A Hyundai elkészült az üzemanyagcellás autók V2L rendszerével
A Hyundai csoporthoz tartozó Hyundai Mobis egy olyan V2L áramellátási rendszert fejlesztett ki, amelyet üzemanyagcellás járművekhez fejlesztettek ki és elsőként a jövőre megjelenő új Nexo modellben vezetnek be.
Miután a Hyundai Motor elsőként az új IONIQ 5 elektromos autóban bemutatta, a Hyundai Motor Group most azt tervezi, hogy a jövő évtől kezdődően a V2L áramellátási rendszerét a hidrogénüzemű üzemanyagcellás járművekhez is elérhetővé teszi. Ez a rendszer lehetővé teszi, hogy az üzemanyagcellás járművek elektromos árammal lássanak el más fogyasztókat. Az elektromos járművek ezt az energiát a fedélzeti nagyfeszültségű akkumulátorukból nyerik, ám az üzemanyagcellás autók közel valós időben megtermelt árammal működnek, így a rendszer jóval bonyolultabb.
Ez a technológia főként olyan vészhelyzetekben lehet hasznos, amikor pl. otthon áramkimaradás van, mivel akár a házak áramellátására is alkalmas lehet. A Hyundai Mobis egyik képviselője elmondta: „A fejlett technológia biztosítása érdekében ezt a töltési technológiát az üzemanyagcellás rendszerünkhöz is rendelkezésre bocsátjuk.”
A Hyundai Motor nem sokkal korábban a vadonatúj IONIQ 5 villanyautóban először mutatta be a V2L technológiát, valamint a jármű-jármű közötti V2V töltési technológiát is. Az új V2L rendszerrel felszerelt üzemanyagcellás járművek a fedélzeten megtermelt árammal ugyanúgy képesek lesznek elegendő energiát biztosítani a különböző elektromos eszközöknek.
Az üzemanyagcellás járműpiacon rivális Toyota már szintén bemutatta saját V2L technológiáját, amit első alkalommal a múlt év végén bemutatott Mirai második generációs modelljében vezet be. Ezért aztán a Hyundai is lépéskényszerbe került, hogy ugyanezt a technológiát saját üzemanyagcellás járművéhez, a Nexohoz is elérhetővé tegye. A frissített V2L technológiával felszerelt Hyundai Nexo várhatóan a jövőre kerül bemutatásra.
Ahogyan az köztudott, az üzemanyagcellás járművek nem tölthetők közvetlenül elektromos árammal, ahogyan a villanyautók, mivel előbbiek energiaforrásként a hidrogént használják, viszont képesek lesznek egy kábel segítségével akár elektromos autók töltésére is. A V2V töltés esetén a maximális töltési teljesítmény csupán 3,6 kW, ami megegyezik a V2L töltés teljesítményével is, ezzel pedig egy átlagos elektromos autót 20 órába telik feltölteni. Ám ha az akkumulátorok teljesen lemerültek, vésztöltésre tökéletesen alkalmas, hogy a villanyautó elérjen a legközelebbi töltőállomásig.
A villanyautókban egyre inkább elterjedő V2L technológia a várakozások szerint megváltoztatja az energiafogyasztás paradigmáit és sokféle mobil modellszolgáltatást alakít ki. A mobilitás kiváló, mivel a felhasználók az üzemanyagcellák felhasználásával bárhol tudnak elektromos áramot előállítani. Ha pedig a V2V töltési teljesítményt a technológia fejlődés során növelni tudják, az üzemanyagcellás autó akár mozgó villanyautó-töltőpontként is hasznosítható lesz.
„Ellentétben azzal, amikor a jármű gyorsulásával vagy lassításával közlekedünk, a V2L funkcióban nincs teljesítményváltozás, így kisebb a terhelés a hidrogén üzemanyagcella tartóssága szempontjából. Elektromos áramot képes előállítani” – mondta Myung-hwan Kim, a Koreai Autóipari Kutatóintézet hidrogén üzemanyagcellás kutatóközpontjának vezetője.
Jelenleg a hidrogén feltöltés ára kilogrammonként 8 800 koreai von, ami nagyjából 2 380 forintnak felel meg, ám a dél-koreai kormányzat célja, hogy ezt jövőre 6 ezer von (kb. kb. 1 608 Ft), míg 2040-re 3 ezer von (kb. 804 Ft) környékére csökkentse.
Forrás: thekoreancarblog.com
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!