gomb, amelyek beállítják a kívánt vezetési módot, a vezető preferenciáinak megfelelően vannak elrendezve. A vezetési üzemmódok testreszabhatóak és az egyes gombokhoz különböző kombinációk illeszthetők azért, hogy maximalizálják az Elantra N szórakoztató vezetési élményét.

Az N ülések megerősített támasztékokkal rendelkezik, így még akkor is, ha éles kanyar közben erős oldalirányú gyorsulás lép fel, szilárdan támasztja alá a felső és az alsó testet azért, hogy a vezetési tartás mindig stabil maradjon. Ezenkívül egy opcionális N emblémavilágítással felszerelt N kagylóülés az alap specifikációhoz képest 10 mm-rel alacsonyabb pozícióval rendelkezik és olyan ügyfelek számára készült, akik nagyteljesítményű vezethetőségre vágynak. Az N könnyített kagylóülés az alapmodellhez képest 50 mm-rel csökkenti az üléstámla vastagságát, tovább növelve a hátsó ülés kategóriájában legjobb tágasságát és praktikumát.

„"A Hyundai Motor nagyteljesítményű N márkája folyamatosan arra törekszik, hogy az ügyfelek számára a vezetési élvezet fokozása érdekében számos izgalmas választási lehetőséget nyújtson" – mondta Till Wartenberg, a Hyundai Motor N márkamenedzsment és motorsport részlegének vezetője. „Az Elantra N az eddigi legtisztább kifejezés ebben a küldetésben."

Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei