Egymillió kilométeren túl a Hyundai svájci üzemanyagcellás teherflottája

A Hyundai Hydrogen Mobility XCIENT üzemanyagcellás teherautóflottájának összesített futásteljesítménye mindössze 11 hónap alatt elérte az egymillió kilométert, amivel több mint 631 tonnával csökkentette a svájci utak környezetszennyezését.

A tavaly október óta a svájci utakon futó Hyundai Xcient mostanra 46 darabot számláló üzemanyagcellás teherautóflottája 25 svájci logisztikai, kereskedelmi és szupermarketeket működtető vállalat szolgálatában érte el ezt a jelentős mérföldkövet. A Hyundai ezt az eredményt olyan ügyfelekkel osztja meg, akik a világ nagy sorozatban készülő nagy teherbírású üzemanyagcellás teherautóit a szokványos dízel teherautók cseréjével üzleti tevékenységükbe integrálták. A svájci ügyfelek elégedettek az Xcient Fuel Cell teherautók eddigi teljesítményével és kiemelték a környezetbarátságot, a rövid üzemanyag-feltöltési időt és a hosszú hatótávot.

„A svájci szállító és logisztikai vállalatok meg vannak győződve arról, hogy a különféle alternatív energiájú járművek között az üzemanyagcellás haszongépjárművek rendelkeznek a legnagyobb potenciállal” – mondta Jörg Ackermann, a H2 Mobility Switzerland Association elnöke. „A tagvállalatok nem állnak meg csupán hidrogén-üzemanyag-cellás teherautók bevezetésénél. Nagy elvárásaik vannak a hidrogén energiaforrással szemben, amely a jövőben nagy lehetőségeket rejt és úgy gondoljuk, hogy a hidrogén lesz a környezetbarát energiára való áttérés kulcsa. Konkrétan a hidrogénenergia legnagyobb előnye a kiváló tárolhatóság. Ez arra utal, hogy a hidrogén fontos szerepet fog játszani a környezetbarát energia korában. Számos kereskedelmi vállalat az Xcient üzemanyagcellás teherautók használatával már közvetlenül tapasztalja az előnyöket és úgy gondolom, hogy a nyári üzemeltetés sikeres befejezése esetén az Xcient üzemanyagcellás teherautók iránti kereslet még tovább növekszik." 

Miután a modellt először 2019-ben dobta piacra, a Hyundai a múlt hónapban bemutatta a 2021-es Xcient Fuel Cell teherautót. A teherautók következő generációja merész hűtőrácskialakítással, valamint a teljesítmény javítását szolgáló frissítésekkel rendelkezik. Az új teherautók 4x2 vagy 6x2 tengelyes merev karosszéria konfigurációban kaphatók. A 2021-es modellből az idei év végéig összesen 140 darabot szállítanak Svájcba. Ezt a környezetbarát váltást még tovább fokozva az üzemanyagcellás teherautók flottája 2025-re 1 600 darabra nő.

2019-ben a Hyundai Motor közös vállalatot hozott létre a svájci H2 Energy céggel Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) néven. A svájci székhelyű HHM az Xcient Fuel Cell teherautókat bérleti díj ellenében haszongépjármű-üzemeltetőknek lízingeli, amelynek összege a hidrogénellátást is tartalmazza. A kereskedelmi flotta ügyfeleinek nagy előnye, hogy ezzel nincs kezdeti beruházás.

„A HHM jövőre más európai országokban tervez terjeszkedni. Németország és Hollandia a legvalószínűbb, de szinte minden más európai országban is nagy az érdeklődés járműveink iránt” – mondja Mark Freymüller, a Hyundai Hydrogen Mobility vezérigazgatója. „A Hyundai legújabb tevékenysége nagyobb nyomást fog gyakorolni a helyi szereplőkre, akik saját hidrogén-terveiken dolgoznak." 

A Hyundai Motor a „Stratégia 2025” terve szerint 2025-re 110 ezer üzemanyagcellás jármű éves értékesítési célját tűzte ki célul. Eközben a szélesebb körű Hyundai Motor Group azt tervezi, hogy 2030-ig 500 ezer darabra növeli a hidrogénüzemű járművek gyártási kapacitását. A Hyundai ezen terv megvalósításának egyik módja, hogy az üzemanyagcellás járműtechnológiáját a haszongépjárművek piacán is elérhetővé teszi. A Hyundai azt is bejelentette, hogy a kamionok piacán is terjeszkedni szeretne, amelyeket először Észak-Amerikában fognak tesztelni és bevezetni. A Hyundai a világ két legerősebb ipari piacán hidrogénüzemű teherautóival példát kíván mutatni.

Európa fokozatosan a tiszta mobilitás felé fordul. Az Európai Unió új hidrogén-stratégiájának részeként zöld helyreállítási tervet jelentett be. A terv az, hogy jelentősen növelje a zöld hidrogéntermelést, illetve a megújuló források révén nyert hidrogént. A zöld hidrogént megújuló villamos energia, például vízerőművek felhasználásával állítják elő a vízben lévő hidrogén- és oxigénmolekulák elválasztására, ami nem eredményez szén-dioxid-kibocsátást. Ez a folyamat elektrolízis néven ismert. A hidrogén üzemanyagok és az üzemanyagtöltő állomások fokozott rendelkezésre állása a kibocsátás nélküli szállítás növekedéséhez vezet.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését