A Tucson stílusában érkezik a Hyundai új kínai kisbusza
A Hyundai Motor kínai leányvállalata kifejezetten a helyi piac számára fejlesztette ki a Custo buszlimuzinját, amelynek premier előtti első fotóit most tette közzé a gyártó.
A Hyundai Motor kínai vegyesvállalata, a Beijing-Hyundai Motor közzétette az első sejtelmes fotókat a kínálatába rövidesen megérkező Hyundai Custo egyterű modelljéről. Az autó külsőleg kisebb méretű, mint a Hyundai Staria, vagy a Kia Carnival modellje, viszont nagyobb, mint a fő konkurensnek tekinthető Honda Odyssey modellje.
A Beijing-Hyundai Motor első nagy egyterű modelljeként a Hyundai Custo kifejezetten a kínai vásárlók igényei szerint készült el. Habár az új Custo ugyanarra a harmadik generációs platformra épül, mint a Tucson, vagy a Staria kisbusz, a Custo méretben és futóműhangolás terén is leginkább a Kia Carnival testvérmodelljének számít.
Az előzetes fotók alapján a Custo látványvilágában leginkább szemből hasonlít nagyon az új Tucsonra. A közel vízszintesre rajzolt első LED lámpatestek mellett az is meghatározza az autó megjelenését, hogy a hűtőrács szélső elemei ugyanúgy nappali fényként világítanak, ahogy azt a Tucsonnál már láthattuk.
A hátsó oldalajtók a buszlimuzinoknál megszokott módon sínen csúszva nyílnak, miközben a kerékjáratok egyedi fekete borítása némi crossoveres stílust igyekszik belevinni a formába. Hátul a leglátványosabb részlet egyértelműen a teljes szélességben végigfutó LED világítás, valamint az az alatt futó, hosszan elnyúló Hyundai márkanév, ami mellett szokatlan módon nincs semmilyen márkalogó.
A most közzétett hivatalos fotók már nem az elsők, amelyeken az autó teljes mivoltában látható, hiszen a Kínai Népköztársaság Ipari és Információtechnológiai Minisztériuma már az eredeti gyártói képeket megelőzően jóval korábban közzétette a Custo fotóit, méret- és erőforrásadatait. Ennek alapján az új Hyundai egyterű a Staria és a Kia Carnival modelljeinél is kisebb, hiszen 4 950 mm-es hosszához 1 850 mm-es szélesség és 1 734 mm-es magasság tartozik.
A Hyundai Custo meghajtásáról a koreai gyártó két turbós benzines erőforrása gondoskodik. A kisebbik változat az 1.5 literes négyhengeres, amely 170 lóerős csúcsteljesítményre képes, míg a nagyobbik, 2.0 literes változat 236 lóerővel mozgatja az autót. A minisztérium adatai szerint mindkét motorhoz 8 fokozatú hagyományos automata sebességváltó fog kapcsolódni.
Tekintettel arra, hogy a Hyundai kifejezetten a kínai piacra szánta modelljét, illetve az egyterűek, kisbuszok iránt Európában egyre kisebb érdeklődés mutatkozik, sajnos nem várható, hogy a Custo bármilyen formában is megjelenik az Európai Unióban.
Forrás: news.u-car.com