A Hyundai fejlesztőközpontjában önvezető tesztközpontot hoz létre
A Hyundai Motor a fejlesztések felgyorsítása érdekében egy olyan autonóm vezetésre alkalmas tesztkörnyezetet hoz létre, amelynek egy különlegesen kialakított parkolóház is részét képezi.
Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor Group bejelentette, hogy a Namyang kutatási fejlesztőközpontjában létrehozta azon szükséges infrastruktúrát, amellyel a kutatók a különböző autonóm vezetési technológiákat kipróbálhatják. A koreai Gyeonggi tartományban, Hwaseongban működő Namyang központ a Hyundai Motor Group autóipari leányvállalatainak, a Hyundai és a Kia márkák központi kutatóintézeteként szolgál.
A tesztkörnyezet kialakítása három részből áll össze. Az autógyártó a kutatóközponton belül megkezdte az igény szerint reagáló robotbuszok üzemeltetését, emellett egy teljesen önvezető járművezérlési rendszert is fejleszt, valamint egy önvezetésre felkészített parkolóházat is épít – mindezt a Hyundai által fejlesztett önvezetési és autonóm parkolási technológiákkal felszerelve.
Az autógyártó szerint a Namyang tesztkörnyezetet négy darab RoboShuttle kisbusz tesztüzeméhez használják először. A RoboShuttle ugyanaz a modell, amely augusztusban és szeptemberben a Sejong Intelligens Városban egy kísérleti program keretében már közlekedett. A RoboShuttle a Hyundai négyajtós Solati kisteherautójára épül és a Hyundai szerint a 4. szintnek megfelelő autonóm vezetési technológiával került felszerelésre.
„A Namyang Kutatási és Fejlesztési Központon belül közlekedő hagyományos transzferbuszok a 45 állomás mindegyikén megállnak" – mondta a vállalat sajtóközleményében. „A robotbuszok azonban nem állnak minden állomáson, ahol nincs olyan utas, aki le, vagy fel akarna szállni a buszra. Ezzel a rendszerrel az utasok utazási ideje is lerövidül.” A jármű 45 megálló között az útvonalakat a mindenkori igények alapján a Shucle okostelefonos alkalmazáson keresztül leadott rendelések alapján tervezi.
A Hyundai azt is bejelentette, hogy bevezeti frissen fejlesztett saját webalapú autonóm járművezérlő rendszerét, amely valós időben figyeli az autonóm transzfereket. Ha az autóbusz az útviszonyok miatt nem tud rendesen működni, az üzemeltető képes lenne távolról is beavatkozni a jármű irányításába és a rendszer segítségével más útvonalon vezetné azt – magyarázta a vállalat.
A projekt harmadik elemeként a Hyundai a Namyang központjában megkezdte egy önvezető járművek közlekedésére is alkalmas parkolóház építési munkálatait. A körülbelül 600 jármű befogadására alkalmas nyolcszintes parkolóház várhatóan 2022 második félévében fog elkészülni. Az autógyártó azt is elárulta, hogy a parkolóház a Távirányítású Parkolási Pilóta rendszerét és más technológiákat is fog kínálni az önvezető járművek kiszolgálására. Ezen keresztül a jármű képes megtalálni a szabad helyeket és önállóan beparkolni, amikor pedig az utas megérkezik, az autó önállóan a kijárathoz haj, ahol felveszi utasát.
„A Namyangban kialakítandó új tesztkörnyezetünkkel arra törekszünk, hogy fokozzuk önvezetési technológiánk felismerési, döntési és irányítási képességeit” – mondta Woong-jun Jang, A Hyundai csoport Autonóm Vezetési Központjának vezetője. A vállalat a RoboShuttle szolgáltatását a jövő év első felében Dél-Korea más városaiban is be kívánja vezetni.